تشریفات کسرا

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، با حیات مخالفت های صریح وزیر راه و رییس سازمان هواپیمایی با تکثیر ارزش بلیت هواپیما اما فدایی شریک شدن های گردشگری بوسیله ایسنا گفته اند این افزایش ارج که خراج توافق داخلی و یا بوسیله عبارتی اختفا انبازی های هواپیمایی با یکدیگر بوده، هنوز متوقف و یا نقض نشده است. مدیران چندی از آژانس ها می گویند شرکت های هواپیمایی این نرخ ها را به آژانس ها ابلاغ کرده و حتی مکتوب گفته اند اگر ارزش های جدید را اعمال نکنند، جهیز فروش آن ها را پیمانه خواهند کرد و در همین چند روز اخیر سیستم چندی از آژانس ها نیز معادل شده است. ویدئو | کنایه وزین مجری تلویزیون به گرانی بلیت جت | با وزیر بهداشت حرص بخوریم

عرض الله رفیعی رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت فلکی و جهانگردی ایران همچنین می گوید: همدستی های هواپیمایی گفته بودند ارزش ها را پلکانی افزایش می دهند اما داخل اولیه مرحله، ارج ها بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصد افزایش را تجربه کرده است.

پیگیری های ایسنا از آژانس های خدمات مسافرتی و هوایی همچنین علامت می دهد با وجود اذن رییس موسسه هواپیمایی برای توقف افزودن مقدار بلیت هواپیما در مسیرهای تویی بوسیله مدت یک هفته، اما گرانی اعمال شده بدون توقف امتداد دارد. این تو حالی است که وزیر اسلوب و شهرسازی در دیدار اخیری که با نمایندگان باهم اتحاد کردن های هواپیمایی داشت با رد درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما، بخاطر تعیین نرخ نهایی افزودن قیمت ها با توجه به لزوم احترام گذاردن حداکثر ۶۰ درصدی ظرفیت هواپیماها از مقدمه آبان ۱۳۹۹ و نوسان های قیمتی و اقتصادی، خواستار عرضه صورت های مالی حسابرسی شده و مورد اثبات سال ۱۳۹۷ و ۹۸ و شش ماهه اول ۱۳۹۹ بوسیله اداره هواپیمایی کشوری شده بود تا بر اساس تجسس های مالی دقیق، تصمیمات لازم برای حمایت از ایرلاین ها گرفته و تسهیلات لازم برای برون رفت از شرایط حاکم اتخاذ شود. ویدئو | ابهام در مورد بها گذاری قیمت بلیت هواپیما | آخرین شرایط نرخ ها

رییس سازمان هواپیمایی حزن بعد از جلسه های دو روز گذشته بین شرکت های هواپیمایی، وزیر راه و باشگاه عمران مجلس، تصریح کرده وجود: تا هفته آینده که بلوغ مقدار بلیت هواپیما معلوم می شود، اضافه نرخ ها متوقف شده است. نیز مقرر شد بررسی بیشتری درباره هزینه هایی که ایرلاین ها از رویت ارزی صرف کردن می کنند عمل و راهکاری برای جبران آن ها اندیشیده شود.

با این حال امروز (چهارشنبه ۳۰ مهرماه) در آستانه تعطیلات شقه بلند دیگر، نرخ بلیت پروازها نه تنها روند کاهشی خواه تعدیلی نداشته که افزایش زیبنده توجهی را تجربه کرده است. هم اکنون در مسیر پرتردد و توریستی تهران ـ قرض پایین ترین ارج موجود برای بلیت هواپیما حدود ۸۸۰ هزاره تومان است. درون آبان ماه، یعنی از زمانی که شرکت های هواپیمایی ملزم به خرید عزب ۶۰ درصد از ظرفیت صندلی های خویشتن هستند، نرخ کف بلیت تهران - کیش از ۷۴۹ هزار تومان تعیین شده است. درحالی که آژانس های گردشگری می گویند تا پیش از این گرانی، تورهای طریقت را در منفصل شلوغی سفر با بلیت ۵۲۷ هزار تومان می فروختند.

بررسی ارج ها داخل مسیر آسمانی پرتردد تهران - مشهد نیز مدال می دهد قیمت ها افزایش یافته است. نرخ محور بلیت تصعید این مسیر ۴۹۴ هزار و ۶۰۰ تومان است، رقمی بیش نزدیک به کف قیمتی که به تری انبازی های هواپیمایی تعیین کرده اند. مدیر تور داخلی یکی از آژانس های گردشگری بوسیله ایسنا می گوید: نرخ بلیت هواپیما در مسیر تهران ـ مشهد در مقایسه با دیگر مسیرها، خاموش تر است، یعنی نرخِ ماهِ آبان مبلغی نزدیک به امروز است. اما درون مسیرهای توریستی مشابه کیش مدام ارتعاش قیمت را تجربه می کنیم، بها ها شناور شده و هر لحظه درحال دگرگونی است. از طرفی کف قیمت گلچین شده و سقف نرخ برداشته شده است و ایرلاین ها هر نفیس که بخواهند در میدان عرضه می دهند، مثلا داخل تعطیلات گذشته پایین ترین ارزش تصعید یک طرفه تهران ـ قرض به یک میلیون تومان فصیح بود. این اتحاد برای سفرهای غیرکاری و توریستی فاجعه است.

او امتداد می دهد: قبلا در مسیرهای پرترددی مثل تهران - مشهد یا تهران - مذهب بلیت ۱۷۰ هزاره تومانی و یا حتی پایین زیرفون مشخص می شد اما حالا کف ارزش گلچین کرده اند و عملا بلیت و سفر ارزان فلکی از بین رفته است.

مادام سبزه ها که مدیر تورهای داخلی یکی از آژانس های گردشگری است نیز افزایش ارج بلیت پرواز داخل مسیرهای فلکی کوتاه را ناراحت کننده می داند و به ایسنا می گوید: فاصله فلکی تهران - اصفهان به یک ساعت نمی رسد ولی پایین ترین قیمتی که برای بلیت جت در این سطر مشهود می شود ۳۷۰ هزار تومان است، ارج بلیت ماهان در همین سطر ۴۹۸ هزار تومان شده است. تو خوش نویسی کرمانشاه که جزو مسیرهای اهتزاز هوایی نیست پایین ترین مقدار پروازی ۴۵۸ هزار تومان شده است و در خوش نویسی تهران - تبریز، قیمت های متفاوتی دیده می شود از ۴۱۷ هزار تومان تا ۵۵۳ هزار تومان.

او می گوید: شناور وجود داشتن و تغییر لحظه ای ارزش ها، بدترین اتفاقی است که برای سفرهای هوایی رخ داده. مثلا ما بخاطر تیشه طریقت بوسیله مسافر می گوییم ممکن است قیمت بلیت در روز پرواز تغییر کرده باشد، بها ها درون بعضی مسیرها محرر ندارد و نمی توان بوسیله مسافر تضمین داد.

افزایش نرخ سفرهای هوایی و بی ثباتی داخل قیمت بلیت جت در مسیرهای داخلی در حالی ائتلاف افتاده است که تعداد مصرف کنندگان این سفرها به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درون ماه های گذشته کاهش داشته است. گرایش اسعدی سامانی تو جلسه ای که با وزیر سیاق داشت، گفت که داخل ایام کرونا پروازهای داخلی ۴۸ درصد و پروازهای خارجی ۹۶ درصد کاهش داشته است.

آژانس های گردشگری نیز کاهش معیار مطالبه تو سفرهای فلکی را اثبات می کنند، با این وجود کماکان گواه ابرام شریک های هواپیمایی برای جبران خسارت ناشی از کرونا از سر مردم هستیم. درحالی که طبق شیوه آزادسازی نرخ، با کاهش توقع طبیعتا نرخ ها باید پایین بیاید، همان اتفاقی که کشورهای دیگر بی آرامی اکنون درحال تجربه آن هستند.

سبزه ها مدیر تور داخلی می گوید: معیار مطالبه در راسته سیر به ویژه با هواپیما بوسیله پایین ترین قطع خود روان است. این وضعیت تا بوسیله حال سابقه نداشته است. ارزش تورها عجیب شده است. مثلا قیمت یک تور بخاطر ۱۳ آبان روی اتاق تک نفره یک هتل ۵ هنرپیشه برای سه شب به ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می رسد. با این قیمت ها چه کسی می تواند سفر برود؟ ما از ۲۶ شهریورماه که امر خود را در آژانس شروع کردیم فقط بخاطر یک خانواده سه گانه نفره یک تور طریقت آن اندوه بوسیله نرخ هر نفر ۲ میلیون تومان روی هتل ۳ بازیگر فروختیم.
ناسا مشیت دارد در سال ۲۰۲۴ باردیگر به سطح اضطرار ماه برود؛ اما این کود اسلوب جدیدی برای ارتباط برقرارکردن با فضانوردان خود درون نظر گرفته است. این روش جدید با کمک نوکیا محقق خواهد شد. به تازگی محسوس شده که ناسا کمکی ۱۴٫۱ میلیون دلاری به نوکیا کرده تا این باهم اتحاد کردن بتواند شبکه ی 4G LTE را روی سطح ماه نحو اندازی کند.

جیمز رویتر، از دایره ناسا، به این موضوع رمز کرده که استفاده از شبکه ی موبایل روی سطح ماه باعث می شود که فضانوردان روی سطح ماه بتوانند راحت تر باهم ارتباط برقرار کنند. این روش باعث می شود که ناسا هم بتواند راحت برنده با سفینه های فضایی خویشتن در رابطه باشد. با این تنخواه گذاری ناسا، نوکیا می تواند سیاق های سماوی به کاررفته برای گسترش شبکه 4G روی زمین را تحول دهد و به اسلوب های جدیدی برای گسترش این شبکه روی سطح ماه دست یابد. شبکه ی 4G روی سطح ماه باید بوسیله شکلی باشد که بتوان بستگی هایی با فاصله ی تمام مقاوم کرد و پشتیبانی از آن در فضا الزام ی ماه هم آسان باشد.مقاله ی مرتبط:آرتمیس؛ نام متاخر مأموریت بازگشت به ماه ناسا

ناسا مدتی پیش اطلاع دادن کرد در پروژه ی جدیدی که به نام پروژه ی آرتمیس شناخته می شود، قصد دارد باردیگر به سطح اجبار ماه برود. این راه اندازی ۳۷۰ میلیون دلار برای این فقره نفقه خواهد کرد؛ البته بخش زیادی از این مبلغ بوسیله شرکت های بزرگی مانند اسپیس ایکس و United Launch Alliance پرداخت می شود.

این اولین باری نیست که نوکیا اراده دارد شبکه 4G LTE را بوسیله ماه ببرد؛ از طرف تو سال ۲۰۱۸ این شرکت با همکاری اداره فضایی کشور آلمان و اپراتور موبایل بریتانیایی Vodafone قصد داشتند به محل فرود آپولو ۱۷ بروند. در بخشی از این پروژه، دو مشارکت یادشده می خواستند مقدماتی پایگاه 4G را روی سطح ماه ابداع کنند؛ اما این مأموریت هیچ وقت عملی نشد.بیشتر بخوانید:اسپیس ایکس با پرتاب گروه چهاردهم استارلینک، شمار ماهواره هایش را به متجاوز از ۸۰۰ دستگاه رساندفضاپیمای سایوز سه گانه فضانورد را در پروازی زبر سریع العمل بوسیله رله فضایی بین المللی محموله کردبا نوکیا 215 و 225 آشنا شوید؛ جدیدترین فیچرفون های 4G نوکیابرخی سیاره ها شاید داخل پشتیبانی از حیات، بهتر از زمین باشندروسیه دستور کار تاسیس آمور را رونمایی کرد؛ راکتی چندبارمصرف مانند با فالکون ۹ اسپیس ایکس
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قاسم میرزایی نیکو داخل واکنش به اظهارات توهین آمیز برخی نمایندگان محفل شورای اسلامی به رییس جمهوری، خرابکاری مسوولان تزیین را آدرس اشتباه دادن به آدم توصیف کرد و گفت: حلقه باید مقابل فرمایشات رهبری، راه حل مشکلات بیابد و عاری فرافکنی بوسیله مردم توضیح دهد. اگر نمایندگان می خواهند بخاطر  حلقه فقره جدیدی ارتکاب دهند باید موثر کنند که شرایط کشور بهتر شود نه اینکه با افترا زنی و هتک حرمت در پی یافتن نقش و جایگاه خود باشند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در حلقه دهم، با اشاره بوسیله بیانات قطب قیام اسلامی که فرموده اند همه مشکلات ما در بیرون از کشور و علاج آن در داخل است، افزود: باید بدانیم اقداماتی چون افترا زنی، تخریب و به سخره گرفتن و دامن سوال بازی کردن برای مدال دادن شیار و خطوط خود، رویه و طرز مناسبی برای سر و سامان دادن به مشکلات کشور نیست.

میرزایی نیکو درباره خموشی رییس مجلس برابر رفتارهای بیرون از رواج فدایی نمایندگان، با اشاره به سفرهای استانی نمایندگان دون عنوان نظارت میدانی، گفت: علی لاریجانی در عهد ریاست خویشتن داخل مجلس دهم، برای رسوم و باز کردن به سفرهای استانی می رفت و وقتی هم که در قم وجود وقت خود را صرف رسیدگی به مشکلات انسان این ولایت می کرد. بنابراین سفرهای استانی پاسبان مردم تهران چه مشکلی از سایر شهرها و استان ها محلول می کند؟

وی افزود: آنها بخاطر اینگونه اقدامات باید با موسسه برنامه و بودجه و وزیر هماهنگ کنند تا آنها این کارها را عمل دهند. آنها بهتر است فرصت اندک خود را برای استماع و رسیدگی به مشکلات مردم تهران که به آنها  رای داده اند، اختصاص دهند.  

نماینده ادوار مجلس ادامه انصاف: اینکه گروهی از نمایندگان به عنوان سفرهای نظارتی بوسیله استان ها بروند، بوسیله نشانی مثال پلیس انسان شهرهای شمالی به جنوب ملک برود، سوا تداخل داخل کار  مسوولان، نمی توانند برای آن منطقه راه حلی داشته باشد اینگونه سفرها خیر نظارتی بلکه نوعی کار اجرایی است. نماینده های همان شهرستان به عنوان پاسبان های مجمع آن استان می توانند این کارها را پیگیری کنند. هر پلیس هفته ای یکبار درون حوزه انتخابیه خویشتن حضور پیدا می بطی ء و به مسائل مربوط بوسیله منطقه خود جستجو کند
اپل به هنگام برگزاری رویداد Hi, Speed اعلام کرد در گوشی های آیفون ۱۲ پرو وآیفون ۱۲ پرو مکس (Apple iPhone 12 Pro Max)توجه بیش ویژه ای به مبحث تصویربرداری نشان داده است. این دو گوشی که پیشرفته ترین آیفون های تاریخ محسوب می شوند مجموعه ی گسترده ای از قابلیت ها را در مرزوبوم ی عکاسی و فیلم برداری ارائه می دهند.

از بین تغییرات دوربین استاندارد های پرو از آیفون ۱۲ می توانیم به افزایش ابعاد حسگر تصویر به اراده جذب نور بیشتر و عملکرد بهتر در محیط های کم نور اشاره کنیم. آیفون های موردبحث همچنین می توانند چندین فریم را با یکدیگر خیساندن کنند تا تصویر بازپسین چونی متجاوز بهتری داشته باشد. از بین دیگر تغییرات می توانیم به گشایش سیستم لرزش گیر و البته اضافه شدن اسکنر فراشکافت لایدار (LiDAR) برای تقویت جهیز فوکوس خودکار اشاره کنیم. بوسیله علاوه در آیفون ۱۲ پرو مکس، دوربین دام فوتو می تواند اشیاء موجود در فواصل دور را با جزئیات بهتر بزرگ نمایی کند. 

آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس در عادات شب گذشته ی اپل که زمانه ۲۰:۳۰ بوسیله وقت تهران برگزار شد معرفی کردن شدند. دوربین آیفون ۱۲ (با قیمت محور ی ۸۲۹ دلار) و آیفون ۱۲ مینی (با قیمت محور ی ۷۲۹ دلار) تا حدی نسبت بوسیله قوم ی آیفون ۱۱ مشت نخورده باقی مانده است. این گوشی ها در پنل پشتی خود یک دوربین گسترده و یک دوربین فوق وسیع دارند و درون پنل جلویی از یک دوربین سلفی استفاده می کنند.



آیفون ۱۲ درکنار آیفون ۱۲ مینی

زیادترین بهبودهای آیفون های جدید درون مرزوبوم ی تصویربرداری مختص به آیفون ۱۲ پرو (با قیمت پایه ی ۹۹۹ دلار) و آیفون ۱۲ پرو مکس (با قیمت ۱٬۰۹۹ دلار) است. آیفون ۱۲ پرو مکس حسگر تصویر بزرگی دارد و از دوربین تله فوتوی پیشرفته برای بزرگ نمایی بهتر اشیاء دور استفاده می یواش. آیفون ۱۲ پرو همچون مدل های پیشین آیفون مبصر نمایی اپتیکال دو انطباق ارائه می دهد (لنز دام فوتو با فاصله ی کانونی ۵۲ میلی متری دارد)؛ بااین حال مدل پرو مکس ازطریق لنز تله فوتوی ۶۵ میلی متری به بزرگ نمایی اپتیکال ۲٫۵ یکسانی مشت پیدا می بطی ء. آیفون ۱۲ پرو مکس پیشرفته ترین دوربین را در خانواده ی آیفون 12 اپل دارد

درکنار سرعت اتصال به اینترنت و پردازنده ی مدرن، دوربین یکی از مهم ترین مدخل های هر گوشی متاخر است. ما به صورت روزانه عکس و ویدئو می گیریم تا لحظات اساسی زندگی مان ثبت شوند، همین موضوع بزرگی حیات دوربین باکیفیت در گوشی های هوشمند را بالا می برد.

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی نیز بهبودهای محسوسی درون زمینه ی تصویربرداری به خود دیده اند، ولی این بهبودها درون معادل و اندازه ی مدل های پرو زدودن. اپل در جریان مراسم شب گذشته اعلام کرد حالت تصویربرداری در شب خواه نایت مود (Night Mode) روی دوربین های علو عریض و سلفی آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی نیز کار می کند. همچنین این دوربین ها حالت HDR بهبودیافته دارند.

اپل در سال های اخیر به حوزه ی عکاسی رایانشی (Computational Photography) توجه اختصاص ای نشان داد و این سیلان در گوشی های سری آیفون ۱۲ نیز دنباله دار است. یکی از موضوعاتی که اپل روی آن مانور می دهد، HDR است. HDR یعنی گستره ی داینامیکی بالا؛ این حالت به شما امکان می دهد بدون تکثیر بیش از حد روشناییِ بخش های روشنِ تصویر، جزئیات مربوط بوسیله سایه ها را مشاهده کنید. تمامی گوشی های متاخر سری آیفون دارای طایفه سوم فناوری HDR هستند که شما را قادر می سازند جزئیات را بهتر ثبت کنید.



آیفون ۱۲ پرو درکنار آیفون ۱۲ پرو مکس

اپل می گوید نسخه ی جدید HDR با اتکا پیاده شدن فناوری تدریس ماشین بوسیله رخ خودکار فداکار کارها نظیر تکثیر روشنایی در بخش های تاریک شمایل عمل می دهد. مدل های پرو از آیفون ۱۲ دارای تکنیک دیگری برپایه ی عکاسی رایانشی هستند که اپل آن را ProRaw می نامد. سال ها است که آیفون ها و گوشی های اندرویدی می توانند تصاویر خام (RAW) را ثبت کنند؛ تصاویر خام نسخه ی پرداز ش نشده ی تصاویر JPEG محسوب می شوند که کیفیت بیش بالایی دارند و مخصوص ویرایش های صنف ای هستند.

 Apple ProRaw سیستم عکاسی رایانشی اپل را با فرمت خام خیساندن می کند تا مزیت هایی همچون کاهش نویز و افزودن گستره ی داینامیکی به کسانی که مشغول تصحیح تصاویر تازه کار هستند ارائه شود. پیش تر درون سال ۲۰۱۸ تماشاگر مکانیسمی مثل در پیکسل ۳ گوگل بودیم. 

گوگل تو مملکت ی عکاسی رایانشی حرف های زیادی برای گفتن دارد و بهتر از هر شرکت دیگری انجام کرده است. آیفون های اپل سال ها وجود که عملکرد بی رقیبی در حوزه ی تصویربرداری نمایش می دادند، ولی گوگل درون سری پیکسل با اتکا بر عکاسی رایانشی توانست چالش هایی قطعی بخاطر اپل و دیگر شرکت ها ایجاد کند.

با معرفی آیفون ۱۱، اپل نسخه ی عام خود از تکنیک عکاسی رایانشی را روی کار آورد. یکی از این قابلیت ها، ترکیب چند تصویرِ دارای اکسپوژر (نوردهی) کم با یکدیگر بود؛ این تکنیک باعث می شد بدون اضافه بیش از حد نوردهی آسمان، جزئیات محیط های بسیار تاریک را مشاهده کرد.  گوگل این فناوری را HDR می نامد و اپل آن را دیپ فیوژن (Deep Fusion) خطاب می کند.



آیفون ۱۲ پرو

در گوشی آیفون ۱۲، تکنیک دیپ فیوژن از تمامی اجزای مهم درون خراش ی پیشرفته ی A14 Bionic شامل پردازنده ی مرکزی (CPU) و پردازنده ی سیگنال تصویر و و پردازنده ی گرافیکی (GPU) و موتور عصبی کاربرد می بطی ء. این یعنی اپل می تواند فناوری دیپ فیوژن را بخاطر تمامی دوربین های به کاررفته درون تمام گوشی های جدید خود ارائه دهد. به علاوه این موضوع بدین معنی است که از این پس امکان ثبت تصاویر پرتره به هنگام کاربرد از نایت مود وجود دارد (مثل قابلیتی که گوگل با پیکسل ۵ارائه رحم).

 آیفون ۱۲ پرو مکس حسگر 1/1.7 اینچی دارد که ۴۷ درصد ارشد تیز از حسگر آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس است و به پیکسل های بزرگتری مجهز است. این کار باعث افزایش قیمت نهایی حسگر می شود، بااین حال حسگر را قادر می سازد میزان بیشتری از نور خورشید را جذب کند تا درنهایت فام ها سرزنده پر حرارت باشند، نویز کاهش پیدا نرم و دوربین گوشی تو فضا های اندک نور عملکرد بهتری نشان دهد. آیفون ۱۲ پرو مکس نیز برای گرفتن لرزش تصاویر، حسگر شمایل را به لول درمی آورد، خیر المان های لنز. اپل می گوید سیستم لرزه گیر حسگر شیفت (Sensor Shift) شما را قادر می سازد تصاویر را با زمان اکسپوژر دوثانیه ای ثبت کنید.اپل در آیفون های جدید نیز روی عکاسی رایانشی مانور اختصاص ای داده است

نمونه های پرو دارای توان های بهتری در حوزه ی فیلم برداری هستند. مقابل گفته ی اپل، دوربین آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس از انکُدینک ۱۰ بیتی (برای ثبت بهتر ته رنگ و نور) و فیلم برداری Dolby Vision HDR پشتیبانی می نرم.

دوربین واقعی تو هر چهار گوشی سری آیفون ۱۲ اپل از دیافراگم f/1.6 استفاده می بطی ء که باهم اتحاد کردن کوپرتینویی، آن را سریع ترین دیافراگم تو بین کل آیفون ها به شمار می آورد. این دیافراگم توانایی دوربین برای جذب تلالو را بهبود می بخشد. به علاوه دوربین زبر فراخ نیز در آیفون های متاخر سیستم لرزش گیر تصویر اپتیکال (OIS) دارد. 

با همه ی این ها، نبود فدایی تکنیک ها و فناوری ها تو دوربین آیفون ۱۲ اپل حس می شود. آیفون های قبیله متاخر فناوری خیساندن پیکسل (Pixel Binning) ندارند. این تکنیک که به صورت گسترده در گوشی های سامسونگ استفاده می شود، پیکسل های کوچک مجاور را با یکدیگر خیساندن می درنگ تا پیکسلی مبصر تر با توانایی جذب نور بیشتر ابداع شود. تکنیک ترکیب پیکسل ها داده های مدنظر خود را از هر چهار یا ۹ پیکسل مجاور گرفتن می درنگ. درون محیط هایی که تلالو کافی دارند، حسگر می تواند ترکیب پیکسل ها را کنار بگذارد و تصویری با روشنی بیش بیشتر ثبت بطی ء. مقاله های مرتبط:آیفون ۱۲ اپل رونمایی شدآیفون ۱۲ پرو و آیفون 12 پرو مکس اپل معرفی شدندآیفون ۱۲ مینی اپل، کوچک ترین و سبک ترین گوشی 5G دنیا، رونمایی شدمقایسه آیفون ۱۲ اپل با برترین رقبای اندرویدیمقایسه اعضای قوم آیفون ۱۲

تک دیگری که مدتی است درون گوشی های هوشمند باب شده اما آیفون ۱۲ از آن بهره نمی گیرد، دوربین تله فوتو با توانایی بزرگ نمایی بسیار زیاد است. برای مثال گوشی هواوی معلول ۴۰ پرو پلاس ارشد نمایی اپتیکال ۱۰ برابری ارائه می دهد که متجاوز تعریف برانگیز است.

دستیابی به این هدف داخل دوربین های تله فوتوی معمولی زیاد سخت است؛ بجای قوانین فیزیک باعث می شوند دوربین های دام فوتو ابعاد بزرگی داشته باشند؛ بااین حال گوشی هایی نظیر مایه های جدید هواوی و سامسونگ سراغ استفاده از مکانیسم پریسکوپی می قضیه. در دوربین های پریسکوپی، به جای اینکه تلالو بوسیله رخساره مستقیم به حسگر برسد، از مسیرش منحرف می شود. در دوربین های پریسکوپی، شاهد منشوری هستیم که می تواند پرتو را با زاویه ی ۹۰ درجه منعکس کند. این منشور باعث می شود فاصله ی کانونی لنز بسیار بیشتر باشد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره ی اقتدار های آیفون ۱۲ در زمینه ی تصویربرداری دارید؟بیشتر بخوانید:والپیپرهای آیفون ۱۲ را از اینجا دانلود کنیدنگاهی به تغییرات ارزش سهام اپل و ورایزن در مسئله برگزاری رویداد Hi, Speedبا لوازم جانبی آیفون ۱۲ و آیفون 12 پرو آشنا شویداپل فروش شارژر ۲۰ وات USB-C را آغاز کردشارژ بی سیم ۱۵ وات آیفون ۱۲ عزب با شارژر MagSafe ارائه می شود
شیوع ویروس کرونا اولین بار ماه دسامبر در ده ووهان چین دیده شد و همچنان ادامه دارد. کووید ۱۹ که جریان ابتلا به آن همچنان رو به رشد است، ۱۰ ماه پس از آغاز عالمگیر داخل چین،بیش از یک میلیون نفر را در سرتاسر گیتی به خواست مرگ کشانده است. با شروع عزل برد و موج سوم کرونا، نرخ مبتلایان به این ویروس درون ایران نیز افزایش چشم گیری یافته است. بااین حال بسیاری با بود داشتن علائمی از ویروس کرونا، برای رجوع به مراکز درمانی مردد هستند.

بنا به اعلام رخسار لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، تعداد بستری ناتندرست شاگرد از ابتلا بوسیله کووید ۱۹ در استان تهران بیشتر از میانگین کشوری است و داخل حال حاضر، درحدود ۵ هزار نفر به همین دلیل داخل مراکز درمانی استان تهران بستری هستند. داخل همین راستا و بنابر اعلام استانداری تهران و به ظهر دنباله ی شرایط قزل کرونا در پایتخت، فعالیت فدایی مراکز در تهران از ۱۲ تا ۱۸ مهر ممنوع شد. همچنین استفاده اجباری از ماسک پس از هشت ماه از آغاز شیوع کووید ۱۹ درون ایران، بخاطر فضاهای عمومی تصویب شد.

لاری بعدازظهر چهارشنبه ۱۶ مهر درون مناسبت تصویری با شبکه معارفه سیما اخبار کرد که در شبانه روز گذشته، ۴۰۱۹ ناتندرست جدید شناسایی شده و تاکنون، ۴۸۳ هزار و ۸۴۴ نفر داخل کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده اند. وی همچنین از فوت ۲۳۹ بیمار تو شبانه روز گذشته خبر عدل و اذعان کرد که تاکنون ۲۷ هزار و ۶۵۸ نفر در کشور، داخل اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. لاری با اشاره به بهبودی ۳۹۷ هزار و ۱۰۹ نفر از بیماران، حال ۴۲۷۴ نفر از بیماران بستری درون مدخل مراقبت های ویژه را وخیم اعلام کرد.

عضو کمیته ی علمی ستاد مقابله با کرونا استان تهران اطلاع دادن کرده که به انگیزه جنبش کروموزومی در ویروس کرونا، تیک انتقال ویروس از فرد بیمار به سایرین سهل تر شده است؛ بوسیله طوری که میران انتقال ویروس از فردی به بی تا دیگر بین ۳ تا ۹ برابر افزایش یافته است. بوسیله گفته ی مسعود مردانی، اکنون برخلاف گذشته، بیماران تک نفره به بیمارستان ها رجوع نمی کنند و داخل یک خانواده، ۳ یا ۴ مبتلا به ویروس کرونا مشاهده می شود. وی همچنین با رمز بوسیله مالیات سفر رفتن انسان در شرایط فعلی بیماری کرونا و تعطیلات پیش رو اطلاع دادن کرد که ۱۰۵ درمانگاه تهران درگیر کرونا شده اند و چنانچه تو این شرایط، مردم به موجب جهانگردی مبتلا بوسیله ویروس کرونا شوند، دیگر تخت خالی بخاطر درمان آ ن ها بود نخواهد داشت. تأخیر داخل آغاز درمان کرونا ممکن است بیماری را شدت بخشد

با وجود چسبیدگی بیشتر بیمارستان های پایتخت بوسیله مدار نمایش ی خدمات کرونایی، تقریبا طولانی ظرفیت حصه های نگهداری ویژه، در اشغال بیماران کووید ۱۹ است. در این شرایط، افراد با داشتن علائم خفیف ابتلا بوسیله کرونا در بیمارستان ها پسند نمی شوند. از طرفی لازم است که افراد قبل از اول نشانه های وخیم ابتلا به کرونا، بوسیله بیمارستان ها یا مراکز درمانی رجوع کنند و از طرف دیگر، رجوع ی یمین به اورژانس درمانگاه ها غصه علت تکثیر شلوغی انباشتگی شده و بی قراری عفونت را سریع تر انتقال می دهد. به همین دلیل، بسیاری از افراد بوسیله جهت خوف از قرارگرفتن در محیط آلوده ی بیمارستان، به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند و بسیای از افراد نیز، مراجعه به پزشک را به پس از وخیم شدن وضعیت خود موکول می کنند و متأسفانه بسیاری از افراد در همین مسیر و به علت دیر رجوع کردن به درمانگاه ها، جان خود را از دست می دهند.مقاله های مرتبط:کارشناسان: درحال مجهز هر علامت تنفسی، نشانه کرونا استطرح غربالگری کرونا داخل پایتخت به دلیل سقوط رخت آزمایشگاهی راکد شد

بوسیله گفته ی پزشکان، تأخیر در آغاز تداوی کرونا خطرناک ترین مکمل کرونا است. به عبارت دیگر، شدت تأثیر کرونا بر سیستم امنیت افراد مختلف در مدت زمانی چندروزه مشخص و این چند روز بخاطر علاج بیماری حیاتی محسوب می شود؛ بنابراین، غلت در درمان کووید ۱۹ و مشتاق ماندن بخاطر خالی شدن درمانگاه ها یا نوبت دادن پزشک متخصص به هیچ اسکناس توصیه نمی شود. درون همین راستا، چنانچه انفراد احساس انقراض و بی حالی شدید، تب طولانی، نزول اکسیژن، تنگی نفس و احساس ضیق روی قفسه سینه کرد، لازم است که هرچه سریع تر به مراکز درمانی مراجعه کند.

پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی درمانگاه مسیح دانشوری، با اشاره به آمارهای جهانی کووید ۱۹ عنوان کرد که ۸۰ درصد مبتلایان بدون نیاز به بستری بهبود می یابند، ۱۵ درصد داخل جزء رنجور و ۵ درصد ملتفت آی سی یو می شوند، بوسیله گفته ی طبرسی، از ۱۵ درصدی که داخل پاره رنجور می شوند، ۳۰ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا به آی سیو منتقل می شود و براساس آمار جهانی از هر ۱۰ نفر بسترشده یک نفر فوت می یواش.

این متخصص عفونی گفت این آمارها نباید مانع مراجعه بیماران به مراکز درمانی شود و نباید پس از باخبر شدن بیماری به مراحل حاد و شدید، به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرد؛ چراکه در این زمان، شاید دیگر نتوان کاری برای مریض انجام داد.وضع اندازی مراکز ۱۶ ساعته کرونا

داخل همین زمینه، با هدف غربالگری بیماران مشکوک به ویروس کرونا و کاهش مراجعان به درمانگاه ها، مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته ی خدمات تام مصونیت اسلوب اندازی شدند. در این مراکز، خدماتی همچون غربالگری، درمان سرپایی و ادامه ی مراقبت در منزل ازجمله غربالگری، مشاوره، آموزش و تجویز دارو انجام می شود.

انجام اقدامات تشخیص و درمانی، اجرا آزمایش کرونا تو رخساره لزوم بوسیله رایگان، ارجاع برای رنجور ناخوش درون مراکز درمانی و ادامه ی درمان تو بیمارستان، از دیگر خدمات این مراکز است. علی رضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، داخل همین زمینه می گوید بیماران دارای علائم مصیبت کووید ۱۹ می توانند با سامانه ی ۴۰۳۰ بستگی برقرار کنند که ۳۲ هزار ممیز در آن آماده ی پاسخگویی به سؤالات مردم هستند و پس از دریافت تربیت های لازم، درصورت نیاز بوسیله مراکز سرپایی ارجاع داده شوند. شماره ی تلفن ۱۹۰ نیز متعلق به سامانه ی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و برای پاسخگویی به سؤالات انسان درخصوص ویروس کرونا به عارض ۲۴ ساعته و هر روز هفته، دردسترس است. بوسیله گفته ی معاون بهداشت وزارت بهداشت، داخل مراکز سرپایی خرج ی انجام آزمایش کرونا (آزمایش PCR)، درون سطح شروع و برای افراد دارای علائم بیماری رایگان است. شما همچنین می توانید با مراجعه به وب سایت وزارت بهداشت، فهرست کامل مراکز خدمات سلامت ۱۶ ساعته ‎کرونا و درمانگاه های مرجع در کشور را مشاهده کنید.سیاق اندازی مرکز مشاوره اضطراب کرونا

باتوجه بوسیله اینکه پس از عالمگیر ویروس کرونا درون کشور، مسئله رو بوسیله رشد اضطراب درون جامعه مشاهده شد، دایره بهزیستی با رسالت بهبود اشتی روان اجتماع سامانه ای در این خصوص معرفی کردن کرد. به گفته ی سازمان بهزیستی، در این سامانه ارزیابی شرایط روانشناختی برای غربالگری سیستمی افراد درزمینه ی استرس، تپش و افسردگی، انجام می شود و خط مشاوره ی مجانی ۱۴۸۰ از روزگار ۸ صبح تا ۱۰ شب، به رایگان با پیشگاه سه گانه نوبته ی کارشناسان و مشاوران، خدمات مشاوره ای دردسترس عموم افراد جامعه قرار دارد.

باتوجه به آلودگی هوا های درمانی که به آن اشاره شد، ایزوله شدن در خانه راه بسیار مهمی درون قطع زنجیره ی واگذاری بیماری است. در مواقع ضروری و خاص، قرین نبودن تخت خالی در بیمارستان یا زمانی که عدول کردن به بیمارستان های مدنظر خطرآفرین است، قرنطینه در ساختمان بخاطر افراد مبتلا یا مشکوک به کرونا موعظه می شود. گفتنی است که قرنطینه ی خانگی، برای افراد مبتلا به مصیبت های بنیان ای مزمن، مثل بلای ناگهانی قلبی ریوی و عطارد و نقص امن یا نارسایی کلیه سفارش نمی شود و این افراد بهتر است فقط با اجازه پزشک خود را در ساختمان قرنطینه کنند. موسسه بهداشت جهانی توصیه کرده که قرنطینه ی خانگی با مطالعه و ارزیابی کارشناس آموزش دیده از ناسالم و محل اقامت او و خانواده اش امکان پذیر خواهد بود.

با فرارسیدن انفصال برد و وجودتشابه میان علائم و تیر های سرماخوردگی، آنفلوانزا، آلرژی و کووید ۱۹ هم لازم است که افراد به بروز هر علامت مشکوک خواه تنفسی مداقه کنند و گمان ابتلا به کرونا را تو دیدن بگیرد. توصیه می شود که درصورت هشیاری ی کمترین علائم از کووید ۱۹ با مشی پزشک متخصص، درمان جدی بخاطر این بیماری را آغاز کنید و درمان را به علت منتظر ماندن برای قبض جواب آزمایش به تأخیر نیندازید؛ زیرا داخل موارد متعددی، افرادی که آزمایش کرونای آن ها منفی گزارش شده بود، با گذشت چند روز با حال جسمانی وخیمی مواجه شدند. به عبارت دیگر، آزمایش کرونا درعمل، عزب درون مواقعی نامطمئن به نظر می رسد که مثبت باشد.بیشتر بخوانید:ماجرای تعمیرکار ساده ای که اولین مردم را منجمد کردثبت بیشترین آمار مرگ و میر روزانه براثر ابتلا بوسیله کرونا تو ایرانآنزیم کاتالاز ممکن است به علاج کووید ۱۹ کمک کندتفاوت سرماخوردگی، آنفلوانزا، آلرژی های فصلی و کووید ۱۹ درون چیست؟بروز اختلال مغزی در یک سوم از بیماران کووید ۱۹
به گزارش همشهری آنلاین، دقایقی پیش لیورپول تو ساختمان آستون ویلا با نتیجه تحقیر آمیز هفت بردوشکست خورد. در این ورزش اولی واتکینز در دقایق (۴، ۲۲، ۳۹)، جان مک کیندر دقیقه ۳۵راس بارکلی در دقیقه  ۵۵و جک گرالیش تو دقایق (۶۶و۷۵) بخاطر میزبان درورزشگاه ویلا پارک گلزنی کردند. دو گل پیروز دور پیش را محمد صلاح به علیه رساند. در بازی دیگر روز یکشنبه تاتنهام بوسیله رهبری خوزه مورینیو منچستر یونایتد را گلباران کرد. داخل ۷ دقیقه مقدماتی این بازی ۳ گل از شیار مروارید ها عبور کرد که تسهیم تاتنهام دو گل و تسهیم منچستر یونایتد یک گل وجود.

گل اول را برونو فرناندز در دقیقه ۲ از روی خال پنالتی به ثمر رساند ولی در ادامه اندومبله ۴ و سون در دقیقه ۷ دو گل بخاطر تاتنهام زدند.

با اخراج مارسیال ته بندی منچستری ها از غصه پاشیده شد تا در ادامه هری کین ۳۰، سون ۳۷، اوریر و دوباره هری کین ۷۹ از روی نقطه پنالتی گلزنی کنند تا شیاطین قرمز با ۶گل درون اولدترافورد زانو بزنند. در پایان این هفته اورتون با ۱۲ امتیاز در صدر کرهء هوا قراردارد.
مایکروسافت اپلیکیشن های کلکسیون ی آفیس روی گوشی های آیفون و تبلت های آیپد را باتوجه به ویژگی های متاخر گوشیiPhone 6s و iPad Pro و جهیز عامل iOS 9 به روز کرد. این به روزرسانی امکان پشتیبانی از 3D Touch و قلم Apple Pencil را روی اپلیکیشن های Word، Excel و PowerPoint فعال می بطی ء. همچنین، رابط کاربری اپلیکیشن OneNote روی آیپد بهبود یافته است.

به روزرسانی های ارائه شده روی اپلیکیشن های Word و Excel و PowerPoint عبارت اند از:استعداد Annotate with Ink: ابزاری در برگه ی Draw تکثیر شده است که کاربر با انتخاب آن و به وسیله ی قلم خواه انگشت یا Apple Pencil قادر خواهد وجود بنویسد و شیار بکشد و هایلایت کند. این محدودیت تو اپلیکیشن روی آیپد امکان پذیر است.قابلیت 3D Touch: با استعمال از این ویژگی داخل گوشی های iPhone 6s و iPhone 6s Plus کاربر می تواند فایل متاخر ایجاد خواه فایل مدنظر قبلی را باز نرم.افزودن کردن فونت از کلاد: با این انفراد کاربر امکان دانلود انواع فونت درزمان نیاز را خواهد داشت.قابلیت نبض وجوی Spotlight: دسترسی کندرو به اسنادی که اخیرا بازشدند و جست وجوی اپلیکیشن های مدنظر.

ناگفته نماند قابلیت ارجاع Morph تو اپلیکیشن پاورپوینت اضافه شده است که امکان جابه جایی غم زمان چندین آیتم را به کاربر می دهد. افزون براین، اپلیکیشن OneNote مایکروسافت نیز بوسیله روزسانی درخورتوجهی دریافت کرده و اینک به ارائه اعلان مجهز شده است. جست وجوی درون برنامه ای وان نوت سریع برنده شده است و اکنون کاربران می توانند کامل فایل های OneDrive را با سرعت بیشتری جست وجو کنند؛ تا اینکه اگر آن فایل ها روی مایه ذخیره نشده باشند. اپلیکیشن وان نوت درون آیپد زمان حال قابلیت های نبض وجو و ابونمان گذاری و عرضه عنوان فایل های بازشده را درون حالت Slide Over یا Split View به کاربر نمایش می کند.مایکروسافت درون حال آزمایش پشتیبانی از Trackpad در اپلیکیشن های Word و Excel روی آیپد

مایکروسافت پشتیبانی از زین پد داخل دو اپلیکیشن ورد و اکسل روی آیپد و سیستم عامل iPadOS را ازطریق TestFlight به آزمایش های بازپسین رسانده است و اکنون کاربران نسخه های بتا به این استعداد دسترسی دارند.

بنابر گزارش MacRumors، مایکروسافت تو این هفته آزمایش های نهایی پشتیبانی از ماوس و صرفنظر پد را روی نسخه ی بتا مناجات و اکسل در آیپد آزمایش کرده است. این ویژگی داخل نسخه های ۲.۴۲ هر دو اپلیکیشن معرفی شد و اکنون در سرویس آزمایشی بتای اپل، TestFlight، دردسترس فراغت دارد.

پشتیبانی از ماوس و صرفنظر پد به ویژه بخاطر ویرایش اسناد و فایل های مختلف بازخورد دیداری بهتری می دهد. برای مثال، تو زمان استفاده از صرفنظر پد نشانگر ماوس درون دایره به نمایش درمی آید و فقط زمانی نشان داده می شود که انگشت کاربر روی ترک پد قرار بگیرد. همچنین، راه اندازی ی نشانگر زمانی که روی آیکون اپلیکیشن ها یا متن ها یا دیگر پاره های موجود داخل ورقه حرکت می کند، به شکل های مختلفی تبدیل می شود تا کاربر بوسیله آسانی بداند داخل حال بازکردن چه چیزی است.مقاله های مرتبط:چگونه اپل نشانگر را درون آیپد از بدیع آفرید؟مایکروسافت درون سال ۲۰۲۱ نسخه ای مستقل از آفیس را عرضه می نرم

اپل پشتیبانی از ترک پد را در بوسیله روزرسانی iOS 13.4 مارس روی تمام آیپدها منتشر کرد. درواقع، به روزرسانی iPadOS 13.4 روی معیار های iPad Pro ، iPad Air 2 و میزان جدیدتر، iPad نسل پنجم و جدیدتر و iPad mini 4 و نسخه ی جدیدتر ارائه شده است و اینک مایکروسافت برای افزودن محدودیت های سازگار با این قابلیت در اپلیکیشن های خود سعی می بطی ء. بنابراین، بوسیله واسطه ی این به روزرسانی Magic Mouse و Magic Keyboard اپل و سایر کیبوردهایی که نبوغ اتصال بلوتوث و USB دارند، این امکان را روی کلکسیون ی آفیس پشتیبانی خواهند کرد.

همان طورکه گفته شد، درحال فراهم سازگاری با ترک پد روی ورد و اکسل فقط برای کاربران نسخه ی بتا داخل TestFlight دردسترس است و بنابر گزارش ها، مایکروسافت قصد دارد پشتیبانی از این قابلیت را تا فرجام برگ ریزان برای اپلیکیشن های ورد و اکسل و پاورپوینت ارائه بطی ء.بیشتر بخوانید:AdDuplex: یک سوم کامپیوترهای ویندوز ۱۰ دارای آپدیت مه ۲۰۲۰ هستنداریک ریموند: لینوکس با شکست ویندوز، برنده بازی نهایی نبرد دسکتاپ خواهد بوددایرکت اینستاگرام با فیسبوک مسنجر ادغام شدزوم اپ: نظارت طولانی کنار گجت فرزندان با KidsGuard Proاپل افزار مارکتینگی جدید دراختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن های iOS راحتی می دهد
براساس پژوهش های جدید، برملا شده است که ترکیبی از آنتی بادی های پرتوان به مشت آمده از بیماران بهبودیافته کرونا، می تواند سازوکار عفونت ویروس را شناسایی و متوقف بطی ء و از ورود آن به سلول مانع شود. عملکرد این آنتی بادی ها با یکدیگر اندوه پوشانی دارد و هر کدام با تفاوت قدری از یکدیگر فقره خود را عمل می دهد.

باتوجه بوسیله پژوهش اجرا شده، دُزهای پایین این آنتی بادی ها بوسیله عارض مجزا خواه ممزوج از افزایش ویروس در ریه همسترها جلوگیری می درنگ و بدین ترتیب، می تواند از آن ها دربرابر ویروس کرونا محافظت نرم. این روش از آنتی بادی های ترکیبی می تواند از عملکرد محظور جستن یافته غریزی ویروس مانع شود که در همه گیری (بخاطر هزیمت از علاج) خلق شده است.

ازآنجاکه برخی از گوناگون سازوکارهای عفونت کووید ۱۹ تاکنون درون شیوع جهانی ویروس کشف شده اند، استفاده از ترکیبی از آنتی بادی ها امکان خنثی سازی طیف گسترده ای از این سنخ ویروس را مهیا می یواش. علاوه پهلو جلوگیری از ورود ویروس بوسیله سلول های میزبان، به نظر می رسد بود این آنتی بادی ها عملکرد سایر سلول های ایمنی را تنظیم می نرم که باعث پاک سازی بدن از ویروس می شود.

پژوهشگران این وارسی خاطرنشان کردند: «معتقدیم کاربرد از چندین سازوکار متمایز و مکمل (مانند ممزوج آنتی بادی ها) می تواند مزایای بیشتری برای کاربردهای بالینی مهیا کند.»مقاله های مرتبط:چرا برخی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ علائم بیماری را نشان نمی دهند؟ابتلای مجدد به کووید ۱۹ چه پیامدی برای واکسن های آن دارد؟محتمل ترین وضع ابتلا به کووید ۱۹ چیست؟

این گروه تحقیقاتی نحوه ی فقره آنتی بادی ها در سطح مولکولی را ازطریق «میکروسکوپ الکترونی کرایو» و مطالعه ی تغییرات حاصل در سازوکار عفونت ویروس را معارفه کرد. علاوه کنار جلوگیری مستقیم از تعامل ویروس با گیرنده ی میزبان، یکی از دو آنتی بادی کشف شده سازوکار عفونت را داخل حالتی غیرفعال متوقف می کند؛ بدین مجرد که ویروس دیگر نمی تواند با غشای میزبان در سطح سلول پیوند برقرار یواش. اگر ویروس کرونا نتواند بوسیله سلول میزبان همواره شود، نمی تواند بشکند و RNA خود را به سلول منتقل کند.



تصویر رنگی تهیه شده با میکروسکوپ SEM از سلول داخل حال اجل (به اثر جزیی آبی) که به شدت با ویروس های کرونا (به فام زرد) آلوده شده است.

برای کنترل شیوع کووید ۱۹ که باعث مرگ بیش از ۹۷۸ هزار مردم داخل سراسر جهان شده است، گزینه های درمانی کارآمد موردنیاز است. درحالی که دنیا داخل انتظار ساخت و تأیید واکسن های ضدکرونا است، تقلا برای یافتن داروهایی برای جلوگیری یا درمان عفونت های ویروس کرونا در حال اجرا است و این گمان وجود دارد که داروها زننده تر از واکسن ها ساخته و آزمایش شوند. ساخت این متد داروها تا زمانی که واکسن ها بوسیله طور وسیع تهیه و توزیع نشده اند، می تواند داخل جلوگیری از روند اضافه عفونت و مرگ و میر دراثر این بلای ناگهانی بسیار مؤثر باشد.

پژوهشگران این مطالعه تو سرانجام اشعار کردند: «نتایج کار ما وضع را برای استعمال آنتی بادی های ترکیبی بوسیله منظور اقدامات پیشگیرانه یا درمانی هموار می کند؛ آنتی بادی هایی که مقدور است بتواند باعث محدود کردن پریدن های گریختن ویروسی شود.» استفاده از آنتی بادی های ترکیبی در این تجسس برای آزمایش ایمنی و اثربخشی بوسیله ارتکاب آزمایش های بالینی احتیاج دارد.

یافته های این استیناف ۲۴ سپتامبر در مجله ی Scienceمنتشر شده است.بیشتر بخوانید:۷۰ درصد از ماسک های KN95 چینی فاقد استانداردهای امان هستندپارکینسون ممکن است دو بیماری تو قالب یک مصیبت باشدشناسایی ۵۰ هزار بیمار کرونایی در تهران با سیستم پیگیری دیجیتالقرنطینه دنیاگیری کووید ۱۹ چگونه کیفیت آواز پرندگان را تغییر داد؟آیا آموزش مغز واقعا موثر است؟
اینستاگرام با پاشیدن بیانیه ای مطبوعاتی از به روزرسانی درخت سرو ریلز (Instagram Reels) خبر قسط. بیانیه ی جدید اینستاگرام درون حالی منتشر می شود که مدتی پیش تو گزارش هایی اعلام شد رابط کاربری ریلز جذابیت یدکی بخاطر کاربران ندارد و این درخت سرو نتوانسته به اهداف تعیین شده برای سوق دادن کاربران زیادی به سمت خود، مشت یابد. اینستاگرام می گوید به منظور بهبود ریلز همواره به بازخوردهای کاربران مراجعه می بطی ء. جدیدترین بوسیله روزرسانی اعمال شده در ریلز با نظر بوسیله بازخورد کاربران، برخی تغییرات در این سرو اعمال می درنگ.

بر اساس این اطلاعیه، کاربران از این پس می توانند ویدئوهایی دوبرابر کامل تر در قالب ریلز منتشر کنند. ریلز به هنگام آغازبه کار، امکان انتشار ویدئوهای ۱۵ حین ای را فراهم می کرد که بوسیله لطف به روزرسانی جدید، این ویژگی به ۳۰ حین می رسد. بزرگ ترین رقیب ریلز یعنی جنبش مو به کاربران امکان می دهد ویدئوهایی با مدت زمان حداکثر یک دقیقه ضبط کنند. درواقع تیک تاک بود که باعث شد ویدئوهای کوتاه تا حد زیادی محبوبیت جلوه گر کنند. تیک تاک به صورت پیش فرض امکان تولید ویدئوهای ۱۵ ثانیه ای را حاضر می سازد، اما کسانی که تمایل داشته باشند می توانند سراغ ویدئوهای کامل تر بروند.

کاربران ریلز با درنظرگرفتن استعداد های ارائه شده توسط جستن تاک، از اینستاگرام التماس کردند امکان تولید ویدئوهای کامل تر از ۱۵ لحظه را همچنین فراهم درنگ. اینستاگرام می گوید تایمر ریلز از سه به ۱۰ وقت تکثیر صریح می کند. کاربران ریلز نیز می توانند به شکلی میسر تر و در زمانی سریع تر، ویدئو را ویرایش کنند؛ اینستاگرام گفته ابزار داخلی ریلز امکان اصلاح و حذف تمامی کلیپ ها را فراهم می سازد. یکی از اتفاقاتی که طی چند وقت اخیر عارض داد، این بود که کاربران ریلز بخش هایی از ویدئوهای طولانی زیرفون پریدن مو را برش می دادند و داخل ریلز منتشر می کردند. تکثیر محدودیت ویدئو از ۱۵ به ۳۰ دم می تواند کاربران ریلز را به تولید محتوای اختصاصی برای این سرویس ترغیب کند. 

اینستاگرام تاکنون به طور دقیق نگفته است که امروزه چند نفر مبتلا مصرف از ریلز هستند، بااین حال احتمال می دهیم کاربران استقبال خوبی از آن به عمل آورده باشند. دنیاگیری ویروس کرونا فرصت بسیار مناسبی برای پلتفرم های اجتماعی وجود تا حساب کاربران خویشتن را اضافه دهند. تو این اطراف به تیک تاک توجه بیش زیادی شد و اینستاگرام با مشاهده ی پتانسیل ویدئوهای کوتاه، سرو ریلز را با شباهت زیاد به تیک مو طرز اندازی کرد. شواهد علامت می دهند اینستاگرام سرمایه گذاری عظیمی برای بخش ریلز انجام داده است.

رابی استین، مدیر میوه اینستاگرام، مدتی پیش به طی آغازبه کار ریلز در گفت و گو با رسانه ی ورج اخبار کرده بود اینستاگرام بوسیله سرگرمی شکوه خاص ای می دهد. استین در آن زمان گفت اینستاگرام امیدوار است به لطف فرمت جدیدی که ریلز تعریف می کند، سرگرمی نمایش شده توسط اینستاگرام متوجه مرحله ی جدیدی شود. مدیر علیه ریلز نیز بوسیله تازگی اعلام کرده او و اعضای تیمش قصد دارند ریلز را بر بنیان بازخوردهای به دست روان از کاربران بهبود بخشند و به روزرسانی هایی دردسترس استراحت دهند که خلق کردن و ویرایش ویدئو را بوسیله کارگر سهل تر تغییر کند. مقاله ی مرتبط:اینستاگرام Reels چیست و چگونه از آن استعمال کنیم؟

کاربرانی که داخل ریلز استفاده کرده اند می گویند فرایند خلق ویدئو داخل آن، کار چندان لذت کمی نیست. افزودن محدودیت ضبط ویدئو از ۱۵ به ۳۰ ثانیه و همچنین فراهم سازی امکان توافق و حذف تمامی کلیپ ها، قابلیت هایی هستند که می توانند مشکلات را تا حدی رفع کنند، اما تمامی مشکل ها را از بین نمی برند.

چیزی که پریدن مو را به پلتفرمی خاص تبدیل می نرم این است که برای خلق ویدئوهایی که ظاهر نسبتا جذابی دارند، لازم حلق حتما ویرایشگر صنف ای ویدئو باشید. درون تیک مو می توانید جلوه های بصری جالبی را به همراه موسیقی مدنظرتان به ویدئو اضافه کنید. جهش تاک با استعداد Sound Sync می تواند به رخساره خودکار، آهنگی را که با ویدئوی شما هماهنگ باشد برملا کند. در ریلز به اراده پیدا کردن موسیقی سازوار با ویدئو باید به قیافه دستی عمل کنید. ریلز همچنین برخی دیگر از توان های کاربردی تشنج مو بسان Family Pairing را ندارد.بیشتر بخوانید:ادوبی Liquid Mode خواندن PDF را در گوشی های هوشمند آسان تر می کندتوسعه دهندگان بخاطر اعتراض بوسیله قوانین اپ استور هم گذاری تشکیل دادندساعت های هوشمند گلکسی واچ 3 و گلکسی واچ اکتیو 2 به توان ثبت نوار دل مجهز شدندمایکروسافت تاسیس اپلیکیشن برای ویندوز 10 آرم را ساده برنده می کندنسخه لینوکس مایکروسافت اج به زودی منتشر می شود