تشریفات کسرا

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت خبری مدآرا، کسری نوری، مدیرکل روابط اشتراکی وزارت نفت با رمز به انتشار فدایی اخبار مبنی بر استخدام تعدادی از نمایندگان باشگاه دهم داخل وزارت نفت گفت: چند نفر از نمایندگان مجلس از قبل استخدام وزارت نفت بودند و این موارد مدت ها بوده و کشف ابتکاری ای نیست که فداکار رسانه ها آن را مطرح می کنند.

وی ادامه داد: این افرادی که بعضا معروفیت آنها داخل رسانه ها مطرح شده فراوان دم است که تو استخدام وزارت نفت هستند و فداکار از آنها غم استخدام دولت بودند و از یک دستگاهی منتقل شدند به وسیله دیگر و این ائتلاف نو و عجیبی تراشیدن.

گفتنی است خلال روزهای گذشته برخی رسانه های اصولگرا با انتشار لیستی از نمایندگان مجلس که اکثر آنها ارامش طلب بودند نسبت بوسیله استخدام این افراد در وزارت نفت اعلام خطر داده بودند.
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از روابط عمومی سریال، حسین طاهری تدارک کننده سریال «سلمان فارسی» با اعتراف مطلبی گفت: طبق برنامه ریزی های ارتکاب شده فراغت حیات خزنده امسال برای دنباله تصویربرداری راهی کشورهای دیگر از جمله ترکیه و ارمنستان شویم، اما به انگیزه شیوع ویروس کرونا این سفر به زمان دیگری موکول شد.

طاهری با تأکید پهلو اینکه پیدایش سریال «سلمان فارسی»، عاری ایست امتداد دارد بوسیله تغییرات ایجاد شده در جریان تولید این سریال رمز کرد و گفت: بخش هایی از فصل بیزانس را که صبر بود در ترکیه تصویربرداری کنیم به داخل کشور و شهرک سینمایی پرتو منتقل کردیم.

تهیه کننده سریال «سلمان فارسی» با اشعار این مطلب که جابه جایی لوکیشن ها، احتیاج بوسیله برنامه ریزی مکرر داشت و این امر فقره بسیار مبهم و سختی بود تاکید کرد: البته این جابه جایی ها برای پروژه اهمیت مانند سریال «سلمان فارسی» اجتناب ناپذیر است و همکاران ما با نهایت انعطاف و حرفه ای گری، پروژه را همراهی می کنند تا این پی فاخر ملی، بدون خلل به مسیر ساخت خود دنباله دهد.

طاهری با پیش روی اینکه تصویربرداری این سریال، پس ازآن از ماه میمون رمضاندر لوکیشن های تو سرزمین از یکسره شهرک سینمایی تلالو دنباله خواهد یافت بر پاسداری پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در تمام مراحل امر اصرار کرد و گفت: روند تاسیس سریال «سلمان فارسی» با رعایت تمام موازین بهداشتی پیش خواهد رفت تا توقفی در زنجیره برنامه ریزی ابداع نشود.

این سریال  که به زندگی سلمان فارسی، یار ایرانی پیامبر اسلام می پردازد، جدیدترین اثر داوود میرباقری است که تصویربرداری آن از زمستان سال گذشته در شهدادکرمان آغاز شد و پس ازآن در جزیرهقشم دنباله یافت. سریال «سلمان فارسی» به تمهید کنندگی حسین طاهری و به توصیه ندا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تحت نظر مرکز اشکار کردن فیلم از جمله بزرگترین اثر نمایشی تاریخ کشور محسوب می شود.
همشهری آنلاین _ بهاره خسروی:ترنا یکی از قدیمی ترین بازی های سنتی بومی ایرانی است که با کمال مطلوب رفع مشکلات و معضلات مدنی و محلی به سر درویش مآبانه در ایران از پرگیر صفویان متداول بوده است. ترنا داخل گذشته یکی سرگرمی های محبوب مردم محله و بازار در قهوه خانه ها و زورخانه ها بود.  بازی عیاران 

به پارچه لنگ یا کرباسی که آن را بردباری می دهند و در انتهای آن گره کوچکی ابداع می کنند و به رخ تازیانه بر مشت افراد می زنند، ترنا گفته می شود. اما طریق و کله ترنا از کجا در ایران و قهوه مسکن ها باز شد؟! حکایت جالبی دارد. به روایتی ترنا، بازی عیاران بوده و از زمان یعقوب لیث صفاری مرسوم بوده است. با روی کارآمدن دولت واحد صفویان تو ایران اوضاع سیاسی و اجتماعی مردم ایران به کلی تحول کرد. انجام رسمی ورزش ترنا هم در میان مردم به دوره صفویان نسبت داده می شود. 
بوسیله گفته حکیم «اردشیر صالح پور» از استادان ممتاز پژوهش داخل زمینه عرضه های آیینی، ترنا ورزش یکی از قدیمی ترین آیین های نمایشی است. زادگاه ترنا قهوه ساختمان است. کتاب شگل گیری قهوه ساختمانی ها به ۴۰۰ سال پیش و بوسیله دوره صفویان می رسد و در واقع رفعت شرف قهوه خانه ها داخل همین دوران حیات و بعدها ترنا بازی به یکی از سرگرمی های مردم به خاص تهرانی ها تبدیل شد و چیزی بیش از ۳۰۰ قهوه بناء تهران هر شب این مراسم را اجرا می کردند. 
در روزگاری که هنوز تهران به قطع امروز عریض و طویل نشده بود و تعداد کوچه های پایتخت کمتر از انگشتان کف مشت بود، قهوه خانه «باغ ایلچی»، «باغچه علی جان»، «چنگ باشی» پایین تر شمس العماره، «تشک باشی» بازارچه قوام الدوله، «فخرآباد» درون مروارید شمیران، «حسن ناروند» تو میدان شاه، «شاغلام» در بازار جماز السلطان، «چال» در خیابان مولوی و «رمضون یخی» در مروارید غار پاتوق ترنابازان بود. 

 یک بازی برای گره گشایی از مشکلات 

ورزش ترنا در روزگاری که خبری از مطالعات عمیق روان شناسی و رشد قارچ گونه افزار بستگی جمعی نبود با اراده چروک گشایی از کار خلق خدا و به عنوان یک مشغولیت جذاب تولد شد؛ نمایشی که درون پایان یک پیام اخلاقی را بخاطر مخاطب همراه داشت و باعث محلول بسیاری از مشکلات می شد. 
اکسید مرشد، شروع حکم بود. مرشد گاهی در نقش گرداننده یا کارگزار با همان سلام و احوالپرسی معمول با آدم مهیا در اجرای ارائه روال صحبت را باز می کرد و بوسیله همین سادگی مردم مسبوق صحنه ارائه می شدند. داخل فرهنگ قدیم آدم ایران شاه بالاترین مقام را داشت، اما تو هیچ امری دخالت نمی کرد. نخستین هنرپیشه عرضه شاه حیات. یک نفر تو مقام کارگزار و یک یا دو نفر یا حتی بیشتر در نقش وزیر و مسئول اجرای احکام شاه، ورزش می کردند. 
بیشتر احکام این بازی برگرفته از مشکلات و مسائل روزمره زندگی بود. بازیگران این ارائه مردم بودند: دو نفر که با یکدیگر قهر بودند، محدودیت که مشکل مالی و خانوادگی داشت، بی مانند بیماری که دشوار تهیه تأمین هزینه دوا و علاج داشت و.... داخل واقع داخل این ارائه مردم مایه تسلی و بی میانجی درد بیرونی می کردند و پشت راه حلی درویش مآبانه بودند. 
در میان بازیگران نمایش کسی وجود که حکم ساری می کرد. یک عده ترناخور همچنین که شاه به کارگزارش حکم می کرد: « فلانی را بنواز یا تازیانه بزن» محضر داشتند. البته معمولاً سرانجام ورزش ترنا شیرین حیات و گاهی اوقات به جای جریمه تازیانه از ترناخوران درخواست می کردند با چای و زولبیا و بامیه از مهمانان پذیرایی کنند.   مراسم گلریزان بخاطر نیازمندان 

برای نیازمندان با حفظ کردن شأن و کرامت آنها رسم گلریزان به پا می شد. تصادم به این شکل حیات: قبل از شروع مراسم بخاطر حفظ شأن بی مانند نیازمند، سالخورده که امین اهالی محل وجود با دستیار پیشخدمت های ورزشگاه در طبق هر ساختمانی تقسیم گلی صبر می انصاف. این انشعاب گل آماج اجرای مراسم گلریزان بود. تو زمان اجرای تشریفات کوزه و ظرف سفالین در وسط مغاک نمایش صبر می گرفت. هرکسی بی آنکه پرس وجو کند که کمک هایش دست چه کسی می رسد، سپرده به معیار دارایی اش کمک می کرد. در پایان مسن با شکستن ظرف و ریختن پول ها در داخل پارچه کمک های انسانیت را به فرید مورد نظر می رساند.  مقام ترسایی و عزل شاه 

از قدیم گفتهاند تاج و سریر بوسیله کسی وفا ندارد. در این مشابه کلی درس اخلاقی و حکایت برای سنجش گرفتن از عاقبت افراد متکبر نهانی است. نکته اخلاقی نمایش ترنا دقیقاً تمثیل به همین مفهوم دارد. داخل این ورزش افرادی که ترنا می خورند به مقام ترسایی مشت هویدا می کنند. ترسا دستور انفصال خسرو و تفویض پادشاه جدید را تو بازی دارد. 
همچنین اصطلاحات رایج در بازی ترنا کلماتی متشابه رفته، مرخصه، بسازش، بنوازش و... است. صلوات فرستادن و درود فرستادن به ائمه(ع)، اجرای دستور کار هایی با ضرب و آواز، شاهنامه خوانی، غزل خوانی و پند و اندرز از دیگر برنامه های جانبی و جذاب این ورزش بومی ایرانی برای تماشاگران است.  جریمه ترناخوران صنف ای

قهوه خانه ها داخل گذشته یکی از مهم ترین پاتوق های مردمی قصبه محسوب می شدند. به همین برهان بیشتر اقشار جامعه از فقیر و غنی، صاحب منصب، دولتی، ورزشکار و روحانی همگی به نحوی چند ساعتی را در یکی از قهوه بناء های محل سکونت خود قانون می کردند. درون زمان اجرای نمایش، سادات، روحانیون و کودکان از تازیانه های ترنا معاف بودند. با امر وزیر خواه کارگزار امر این افراد با تک صلواتی ملغی می شد. اما جذاب ترین حصه سانحه جزا ترناخوران حرفه ای بود. این افراد باید با غزلخوانی، سبیل مال کردن (سبیل آتشین)، اتو کشیدن موها یا سماور کردن یعنی از دو گوش آویزان کردن بابت خطاهایشان تاوان می پرداختند.
ویروس کرونا دیرتر از قسمت های مرکزی و شمالی کشور به قسمت های جنوبی ایران رسید. اوایل فروردین ماه استان های جنوبی شرایط نیکی ازحیث ابتلا به کرونا داشتند. جماز زمانی که در استان های دارای زیادترین مدل ابتلا به کرونا شاهد مسئله نزولی بودیم، کرونا در جنوب کشور روندی تصاعدی گرفت.

نرخ ابتلای یومیه به کرونا داخل خوزستان حدودا به ۲۰۰ نفر روان است. بدین نظم شمار طاس مبتلایان به کووید ۱۹ در استان خوزستان به ۴ هزار و ۱۰۲ نفر و تعداد کل فوت شدگان بوسیله ۲۷۰ نفر افزایش معلوم می کند. دکتر فرهنگ کره بندی، مهتر بیمارستان رازی اهواز می گوید از مراجعه ی هر دو نفر بوسیله این بیمارستان، یک نفر بستری می شود درحالی که در دیگر شهرها از هر پنج تا ۶ رجوع کننده یک نفر در درمانگاه رنجور می شود. به گفته ی مهدی علوی، رئیس مرکز بهداشت خوزستان نیز، این افزایش درون نرخ ابتلا به بیماری با بازگشایی تدریجی اصناف و بازار قیافه داده که باعث شده برخی مردم اوضاع را عادی قلمداد کرده و تجلیل های قبلی را عمل ندهند.

دیروز کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که تهران و ‎خوزستان طی ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به نیمی از موارد واگذاری بیمارستانی و بستری ابتلای جدید بوسیله ‎کووید ۱۹ تو قلمرو را بوسیله خویشتن اختصاص داده اند و خوزستان در وهله ی طغیان بیماری استراحت دارد. درواقع، نسبت موارد بستری بوسیله سرپایی بیشتر از میانگین ملک است. این ها درحالی است که مسئولان استانی تو خوزستان این روزها تنها نسبت به وضعیت بحرانی اعلام خطر می دهند و تا زمان برآورد دقیق تر وضعیت بوسیله عزم ساماندهی بهتر نیز هنوز چندین روز پاینده مانده است.

ایرج حریرچی، معاون طاس وزارت بهداشت درباره ی علت متشنج شدن وضعیت کرونا داخل خوزستان می گوید:موضوع اول این است که اپیدمی در خوزستان دیرتر فاتحه شده و به همین دلیل پیک در آنجا دیرتر رخساره داده است. موضوع دوم این است که در پیک های مطلع برخی استان ها در اسفند ماه، مجرا روانی اجتماع بیشتر به جانب تعظیم موارد بهداشتی وجود و هنجار بازگشایی هم سخت تر بود، اکنون استان هایی که دیرتر دچار اپیدمی شده اند، قسمتی از بازگشایی ها عمل شده و تحمل انسان کاهش یافته است. استان خوزستان از نظر رفتارهای مدنی و عشیره ای اندوه غلظت بیشتری بی آرامی دارد. داخل عین حال امکان پذیر است عوامل خاصی مانند لیس تهویه مناسب به برهان کاربرد از کولر گازی و ودیعه بودن در و دریچه ها منجر به چرخش بیشتر ویروس در ساختمان ها، سامان ها و محل های کار باشد که البته عامل اصلی محو و می تواند جزو عوامل باشد. در عین حال موضوع حاشیه شهر اهواز هم بررسی شده و براساس آن سیاست گذاری می شود؛ اهواز دومین شهر کشور از رویت معیار حاشیه نشین محسوب می شود و داخل حال حاضر تمرکز موارد تکثیر بیماری در خوزستان تیمار تو اهواز است که حتما باید تدابیر مناسبی برایش چیده شود. 



به گزارش خبرگزاری مهر، تشکل های دانشجویی علوم پزشکی اهواز درون اعتراض بوسیله مدیریت مجادله کرونا در خوزستان بیانیه ای صادر کرده و در آن گفته اند: «بوسیله دلیل تصمیمات نسنجیده و غیرکارشناسی صورت خمود و رفع محدودیت های آمد و شد، آمار ابتلای به بلای ناگهانی کرونا در بازه ی دو هفته داخل استان خوزستان تا سه برابر نمو داشته است و این در حالی است که شرایط و امکانات استان دیگر قادر بوسیله پاسخگویی به این شرایط نیست. بازگشایی بدون پشتوانه و ناگهانی و عدم اطلاع رسانی مکفی از سوی دانشگاه و وزارت بهداشت انگیزه شده است تا مردم با تصور عادی وجود داشتن شرایط در سطح شهر تردد کنند و همین موضوع شالوده ی مسری زیاد ازپیش بیماری را حاضر کرده است. گناه مسئولان آنگاه سنگین نم می شود که فوران آمار را نتیجه ی بی مبالاتی مردم می دانند درحالی که هیچ اقدام مؤثری در بن ی مقابله با شیوع بیماری از لفظ مسئولان ارتکاب نشده است.»

قاسم ساعدی، پاسبان آدم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی نیز تو گفت وگو با ایسنا پیش روی کرد که آمار شیوع کرونا در شهرستان های دشت آزادگان، هویزه و امیدیه استان خوزستان نگران کننده است و باتوجه به پری پنج میلیونی این استان و پایین بودن سطح امکانات و برگ بیمارستانی و درمانی و همچنین وضعیت اقتصادی نامطلوب آدم نیاز بوسیله نگاه و توجه ویژه بوسیله استان وجود دارد. او می گوید:مقاله های مرتبط:معمای کووید ۱۹؛ چرا سرایت ویروس کرونا در برخی نقاط بیشتر و در فداکار کم است؟ایران کیت نمره سرولوژی کرونا صادر می کندهمه ی مسئولان استانی و پرسنل درمانگاه ها و مراکز درمانی بوسیله عارض شبانه روزی داخل حال تلاش هستند ولی نصیب و قسمت باید به نعوظ اختصاص خوزستان را ببیند؛ چرا که زیرساخت های بهداشتی و درمانی استان بیش ضعیف بوده و از سوی دیگر با کمبود نیروی درمانی مواجه هستیم.

تو استان هرمزگان نیز هنگام هفته ی اخیر شاهد روندی صعودی در ارزش ابتلا به کرونا بودیم. حمید جهانگیری، فرمانروا شهرستان حاجی آباد می گوید بوسیله دلیل اضافه ترددها و رعایت نشدن موارد بهداشتی آمار مبتلایان به سرعت افزایش یافته است.

دکترمسعود مردانی، فنی مصیبت های عفونی در گفت وگو با ایسنا می گوید فداکار از مردم تصور می کنند کرونا تمام شده است اما بدبختانه در استان های تهران، خوزستان، سمنان و حتی مازندران و گیلان دوباره موارد متاخر مصیبت رو بوسیله تکثیر است. وی درمورد سبب طغیان کرونا در خوزستان می گوید:در مناطقی که پیش از این مردم کمتر به کرونا مبتلا شدند و آنتی بادی نگاهداری کننده داخل بدن پایگاه وجود ندارد، روند صعودی ابتلا مشاهده می شود. استان خوزستان در اسفند و فروردین ماه موارد بیماری علو العاده پایینی داشتند، اما اکنون با اینکه یکی از توجیهات در مورد مصیبت کرونا این وجود که با گرم شدن محیط از بین می جوی ولی موضوعی که زمان حال در حال رخ دادن بوسیله ویژه درون استان خوزستان که از گرم ترین استان های کشور است، برخلاف احتمالات قبلی داخل مورد بیماری است. موارد رو به افزایش بلای ناگهانی و مرگ ومیر درون این استان عاملی برای خستگی کادر بهداشت و تداوی است.

مردانی می گوید خویشتن داری که انسان داخل تعطیلات نوروز و فروردین ماه نشان دادند باعث کاهش موارد ابتلا به بیماری شد و به محض کم وقار قلمدادشدن آن، تکثیر موارد مصیبت رخ داد. او می گوید وضعیت داخل تهران همچنین سرخ است و بااینکه انتظار می رفت روند صعودی مصیبت کاهش جلوه گر کند، مشاهدات خلاف این موضوع است. مردانی، موجب این تزاید درون آمار ابتلا را متوجه بازگشایی های گسترده می داند.

بوسیله گفته ی مردانی اکثر افراد تا عاقبت سال پس ازآن به بیماری کووید ۱۹ مبتلا خواهند شد، ولی اگر مصیبت به نعوظ ناگهان در خال ای اپیدمی شود، ممکن است سیستم بهداشت و درمان و ارائه ی خدمات را دچار مشکل کند؛ این تو حالی است که کشور هنوز برای دارو، تجهیزات حفاظتی و تخت ICU دچار دشواری است.

رئیس جمهور اعلام کرده وجود که کشور براساس نمونه عالمگیر کرونا بوسیله بخش های سفید، زرد و قرمز تقسیم بندی می شود. به دنبال نمایان شدن شهرهای سفید، بازگشایی های گشاد ای درون این مناطق قیافه عدل و وضعیت شهرهای آغاجاری، امیدیه، اندیکا، ایذه، رامهرمز، گتوند، مسجدسلیمان، هفتکل، هندیجان و هویزه از استان خوزستان سفید اعلام شد. مبنای سفید بودن مناطق این است که طی دو هفته کم از ۱۴ مورد رنجور یا به ازای هر ۱۰۰هزار نفر جمعیت شهرستان اندک از یک بستری وجود داشته باشد. وزارت بهداشت باید هر چهار روز یک بار این وضعیت را به روزرسانی درنگ. این درحالی است که در فداکار از شهرهای مذکور آمار ابتلا افزایش یافته و حتی بوسیله قرمز رسا اما همچنان قانون جدیدی برای آن ها اخبار نشده است.

به روزرسانی:

کاهش نیافتن مدل ابتلا به کرونا در خوزستان باعث شد که دیشب، سعادتمند نمکی، وزیر بهداشت، علاج و آموزش پزشکی، از سخت گیری سخت گیری ها داخل این استان خبر دهد. امروز نیز غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان امروز در حاشیه ی کنفرانس ستاد ملی مقابله با مصیبت کرونا، به صورت ویدئو کنفرانس، اعلام کرد به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی و بوسیله منظور مقابله با مسری کرونا داخل استان، ادارات، بانک ها و اصناف غیرضرور ۹ شهرستان باوی، هویزه، اهواز، حمیدیه، هندیجان، دزفول، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان تا پایان هفته تعطیل خواهند بود و  محدودیت های رفت و آمدی در آن ها قیافه می گیرد.

اصناف ضروری که مجاز به فعالیت هستند محتوی داروخانه ها، سوپرمارکت ها، نانوایی ها، قصابی ها و خواربارفروشی ها است و فعالیت سایر اصناف تا پایان هفته در شهرستان های نام برده شده ممنوع است.

روز جمعه شرایط استان مکرر تک مطالعه قرار می گیرد و درمورد امتداد کشف کردن تعطیلی ها یا بازگشت به شرایط عادی تصمیم گیری خواهد شد.بیشتر بخوانید:افزایش گزارش ها درباره بروز تلفات پوستی داخل بیماران مبتلا به ویروس کرونادوراهی دردناک تفویض اجل یا زندگی بیماران کروناهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۲۱ اردیبهشت ۹۹]نقش کودکان تو پراکندن ویروس کرونا چیست؟عرضه یا خرید کالای قاچاق ازطریق فضای رمزی ممنوع شد
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از فارس، روزنامه واشنگتن پست آمریکابه نقل از مقامات وزارت خزانه داری این کشور از متهم شدن دو بومی ایرانی به جرم تلاش برای خرید یک تانکر نفت لیبریایی و همچنین توقیف ۱۲ میلیون دلار که برای معامله این تانکر ادعایی داخل رویت پژمان شده بود خبر داده است.

واشنگتن پست نوشت، دادستان های آمریکایی توقع می کنند که این افراد بخشی از طرحی بوده اند که پول ها را از طریق آمریکا بخاطر سودا نفتکش بخاطر ایران کانالیزه می کرده اند.

براساس این گزارش، دادستان های فدرال درون واشنگتن به امیر دیانت، ۵۵ ساله، که مدعی هستند مشتری تانکر بوده، اتهام صادرات و باطل تحریم ها را وارد کرده اند. آنها همچنین مدعی هستند وی به نعوظ طولانی مدت در حال انبازی با مقامات ایران بوده است. دادستان ها نیز مدعی هستند فردی به نام کامران علی لاجمیری، ۴۲ ساله، همدست وی بوده است.

این دادستان ها شکایتی بخاطر دریافت پول تک نظر که بخاطر معامله تانکر ۹۰۰ فوتی Nautic، که اکنون به «گلف اسکای» تحول معروفیت داده است، تنظیم کرده اند. این نفتکش در حال فراهم در خلیج عمان گرفتار شده است.

همزمان دفتر کنترل اموال های وزارت مخزن داری آمریکا تحریم هایی را میوه دیانت، که مدعی هستند به اسم «عامر عبدالعزیز جعفر المتاج» اسمی است، به تهمت قاچاق زنجیر و ابطال بایکوت ها اعمال کرده است.

خلال ماه های اخیر ایالات متحده به دلیل ناکامی درون اعمال فشار حداکثری علیه ایران و همچنین نزدیک شدن به زمان پایان تحریم های تسلیحاتی ایران در حال تلاش برای تنگ نمدار کردن کمیسیون تنگ کردن و طرح اتهامات و ادعاهای واهی علیه ایران است.

روز جمعه گذشته مخزن داری آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد.

وزارت مخزن داری آمریکا، شرکت خدمات معدنی «طیف» در عمان و نیز امیر دیانت را همانطور که در بالا گفته شد در سواد تحریم های جدید قرار داد.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بهرام درویشی، با اشاره بوسیله بارندگی های زیبنده توجهی که از ابتدای امسال داشتیم، پیش روی کرد: این بارندگی های خوب باعث شده حزن اکنون بیش از یک میلیارد و ۱۴۶ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان کرمانشاه ذخیره باشد.

وی با اشاره به حجم یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی ۱۲ بند استان کرمانشاه، افزود: هم اکنون نزدیک به ۸۵ درصد ظرفیت سدهای استان پر از آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه نیز از سرریز سد سلیمانشاه سنقر به دلیل بارندگی های اخیر اطلاع عدالت و عنوان کرد: ظرفیت مخزن این سد نزدیک به ۵۰ میلیون مترمکعب است.

بوسیله گفته درویشی، پیش ازاین همچنین دو سد جامیشان و شیان در استان کرمانشاه سرریز کرده بود.

وی یادآور شد: ذخیره آبی که تعاقب سدهای استان داریم برای این فصل کم قیمت است، خوشبختانه آورد باران های سال آبی جاری بخاطر سدهای استان بسیار خوب بوده و برای مدیریت آبی که پشت سدها داشتیم و همچنین ابتکاری کردن ذخیره موجود، بخشی از حجم سدها را به رخساره مدیریت شده رهاسازی کردیم تا به مصارف پایین دست برسد.

مدیرعامل انبازی آب منطقه ای استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، با باهم اتحاد کردن مردم داخل مدیریت مصرف آب، تابستان امسال را با کمترین تنش و بغرنج قفا روال بگذاریم.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سعادتمند صالح مدیرکل مراکز و مدارس غیردولتی درون گفت وگوی زنده شبکه معارفه درباره عملکرد مدارس غیردولتی داخل ایام کرونا و تعطیلی مدارس گفت: هفته گذشته طی پیشنهادی که از جانب وزارت آموزش و پرورش بوسیله ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد و با مساعدت رئیس جمهور و اعضای ستاد اجابت شد. کلیه مدارس و مراکزی که از اسفند و تا خرداد ماه درون فضاهای آموزشی دولتی محکم بودند، بخشودگی اجاره بها نیت خواهد شد.

وی تو پاسخ بوسیله این پرسیدن که در فضای مجازی اخباری مبنی پیاده شدن کسر مقیاس حقوق معلمان مدارس غیردولتی شنیده می شود، آیا صحت دارد، گفت: خیر، این درست ازاله. ما از روزهای ابتدایی که مدارس تعطیل شدند اعلام کردیم که موسسان مدارس موظف هستند حقوق معلمان را به طور کامل، مطابق قراردادی که موسسان با معلمان داشته اند، پرداخت کنند. چنانچه معلمان در این خصوص، یا علم آموزان درون هر مورد دیگری شکایتی دارند می توانند با سامانه ۴۳۱۷ مدارس غیردولتی مناسبت بگیرند تا ردیابی شود.

وی در خاصیت بوسیله اینکه با توجه به نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی، ثبت نام های سال آینده در مدارس غیردولتی بوسیله چه صورتی خواهد بود، گفت:  با توجه بوسیله اینکه مدارس ظرفیت محدودی داردند و والدین اندوه می‎خواهند سریع خیس وضعیت فرزندانشان واضح شود، می توانند پیش ثبت نام را با پاسداری پروتکل ها انجام دهند و مواجب غصه به صورت علی الحساب خواهد وجود و ما در همین فصل بهار وظیفه ابلاغی را خواهیم داشت.

مدیرکل مراکز و مدارس غیردولتی در پاسخ بوسیله این سوال که آیا امسال تکثیر شهریه در مدارس غیردولتی را خواهیم داشت یا خیر، گفت: ممکن است با توجه به افزودن هزینه هایی که طی یک سال گذشته مثل اجاره بها داشته ایم و همچنین بها حقوق و دستمزدی که گلچین شده، افزایش شهریه داشته باشیم اما  استاندارد آن برملا نیست. این اقدام،  الگویی با ۷ پارامتر دارد که نسبت بوسیله شرایط محلی، منطقه ای و مقاطع تحصیلی متفاوت است.
همشهری آنلاین- سحر جعفریان:ناخدیی که از ساکنان منطقه 9 به شمار می آید و تو بنیان تولید نان فعالیت می کند می گوید: «نزدیک به ۴۰ سال کاسبی درون این محل، مرا با همسایه ها به یک خانواده تبدیل کرده است. به همین برهان روشویی را مقابل مغازه ام گمارش کردم تا مراجعه کنندگان به نانوایی قبل از خرید در قیافه نیاز دستشان را بشویند. »
ناخدایی امتداد می دهد: «کرونا برای من بهانه شد تا این کار را ارتکاب دهم. چون قدیم دلم می خواست مقابل مغازه ام جایی برای شست وشوی دست های عابران و مراجعه کننده ها بوسیله نانوایی باشد. البته من برای ادا آن بوسیله طریق ای عمل کردم تا آب کمی، مصرف و از هدر رفتن آن جلوگیری شود. زیرا داخل این شرایط باید حواسمان به چگونگی مصرف آب هم باشد که پس ازآن ابتلاء کم آبی نشویم. بوسیله خاص که تابستان غصه در طرز است. »
اپل چند شب پیش با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی به صورت رسمی از جدیدترین گوشی میان رده ی خود یعنی آیفون SE تبار دوم پرده برداری کرد. پیش فروش این گوشی آیفون از جمعه ی گذشته یعنی ۲۹ فروردین آغاز شد و قرار بود وسیله ها در تاریخچه ۲۴ آوریل (۵ اردیبهشت ۱۳۹۹) در دسترس صبر گیرند. ظاهرا سری اولیه ی وسیله ها که توسط آدم وعظ داده شده اند قرار است همچنان تو تاریخ ۵ اردیبهشت به دست آن ها برسند؛ اما سفارش های متاخر با تأخیری چند هفته ای نمایش خواهند شد. درواقع اپل اعلام کرده است که عزیمت دارد نمایش ی برخی مقیاس های جدید را حتی تا تاریخ ۱۳ مه ۲۰۲۰ (۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹) به تعویق بیندازد تا بتواند آن ها را تأمین بطی ء. مینگ چی کو، از تحلیلگران شناخته شده ی اپل، می گوید انتظار دارد این شرکت بتواند در سال جاری میلادی حداقل ۲۰ میلیون دستگاه از آیفون SE 2020 بفروشد. مقاله های مرتبط:نسل دوم آیفون SE اپل با ارج ۴۰۰ دلار رونمایی شدآیفون SE نسل دوم چه شباهت ها و تضاد هایی با آیفون 8، آیفون XR و آیفون 11 دارد؟ظرفیت باتری و ذهن رم آیفون SE 2020 فاش شد

همه گیری ویروس کرونا تو سراسر دنیا باعث شده است بسیاری از مردم ساختمان نشین شوند؛ درضمن امکان دورکاری برای شمار درخورتوجهی از آن ها حیات ندارد. آمار مدال می دهد عزب در ایالات متحده ی آمریکا ۲۲ میلیون نفر بیکار شده اند. این یعنی امروزه افراد زیادی فرمان خویشتن را از مشت داده اند و به همین جدیت می کنند از نفقه های اضافی بکاهند؛ این افراد ترجیح می دهند بوسیله جای صرف کردن نفقه های هزار دلاری برای گوشی های هوشمند، اقلام ضروری نظیر غذا تمهید کنند. 

بااین حال نباید فراموش کنید که آیفون SE جدید با قیمت پایه ی ۳۹۹ دلار در دسترس استراحت می گیرد؛ درون دنیای امروزی که موبایل های هزاره دلاری روانه ی بازار می شوند، چنین دستگاهی متجاوز مقرون بوسیله صرفه است و پتانسیل بالایی برای جلب توجه دارد. گرچه آیفون SE از نقشه کشی قدیمی آیفون ۸ با بهبودی لخت استفاده می کند، اما سخت افزار مدرنی در آن به کار رفته است.



براساس اطلاع دادن رسمی، آیفون SE نسل دوم از تراشه ی A13 بایونیک کاربرد می کند که پیش تر در گوشی های خانواده یآیفون ۱۱ گواه حضور آن بوده ایم. بوسیله علاوه این گوشی در پنل پشتی دوربین یکتا ی بسیار باکیفیتی دارد. آیفون SE نسل دوم با وجود میان رده بودن، قابلیت های بالارده ای همچنین دارد که از بین آن ها می توانیم به روزی مندی از معترف IP67 برای مقاومت دربرابر نفوذ آب و گردوغبار و همچنین اندام ای از جنس آلومینیوم و سرتیز رمز کنیم.

استاندارد پایه ی آیفون SE نسل دوم با ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی ۳۹۹ دلار بها دارد. فرع مندان می توانند درصورت حاجت به ذهن ی پس انداز سازی بیشتر، استاندارد های ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت را به تزیین با قیمت های ۴۴۹ و ۵۴۹ دلار تهیه کنند. تحلیلگران متعددی اخبار کرده اند که درون حال لول بوسیله سمت رکودی جهانی هستیم؛ این یعنی اوضاع اقتصادی صبر تراشیدن فعلا روی خوش به خود ببیند و همین موضوع باعث می شود مردم نخواهند نفقه ی زیادی برای تدارک ی گوشی های جدید صرف کردن کنند.



آیفون SE نسل دوم موافق گزارش ها از باتری ۱٬۸۲۱ میلی آمپرساعتی مصرف می کند؛ به لطف فناوری شارژ سریع ۱۸ وات که البته شارژر آن در داخل جعبه قرار ندارد، درصد باتری آیفون SE 2020 در شرف نیم زمانه از صفر به ۵۰ می رسد

آیفون SE نسل دوم اپل از همان بدنه ی آیفون ۸ کاربرد می کند؛ گوشی هوشمندی که در سال ۲۰۱۷ روانه ی بازار شده بود. ناگفته نماند که آیفون جدید همچون آیفون ۸ دارای صفحه نمایش ۴/۷ اینچ LCD با وضوح ۱٬۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۶:۹ است. داخل این گوشی بریدگی یا حفره در بالای نمایشگر دیده نمی شود و همچنین خبری از فناوری فیس ID نیست.  آیفون SE پس از چندین سال، مجددا فناوری تاچ ID را به لطف دکمه ی هوم بوسیله آیفون ها برمی گرداند.

بزرگ ترین تغییر بین آیفون SE و آیفون ۸ به تراشه ی این وسیله ها مربوط می شود. درحالی که آیفون ۸ از پردازنده ی ۱۰ نانومتری A11 نصیب می گیرد، آیفون SE نسل دوم از تراش ی ۷ نانومتری A13 Bionic استفاده می کند. تراشه ی A13 دارای ۸/۵ میلیارد ترانزیستور است، درحالی که A11 از ۴/۳ میلیارد ترانزیستور روزی می گیرد. اپل می گوید آیفون SE 2020 با بود داشتن سخت ادوات قدرتمندتر و دوربین بهتر، عمر باتری تقریبا معادل آیفون ۸ ارائه می دهد.

تفاوت بنیانی دیگر بین آیفون SE دودمان دوم و آیفون ۸، بوسیله حافظه ی رم برمی گردد؛ جایی که میان رده ی جدید اهالی کوپرتینو ۵۰ درصد ذهن ی رم بیشتری دارد. اپل هرگز بوسیله صورت رسمی حجم حافظه ی رم مایه هایش را اطلاع دادن نمی کند؛ اما گزارش ها از بهره مندی آیفون SE از سه گانه گیگابایت حافظه ی رم شناسایی می دهند، درحالی که آیفون ۸ از دو گیگابایت حافظه ی رم روزی مند است. آیفون SE جدید تو پنل پشتی میزبان دوربین ۷ مگاپیکسلی است؛ گفته می شود این دوربین همان دوربینی به حساب می آید که پیش پر حرارت در آیفون XR مشاهده کرده بودیم.

ناگفته نماند آیفون SE طایفه دوم از دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی تو پنل پشتی استفاده می یواش. اپل می گوید دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون SE 2020 نیکوترین دوربین یکتا در بین تمامی گوشی های هوشمند است و تا اینکه عملکرد بهتری نسبت به دوربین ۱۲/۲ مگاپیکسلی گوشی گوگل پیکسل 3a از خود علامت می دهد.

آیفون جدید در رنگ های مشکی، سفید و قرمز داخل دسترس قرار می گیرد. داخل نهر دون می توانید نظاره گر تاریخ نمایش ی نمونه های مختلف آیفون SE 2020 باشید که روی وب سایت رسمی اپل استراحت پژمرده است: تاریخ نمایش ی مدل های مختلف آیفون SE تبار دوم طبق اطلاع دادن رسمی اپل-۶۴ گیگابایت۱۲۸ گیگابایت۲۵۶ گیگابایتمشکی۴ تا ۶ مه ۲۰۲۰ (۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) با ارسال تند شامل خرج ی اضافی

۶ تا ۸ مه ۲۰۲۰ (۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹) با ارسال عادی رایگان۴ تا ۶ مه ۲۰۲۰ (۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) با ارسال سریع العمل محتوی هزینه ی اضافی

۶ تا ۸ مه ۲۰۲۰ (۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹) با ارسال معمولی رایگان۱۳ مه ۲۰۲۰ (۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹) با ارسال عادی رایگان



این معیار از آیفون SE 2020 دربرگیرنده ارسال سریع نمی شودسفید۴ تا ۶ مه ۲۰۲۰ (۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) با ارسال سریع محتوی هزینه ی اضافی

۶ تا ۸ مه ۲۰۲۰ (۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹) با ارسال عادی رایگان۴ تا ۶ مه ۲۰۲۰ (۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) با ارسال کندرو شامل هزینه ی اضافی

۶ تا ۸ مه ۲۰۲۰ (۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹) با ارسال معمولی رایگان۴ تا ۶ مه ۲۰۲۰ (۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) با ارسال زننده شامل هزینه ی اضافی

۶ تا ۸ مه ۲۰۲۰ (۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹) با ارسال معمولی رایگانقرمز۶ تا ۱۳ مه ۲۰۲۰ (۱۷ تا ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹) با ارسال معمولی مجانی

این میزان از آیفون SE 2020 محتوی ارسال سریع نمی شود۶ تا ۱۳ مه ۲۰۲۰ (۱۷ تا ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹) با ارسال معمولی رایگان

این استاندارد از آیفون SE 2020 شامل ارسال سریع العمل نمی شود۶ تا ۱۳ مه ۲۰۲۰ (۱۷ تا ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹) با ارسال عادی رایگان

این میزان از آیفون SE 2020 دربرگیرنده ارسال سریع نمی شود

ناگفته نماند کسانی که به ارسال سریع آیفون SE تمایل دارند، موظف بوسیله پرداخت ۸ دلار اضافه هستند. تو این بین نباید این نکته را همچنین از یاد ببریم که عدم توانایی اپل برای تأمین کامل آیفون های جدید ممکن است دلیلی غیر از تقاضای زیاد هم داشته باشد. درواقع موضوع مطرح شده فعلا در حد احتمالات است. این امکان نیز وجود دارد که اپل نتوانسته باشد بوسیله دلیل شیوع ویروس کرونا و توقف فعالیت خطوط تولید، تعداد کافی آیفون SE نسل دوم تولید درنگ. بسیاری از همکاری های فراهم در زنجیره ی تولید اپل در اثر شیوع کرونا در اکثر روزهای فوریه ی گذشته تعطیل بوده اند. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این شالوده چیست؟بیشتر بخوانید:آیفون SE 2020 دربرابر رقبای اندرویدی؛ میان رده ای با پرعضله ترین پردازنده بازارافزایش حس آزمایش های کرونا در ملک با استعمال از کیت های سرولوژیمقایسه عمیق آیفون SE سلاله دوم اپل با اساسی ترین رقبای هم بها اندرویدیاجرای طرح فاصله گذاری هوشمند؛ بازگشایی پاساژها و بازارهای مسقف از اول اردیبهشتهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [بوسیله روزرسانی: ۳۱ فروردین ۹۹]