تشریفات کسرا

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکترحسین الهی قمشه ای- دبیر و سخن سنج معاصر ایرانی- در رسوم رونمایی از کتاب "زن توسعه یافته" گفت: شب یلدا شب زایش نور است، بوسیله این معنی که خورشید از روز اول دیماه اول بوسیله اوج آمدن می یواش و این نشان می دهد که ما به طرف خزنده و گرما و بذل های بیشتر در حال حرکت هستیم.

وی افزود: شب یلدا در واقع از رویت نجومی شب معینی است که خورشید در نسبت مشخصی قرار می گیرد و در آن شب بر مدار راس الجدی عمود می شود و از فردای این شب خورشید قدری بالاتر می آید و نیکوترین ها نویدها داده می شود.

او با ذکر مثال هایی از قصه ها و اشعار فارسی با رمز به اینکه  زیبایی سند حقانیت همگی چیز است، امتداد قسط: در حال حاضر بیشترین خرج تو دنیا بخاطر زیبایی می شود؛ چرا که همه چیز در گرو زیبایی است، و باقی چیزها را غصه که انسان می خواهد بخاطر زیبایی است.

وی با بیان اینکه  می خواهم راجع به اشتی در ادبیات گفتگو کنم، گفت: مردم در جهان زیبایی ریشه دارد و نشانه آن هم موسیقی، شعر، هنر و فرهنگ است. می خواهم نسخه ای به شما بدهم، در اوضاع فعلی اشاره حفظ سلامت جسم و جان، دور غصه جمع شدن است.

الهی قمشه ای با اظهار اینکه درون دورهمی های دوستانه و خانوادگی برکات زیادی وجود دارد، اظهار کرد: می توانیم هفته ای یک روز خواه دو هفته یک روز دور هم جمع بشویم و بوسیله کارهای فرهنگی بپردازیم. مثلا اول یک قطعه موسیقی روح نواز پخش کنیم، بعد یک غزل از مولانا، نگهبان یا سعدی بخوانیم و بعد بی آرامی یک نفر قصه ای آموزنده روایت کند، نیز تاریخچه های خوب را بوسیله یکدیگر معرفی کنیم و برای دورهمی های اینده هم برنامه ای داشته باشیم تا همه انگیزه داشته باشند و سهم هر کس هویدا باشد.

وی در جزء دیگری از اظهاراتش توصیه کرد، ما به عنوان خانواده های ایرانی می توانیم شبی را درون هفته معین کنیم و به دور از رسم و تجملات خوش آمد از مهمان، دوستان و اقوام را طلبیدن کنیم و جنبه های فرهنگی وجودمان را ارتقا دهیم و از این شبها به طرف پرتو لول کنیم. نور وعده ملاقات بازپسین همگی خوبیهاست اگر نور خدایی در دل آدم تابیده شود انسان دیگر دچار هیچگاه غمی نمی شود.

این مترجم و سخن سنج با اشاره به اینکه تو بناء هایمان را بوسیله روی یکدیگر باز کنیم و نور زیبایی و دانایی را واقف زندگی هم کنیم، گفت: بهترین سنخ عشق، خاطرخواهی مبادرت به تیمار نوع است. وقتی ماندگی ها به ما انسان ها روی می آورد باید به آغوش یکدیگر پناه ببریم و از رفاقت یکدیگر یکروز مند بشویم.

الهی قمشه ای داخل پایان ابراز امیدواری کرد که شب یلدا آغازی در تغییر ارتباطات فرهنگی ایرانی ها باشد.

درون این مراسم که به همت شالوده اشتی ابریشم داخل تالار همایش های رایزن برگزار شد، علاوه بر سخنرانی الهی قمشه ای درباره مصونیت و ادبیات و رونمایی از تاریخ "عیال توسعه یافته" نوشته آتنا نصیری، فرشته طائر پور با موضوع سینما و سلامت، علی شاکری درباره معماری سلامت و تماشاچی الهی قمشه ای درباره قصه و سلامت سخنرانی کردند و تجربیات و ایده های خود را درباره الزامات توسعه پایدار در حوزه اشتی تقریر کردند.
اینک که در آستانه اتمام دهه ی دوم قرن بیست ویکم هستیم شاید زمان مناسبی باشد که به نیکوترین های دهه ای که گذشت، نگاهی بیندازیم. احتمالا مقاله های بسیاری درباره ی بهینه اپلیکیشن ها، بهینه بازی ها و فناوری های بطرف خانه سال گذشته خوانده باشید؛ اما ممکن است بپرسید بهترین سرمایه گذاری این دهه چه بوده است؟ احتمالا قائم احتمال خورده اید. پاسخ بی عیب این سوال، بیت کوین است؛ چراکه چنانچه ده سال پیش یک دلار روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده بودید، این سرمایه در حال مهیا بسیار از ۹۰ هزاره دلار ارزش داشت.مقاله های مرتبط:از اینستاگرام تا یوتیوب، نیکوترین اپلیکیشن های موبایل داخل دهه ای که گذشت۸۰ درصد از ۲۱ میلیون بیت کوین استخراج شده است

بر اساس گزارش اخیر سازمان اوراق بهادار بانک آمریکا، سرمایه ی خریداران ارز های دیجیتال در اوایل این دهه و زمانی که ارزشی کمتر از یک سنت داشت، سر بوسیله عرش کشیده است.قیمت بیت کوین درون دسامبر ۲۰۱۷ به حدود ۲۰ هزار دلار رسید که زیادترین میزان ثبت شده در تاریخ بیت کوین است. این اتفاق معارفه تلخی برای گیمرهای کامپیوتری محسوب می شد؛ چراکه هجوم همگی جانبه انسان بخاطر بیع تجهیزات ماینینگ، باعث کمیاب شدن کارت گرافیک شد و تکثیر شدید نرخ این میوه را به همراه داشت.

بااین همگی عزب پس از یک سال، قیمت بیت کوین بوسیله کمتر از ۳۲۰۰ دلار افت کرد. تو یک سال گذشته، این ارز دیجیتال نوسانات مقدار دیگری نیز تجربه کرد؛ بدین ترتیب که تو ابتدا شاهد رشد نرخ و سپس نزول نسبی و با شیب کُند آن بودیم. داخل حال حاضر، بها بیت کوین رقمی درحدود ۶۶۰۰ دلار است. ناگفته نماند موج صعودی ارج بیت کوین نقش مهمی درون افزایش بها سهام AMD ادا کرده است.



کارشناسان باور دارند احتمالا در سال آینده ی میلادی، مجددا گواه افزایش نرخ بیت کوین خواهیم وجود. این گمانه زنی از دو پارامتر نشئت می گیرد: ۱. بخت عمومی انبازی های متنوع به بیت کوین و روند روزافزون پذیرش این ارز دیجیتال به عنوان روشی نوین داخل پرداخت؛ ۲. فیسبوک بخاطر عرضه ی ارز دیجیتال خود، لیبرا، به بازار با مشکلات قضایی بسیاری مشت به جیب و کمتر کسی به آن خوش بین است.

بد نیست نگاهی هم بوسیله بدترین سرمایه گذاری های دهه قبل بیندازیم که ازجمله ی آن ها، کیات واحد پول میانمار است. بوسیله برهان درگیری های ملی تو این قلمرو که پیش از این برمه معروفیت داشت، ارج پول ملی این ملک آسیایی تو دهه ی گذشته، با نزول شدیدی مواجه شد. به عنوان مثال، اگر ۱۰ سال پیش یک دلار روی کیات تنخواه گذاری کرده باشید، این نما اینک به چهاردهم یک سنت رسیده است. بورس سهام و ارز یونان همچنین در ولایت سال گذشته شاهد افت شدیدی بوده است. درحالی که نرخ یک دلار آمریکا داخل بازار سهام این ناحیه درمقایسه با ۱۰ سال پیش با نمو حدود ۲۵۰ درصدی به ۳/۴۶ دلار رسا است، تو یونان این رقم در مدت زمان مشابه، از یک دلار به هست تشریفات نزول کرده است.



اگر شما کاربران زومیت نیز درزمینه ی خرید ارزهای دیجیتال یا تنخواه گذاری روی بیت کوین تجربه ای دارید، تو بخش نظرات با ما تو میان بگذارید.

 بیشتر بخوانید:کمبود ارزش بیت کوین دراثر خط و نشان دولت چیناینفوگرافیک: اطلس ای از فورک های بیت کوینبلومبرگ: یک نهنگ بیت کوین عامل صعود قیمت داخل سال ۲۰۱۷ بوده استنگاهی به تأسیسات ماینینگ بیت کوین درون ایسلندمدیرعامل بایننس افزایش نرخ بیت کوین تا ۱۶ هزار دلار را پیش بینی کرد
حتما شما هم کلمه ی بازیافت (recycling) را زیاد شنیده اید، اما شاید با این مفهوم آشنایی چندانی نداشته باشید و فقط بدانید که بازیافت به معنای کاربرد مکرر از برخی از زباله ها است. آیا می دانید چه موادی بازیافت می شوند و بازیافت آن ها به چه صورت است؟ آیا می دانید بازیافت از چه زمانی آغاز شده است؟ در مورد اسلوب های بازیافت مواد مختلف چه می دانید؟ آیا می دانید بازیافت چه تأثیری در حفظ محیط زیست و رشد اقتصاد کشورها دارد؟ آیا می دانید چه کشورهایی دراین بنیان پیشتاز هستند و وضعیت بازیافت در ایران چگونه است؟ مزایا و معایب بازیافت تو مرزوبوم های متنوع چیست؟ در این مقاله قصد داریم به تمام این سوالات پاسخ دهیم. با زومیت همراه باشیدتعریف

بازیافت به رخ سهل به معنی فرایند بازیابی تلفات و زباله هاو پردازش دوباره این مواد بخاطر تبدیل آن ها به مواد طرز کار و قابل استفاده است. کاغذ، شیشه، پلاستیک و مواد دیگری  مثل آلومینیوم، فولاد و زباله های الکترونیکیجزو مواد قابل بازیافت محسوب می شوند.تاریخچه



در این بسرنوشت شوم دچار کردن مهم ترین اتفاق ها داخل کتاب بازیافت از اول تا امروز را به صورت مختصر پیش روی می کنیم؛ البته ظاهرا بازیافت ریشه ای بیش دیرینه ای دارد و کتاب آغاز این فعالیت به قرن چهار پیش از میلاد باز می گردد. نتایج مطالعه های باستان شناسی درمورد مکان های خالی کردن خاشاک نشان می دهد که در فدایی از برهه های تاریخی میزان خاکروبه های شوهردار کاهش یافته است و براساس این شواهد می توان گفت که کاستی مواد اولیه ی جدید در فدایی از ادوار تاریخی افراد را ناگزیر بوسیله بازیافت خاشاک ها می کرده است. ۱۰۳۱: استفاده مجدد از کاغذ باطله در ژاپن برای بدوی بارِ و بازیافت طولانی اسناد و کاغذها با مرام تبدیل آن ها به کاغذ ابتکاری و عرضه ی آن ها درون مراکز تجاری محلی کوچک۱۶۹۱: معرفی فرایند بازیافت کاغذ برای بدوی جنین در آمریکا۱۸۶۵: جمع آوری، قسمت قسمت کردن بندی و بازیافت مواد دورریخته شده در انگلستان برای اولین بار و پشت شدن این رویکرد تو آمریکا تو دهه ی ۱۸۹۰اوایل دهه ی ۱۹۰۰: عالی شدن مرام«خاشاک ثروت است» و وسوسه بخاطر کسب درآمد با یافتن مواد ارزشمند در زباله های خانگی۱۹۰۴: تأسیس ابتدایی کارخانه ی بازیافت صندوق های آلومینیومی در آمریکا۱۹۱۶ تا ۱۹۱۸: سخت گیری ابهت بازیافت و جلوگیری از ولخرجی زباله بوسیله دلیل وقوع مجادله جهانی فاتحه و افت شدید مواد ابتدایی ی خام۱۹۶۴: اتساع بازیافت مواد آلومینیومی و خلق کردن تأسیسات عظیم و گسترده ی بازیافت صندوق های آلومینیومی۱۹۶۵ تا ۱۹۷۰: ایجاد نماد بازیافت (سه فلش موجود در این فناوری اظهار کننده ی کاهش مصرف، استفاده ی مجدد و بازیافت هستند)

 ۱۹۷۰: ثبت ۲۲ آوریل درون تقویم بوسیله عنوان روز جهانی زمین جهت گوشزدکردن اهمیت بازیافت به مردم جهان و افزایش آن ۱۹۷۲: ساخت نخستین آسیاب بازیافت۱۹۷۴: ساخت و گمارش نخستین سطل های مخصوص جمع آوری خاکروبه های زیبنده بازیافت

۲۰۰۰: اثبات فرضیه ی تأثیر افزایش تولید خاکروبه در تکثیر دمای جهانی توسط اداره محیط زیست آمریکا و همچنین ثبوت جلال کاهش زباله برای مقابله با پدیده ی گرمایش جهانی۲۰۰۶: ساختن جرقه های اولیه ی پریدن بازیافت خاکروبه های الکترونیکی با عرضه ی پیشنهادی از سوی شرکت دل مبنی کنار ارائه ی سرویسی جهت بازیافت مجانی محصولات این شرکت۲۰۰۷: آغاز جریان رو بوسیله رشد بازیافت زباله های الکترونیکی درون آمریکا و ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی درون فروشگاه های خوار وبار فروشی در شهر رژه فرانسیسکو آمریکا بخاطر بدوی بار۲۰۱۲: افزایش چشمگیر معیار خاشاک های الکترونیکی بازیافت شده (حجمی درحدود ۲۶۵ هزاره تن)دلیل اهمیت بازیافت



به دلیل اینکه درون جزء های متنوع مقاله بوسیله این موضوع به صورت یمین و غیرمستقیم اشاره خواهیم کرد. تنها به ذکر چند مورد کلی و مختصر دررابطه با این موضوع اکتفا می کنیم. بازیافت به طور کلی باعث حفظ منابع طبیعی، کاهش میزان آلودگی آب، خاک و هوا، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و سایر گازهای مضر بخاطر اشتی انسان، حیات وحش و فضا زیست، کاهش میزان زباله ها و گازها و سموم متصاعدشده از آن ها، خلق کردن فضای بیشتر در خاشاک دان ها بخاطر خالی کردن خاکروبه های غیرقابل بازیافت یا زمینه سازی برای اختصاص زمین خاشاک دان ها به فعالیت های دیگر و در نهایت بهبود اقتصاد در زمینه های مختلف می شود.مراحل طاسی بازیافت

به طور کلی هر نوع بازیافتی تو سه وعده انجام می شود؛ جمع آوری و پردازش، ساخت و سودا مواد بازیافت شده.جمع آوری

جمع آوری خاشاک های بازیافتی به سه گانه روش انجام می شود؛ سطل های جمع آوری زباله، مراکز دفع خاشاک و بازیافت بوسیله صورت معیار و عاری خطر و برنامه هایی با شعار مواد بازیاتی از مردم.

سطل های جمع آوری خاکروبه که معمولا در شهرهای بزرگ درون نقاط مختلف شهر وجود دارند، معمولا توسط شهرداری ها برای جمع آوری خاشاک های خانگی گمارش می شوند. دربرخی از کشورها قرین استرالیا، کانادا، انگلستان، نیوزلند و اسپانیا این روش جمع آوری به عارض موکد قفا می شود و حتی در انگلستان بود این سطل ها به صورت جداگانه در هر ساختمانی برای حداقل دو ماده ی بازیافتی الزامی شده است.

مزایا مدیریت بهتر زباله ها و جمع آوری بهتر و سریع العمل تر آن هاکاهش نفقه ی جمع آوری خاکروبه هامعایبافزایش تولید خاشاک (به دلیل اینکه این سطل ها بزرگ هستند و می توانند زباله ی یدکی را در خود جای دهند، مقیاس تولید زباله به خودی خود افزایش می یابد)محظور حمل و نقل (مخصوصا در مسیرهای باریک، پرشیب و ناهموار و منازل دارای پله)

مراکز دفع خاکروبه و بازیافت معمولا تو مکان هایی تأسیس می شوند که امکان گمارش سطل های زباله بود ندارد. داخل این مکان ها عملیات تفکیک و دسته بندی زباله ها همچنین انجام می شود و محل های قانونی دفع زباله نیز تحت نظارت همین مراکز اداره و مدیریت می شوند.



برنامه های خرید مواد بازیافتی به محظور مختلفی ادا می شود؛ به عنوان مثال تولیدکنندگان موادی که در بطری ها و صندوق های تهیه شده از مواد قابل بازیافت نمایش می شوند، آن ها را با قیمتی بالاتر از مقدار واقعی دشت عرضه می کنند و داخل صورتی که مصرف کننده صندوق خواه بطری علیه را بوسیله فروشنده بازگرداند، مسکوک دریافتی اضافی به او پرداخت می شود؛ البته پولی که بابت این کار بوسیله مصرف کننده تسلیم داشته می شود، متجاوز کمتر است؛ به همین برهان ممکن است برخی از افرادی که هوش درستی از ادب بازیافت ندارند، تمایلی بوسیله بازگرداندن بطری ها نداشته باشند. مواد بازیافتی سفت مثل مواد خام خریداری می شود و نرخ این مواد مانند مواد خام افزایش خواه کاهش می یابد.



یکی از مراکز خرید مواد قابل بازیافت از آدم جداسازی و پردازش

مواد بازیافتی پس از جمع آوری قسمت قسمت کردن بندی، پاک سازی (پاک سازی مواد برازنده بازیافت از موادی مثل آلاینده ی سمی و آلودگی های دیگر و مواد خیساندن شده با ماده ی حقیقی مثل ذرات غذا) و آماده ی بکارگیری داخل محصولات بازیافتی می شوند. فرایند پردازش مواد بازیافتی بسته بوسیله نوع ماده متفاوت است و تو امتداد ی نحوه ی پردازش انواع متفاوت مواد بازیافتی را بوسیله قیافه کامل و جداگانه شرح می دهیم.روش های مختلف جداسازیمقاله ی مرتبط:ربات مخصوص بازیافت روسایکل می تواند کاغذ، پلاستیک و بلور را تفکیک درنگ

به تازگی روش های جدیدی برای دسته بندی مواد قابل بازیافت ایجاد شده است که راندمان و سرعت این فرایند را افزایش می دهد. از میان این فناوری ها می توان بوسیله سیستم های بازکننده ی کیسه های پلاستیکی (جهت جداسازی کیسه های زباله و محتویات این کیسه ها از یکدیگر)، دستگاه های فشرده کننده ی مواد که محموله ونقل مواد را آسان تر می کنند و سیستم نوری تشخیص مواد اشاره کرد.سیستم نوری

درون سیستم نوری تلالو مافوق قرمز بوسیله سمت مواد دسته بندی نشده تابانیده می شود و پس از آن حسگرهای تعبیه شده در سیستم، با بررسی کشش موج های بازتاب شده از سوی مواد و امتیاز ترکیبات آن ها، تشخیص می دهند که آیا آن مواد برازنده بازیافت هستند یا نه (اپراتور از قبل مواد سزاوار سرزنش بازیافت را بخاطر دستگاه هویدا و تحسین می کند) و پس از آن مواد زیبنده بازیافت با مصرف از نازل هوا بوسیله سمت سطل های مجزا ای هدایت می شوند؛ البته کاربرد از این روش تنها بخاطر موادی امکان پذیر است که حداقل ۵ یا ۲٫۵  سانتی متر باشند. استعمال از این سیستم برای تشخیص مواد کاغذی و پلاستیکی امکان پذیر است.دستگاه سرند گردان

یکی دیگر از طرز های جداسازی موادقابل بازیافت، استفاده از دستگاهی یه معروفیت سرند گردان یا سرند متحرک است که از یک محفظه ی  توخالی چرخنده بیضی لباس تشکیل شده که یک شبکه ی توری فلزی نیز در حوالی آن وجود دارد. در این دستگاه مواد متین اختلاط شده با پلاستیک، کاغذ و سایر مواد قابل بازیافت (شبیه مواد غذایی یا سایر مواد ارگانیک و طبیعی ترکیب شده با کاغذ و پلاستیک) از آن ها جدا می شود. 



 میز لرزان

جداسازی مواد براساس خلل وفرج دار یکی دیگر از متد های دیگر جداسازی محسوب می شود. در این روش از مایه ای شبیه بوسیله میز استفاده می شود که با تکان اعطا کردن ذرات ریز، مواد ارزشمند ترکیب شده ی ارزشمند با آن ها را استثنا می کند. این روش که سرعت و دقت بالایی دارد، معمولا برای جداسازی ذرات پلاستیک، کاغذ و فلزهای  ترکیب شده با ذرات دیگر خواه جداسازی ذرات طلا از خاکروبه های الکترونیکی یا اشیای دوبعدی مشابه کاغذ از سایر اشیای سه بعدی مورد استفاده صبر می گیرد. درواقع میز لرزان ذرات ریز را غربال گری می کند.

 

جداسازی با روانی هوا

جداسازی مواد با جریان فضا نیز یکی از وضع های مد برای اجرا این کار است. در این متد که معمولا برای جداسازی کاغذ و پلاستیک و همچنین تفکیک مواد وزین نم از مواد استیل تر  مورداستفاده راحتی می گیرد، ذرات به در یک تونل پیله فرستاده می شوند و باد باعث پراکنده شدن ذرات کم پهنا نمدار با غلظت کمینه در محیط می شود.جداسازی با آهنربا

استفاده از آهنربا روش مد دیگری بخاطر تفکیک به شمار می رود. داخل این رویه اجسام فلزی با استفاده از یک آهنربای دائمی یا آهنربای الکترونیکی (ایجاد بازار مغناطیسی با سیلان الکترونیکی) از سایر مواد استثنا می شوند. جداسازی الکترواستاتیک

تفکیک با سیاق الکترواستاتیک روشی بخاطر تفکیک مواد رسانا از مواد غیر رسانا و عایق، مواد خردشده و حجر معدن است. در  این رویه مواد رسانا و غیررسانا روی سطح یک قطعه ی سازمان لباس شبیه به دیسک از راسته الکتریکی قوی عبور داده می شوند؛ با ایفا این فرمان مواد رسانا بدون هیچگاه مشکلی بوسیله حرکت خویشتن ادامه می دهند؛ اما مواد غیر رسانا مدت کوتاهی راکد می شوند و به استراحت می توان آن ها را جدا کرد.



دستگاه جداسازی الکترواستاتیک



ساختار دستگاه جداسازی هیدروسیکلون

هیدروسیکلون به پیش روی ساده به معنی چرخش نوک تیز مواد یک در محفظه ی سیلندر ای شکل مملو از جلوگیری کننده برای جداسازی آن ها از یکدیگر براساس نیروی گریز از مرکز و نیروی بسپار (نیرویی که عایق حرکت اجسام) است. این سیاق برای جداسازی مواد ریز و خردشده کاربرد دارد.



داخل کل کاربرد از کامل روش های مطرح شده باعث می شود میزان نصیب مندی از زباله های قابل بازیافت افزایش یابد و مداقه فرایند جداسازی مواد از یکدیگر به میزان یدکی بیشتر شود.تولید

طبیعتا مراحل تولید محصولات بازیافتی نیز بوسیله نوع مواد ربط دارد؛ اما یک اصل درمیان تولید محصولات بازیافتی از مواد قابل بازیافت مشترک است. تمام مواد متناسب بازیافت در روند یا به همان کالای قبلی تبدیل می شوند خواه تولیدکنندگان با انجام فعالیت های پردازشی مختلف روی آن ها، این مواد را بوسیله کالایی متفاوت از آنچه که قبلا بوده اند، تحول می کنند؛ درمورد این موضوع نیز تشریح خواهیم عدل .انواع بازیافت

بازیافت را می توان براساس میزان پردازش مواد و نوع آن ها به دو دسته تقسیم کرد.

    درون ادامه فرایند بازیافت این مواد را به صورت جداگانه و از ابعاد مختلف بررسی می کنیم. انواع بازیافت براساس مقیاس پردازشبازیافت تک مرحله ای (primary recycling)بازیافت دو مرحله ای  (secondary recycling)بازیافت سه گانه بار ای (Tertiary recycling)بازیافت چهار جنین ای (Quaternary recycling)انواع بازیافت براساس موادکاغذ و کارتونپلاستیکفلزقطعات الکترونیکیچوبشیشهپارچه و مواد مورداستفاده داخل نساجیآجر و زباله های تجدیدناپذیر مانند شن و بتنزباله های ترمثل سبزیجات و مواد غذایی دوریخته شده

دستور دهید ابتدا انواع بازیافت براساس میزان پردازش را توضیح دهیم.بازیافت مورد مرحله ای

بازیافت تک مرحله ای بوسیله مفهوم سهل به معنای تبدیل مواد متناسب بازیافت به همان کالای قبلی یا کالای متشابه بدون تحول دادن انفراد آن ها است؛ بازیافت کاغذهای باطله برای تولید کاغذ جدید یا بازیافت صندوق های فلزی بخاطر تولید صندوق های جدید بیشتر، مثالی از بازیافت تک مرحله ای است. درضمن درون این نوع بازیافت مواد می توانند عاری هیچگاه تغییری دوباره و به عنوان کالای دست دوم مورداستفاده استراحت گیرند؛ به عنوان مثال استفاده ی مجدد از شکل های دیرینه یا قراردادن روزنامه های نسبتا باستانی در مراکز عمومی؛ نمونه ای از بازیافت تک بار ای است. این نوع بازیافت سهل ترین سنخ بازیافت محسوب می شود.بازیافت دومرحله ایبازیافت دومرحله ای متداول ترین جنس بازیافت محسوب می شود

بازیافت دو بار ای بوسیله معنای تبدیل مواد قابل بازیافت بوسیله کالایی بوسیله شکل متفاوت ولی با ماهیتی یکسان است؛ بازیافت لاستیک برای تولید تایر یکی از مثال های این نوع بازیافت محسوب می شود. این نوع بازیافت می تواند نقش مهمی درون کاهش خاشاک ها، کاهش حاجت به مواد خام ابتدایی و درون نهایت حفظ هوا زیست و منابع طبیعی  داشته باشد. بازیافت دو وهله ای این فرصت را بوسیله تولیدکنندگان می دهد که از مواد زیبنده بازیافت تا میزان ممکن و تا زمانی که قابلیت بازیافت داشته باشند، در حرکت دورانی ی تولید استعمال کنند؛ مهم ترین مزیت این نوع بازیافت، تکثیر نصیب وری و سرعت در فرایند تولید است؛ بدون تردید بازیافت لاستیک نسبت به تجزیه ی کیمیایی مواد اولیه، به تجهیزات، زمان و انرژی کمتری حاجت دارد و با بهره گیری از وضع بازیافت دومرحله ای تند تر می توان یک کالای غیرقابل استعمال را بوسیله کالایی مفید دگرگونی کرد. ایجاد فرصت های زمینه ساز ابداع طرز های جدید و مبتکرانه بخاطر تولید کالاهای متاخر از مواد قابل بازیافت، همچنین یکی دیگر از مزایای این روش بازیافت محسوب می شود.بازیافت سه وعده ای

در بازیافت سه مرحله ای مواد متناسب بازیافت با کاربرد از مواد شیمیایی و گرما به سوخت و مواد شیمیایی پایه دگرگونی می شوند. تغییر خاکروبه بوسیله انرژی یکی از مزایای بسیار خوب این راه بازیافت محسوب می شود و با این روش می توان نمونه زیادی از انرژی مورد حاجت برای گرمایش و تولید نیرو را تأمین کرد؛ البته تأمین انرژی از این قانون آلودگی های زیادی به همراه دارد که اصلا نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد؛ البته تو صورتی که از ریزامواج یا همان امواج مایکروویو برای دما دادن و تجزیه ی خاکروبه ها استفاده شود، استاندارد آلودگی زیست محیطی کاهش باید، اما از سویی دیگر استفاده از این امواج بخاطر سلامتی انسان مضر است. در بخش های اینده مقاله درمورد تولید کارمایه از زباله بیشتر توضیح می دهیم.بازیافت چهارمرحله ای

این روش بازیافت بوسیله نوعی یکی از روش های زیرمجموعه ی بازیافت سه وهله ای محسوب می شود  و می توان آن را استخراج انرژی از مواد پلاستیکی با اکسیداسیون نسبی یا کامل آن ها تحسین کرد. معمولا زمانی پلاستیک با استفاده از این روش بازیافت تبدیل به انرژی می شود که یا امکان دگرگونی فیزیکی آن بوسیله ماده ی دیگری بود نداشته باشد یا به دلایلی همچون آلودگی، دشواری عملیات تفکیک و گروه بندی یا تجزیه شدن و آسیب زیاد بافت پلاستیک، دیگر امکان بازیافت آن  بود نداشته باشد و کاملا دور انداخته شوند.گوناگون بازیافت براساس مواد

درون این حصه گوناگون بازیافت براساس مواد را تطویل می دهیم و فرایند بازیافت هر یک از مواد را بوسیله صورت مجزا اعتراف می کنیم.کاغذ

گوناگون مختلف کاغذ بخاطر بازیافت

کاغذ ها برای بازیافت به سه دسته تقسیم می شوند؛ تکه کاغذ ها و ضایعات کاغذ در کارخانه های کاغذ سازی و صنایع وابسته به کاغذ، کاغذهایی که درون کارخانه تولید می شوند، اما قبل از اینکه به کاربرد برسند، دور انداخته می شوند (مانند کاغذهای معیوب) و کاغذهایی که پس از مصرف دور انداخته می شوندمراحل متنوع بازیافت

مقاله ی مرتبط:چگونه هند به رهبر ضایعات کاغذ در دنیا تبدیل شد

کاغذها پس از جمع آوری مقدمه انگیزه تجزیه شدن با آب و مواد شیمیایی ترکیب و پس از خرده تکه شدن حرارت داده می شوند و درنهایت علیه ایجاده شده را بوسیله تکه های باریکی از سلولز تغییر می کنند. درمرحله ی بعد این تکه های سلولزی غربال می شوند تا چسب، پلاستیک و ناخالصی های دیگر از خمیر کاغذ جدا شوند (مخصوصا کاغذهایی که در جلدهای پلاستیکی فراغت می گیرند). داخل بار ی مربوط باینده جوهر موجود در خمیر با کاربرد از مواد سفیدکننده (که معمولا سود یا کلر مختلط است) پاک می شود. اکنون ماده ی مبتدی تهیه ی کاغذ متاخر آماده شده است. خمیر کاغذ پس از صاف و خشک شدن، کاملا صاف می شود تا یکدست شود.

به لطافت پژوهشگران شرکت اپسون با ساختن وسیله جدیدی به معروفیت Paperlab، بازیافت کاغذ بدون استفاده از آب را امکان پذیر کرده اند. پیپرلب برای بازیافت کردن کاغذ هیچگاه نیازی به آب ندارد و برای تولید کاغذ A3 ،A4 و کاغذ مناسب برای تهیه ی کارت ویزیت طراحی شده است. دستگاه بازیافت اپسون، مبدا کاغذ را به رخساره گاراژ رشته رشته، سپس با تکثیر مواد پیوندزا بوسیله کاغذ استحکام، سفیدی (بخاطر افزودن رنگ به کاغذ هم می استعداد از این مواد استفاده کرد) و ایستادگی آن را در مقابل اشتعال افزایش می دهد و درنهایت با شکل اعطا کردن کاغذ مطابق با اندازه، شکل، ضخامت و خلل وفرج دار تعیین شده، کاغذ متاخر را تو اختیار مصرف کننده صبر می دهد. پیپرلپ قادر است درون دقیقه ۱۴ ورق کاغذ A4 تهیه کند. استفاده از این مایه علاوه بر کاهش میزان آب مصرفی در فرایند بازیافت، باعث کاهش تولید گاز دی اکسید کربن همچنین می شود، از طرف با استفاده از آن دیگر نیازی بوسیله حمل کاغذ بوسیله مراکز بازیافت ازاله.



وسیله بازیافت کاغذ اپسون



نحوه ی فقره دستگاه

جالب است بدانید که حتی می توانید تو ساختمان نیز کاغذ را عاری احتیاج به تجهیزات حرفه ای و تخصصی بازیافت کنید. بخاطر ایفا این امر ابتدا کاغذ را خرده خرده و خرده های کاغذ را پس از مخلوط کردن با آب گرم چند دقیقه ای با دستگاه ای مثل گوشت کوب برقی یا غذاساز میکس کنید. در مرحله ی پس ازآن خمیر را بین دو لقمه طلق یا درون قاب کاغذ قرار دهید و آن را با وسیله ای مثل غلطک های چوبی کوچک نانوایی صاف کنید. پس ازآن خمیر را چند روز درون مکانی گرم و خشک یا مقابل تلالو آفتاب راحتی دهید تا بی آب شود و داخل نهایت خمیر را در ابعاد دلخواه ببرید. برای از بین بردن جوهر کاغذ باید بگوییم که انجام امر در خانه غیرممکن و نیازمند استفاده از عملیات و تجهیزات صنعتی است و شناخت سنخ جوهر همچنین بزرگی یدکی دارد؛ ولی درکل استفاده از اسید نیتریک رقیق شده با آب یا خیساندن محلول گوش پاک کن با آب، سرکه و مقدار قدری وایتکس می تواند تاحدوی به شما کمک بطی ء.



معیار ای از کاغذ بازیافت شوهردار مزایا و معایب زیست محیطیمزایاحفظ انرژی: انرژی موردنیاز برای بازیافت کاغذ های کهنه، ۷۰ درصد از انرژی لازم برای تولید کاغذ از چوب یا الیاف و رشته های بی تجربه اندک است. بازیافت یک اندام کاغذ باعث صرفه جویی ۴۰۰۰ کیلووات ساعت برق و حدود ۱۴۰۰ لیتر نفت می شود. تو فرایند بازیافت نیازی به تهیه ی مواد بی تجربه اولیه زدودن و خمیر کاغذ ایجاد شده به اندازه ی الیاف خام نیازمند پردازش نیست. به همین دلیل در بازیافت نسبت بوسیله فرایند عادی تولید کاغذ، انرژی کمتری استعمال می شود.حفظ منابع جنگلی: با بازیافت یک پیکر روزنامه، ۱۲ درخت کمتر پیمانه می شود در برخی از منابع این مقیاس ۱۷ خواه حتی ۳۱ درخت پیش روی شده که آمار بیش قابل توجهی است.صرفه جویی در مصرف آب: آب موردنیاز برای بازیافت کاغذ ۸۰ درصد کمتر از آب لازم برای تولید کاغذ از الیاف مبتدی است. بازیافت یک عضو کاغذ باعث حفظ میزانی در حدود ۲۶٬۵۰۰ لیتر آب می شود.حفظ کردن منابع: با بازیافت کاغذ مواد می توان کاغذ جدید و کارتون را با عزب با استفاده از ۶۹ درصد از منابع موجود تولید کرد.کاهش آلودگی هوا و آب: بازیافت کاغذ تولید گازهای مضر را تا ۷۴ درصد و تولید ذرات آلوده کننده ی آب را تا ۳۶ درصد کاهش می دهد.کاهش تولید گازهای گلخانه ای: به دلیل اینکه خاشاک های کاغذی یکی از مهم ترین منابع تولید گاز متان محسوب می شوند و تجزیه ی آن ها میزان تولید این سرگین را تکثیر می دهد، بازیافت کاغذ ها نقش مهمی در کاهش تولید گازهای گلخانه ای دارد. درضمن به دلیل اینکه بازیافت کاغذ میزان قطع درختان و مصرف انرژی را کاهش می دهد، مدل جذب دی اکسید کربن افزودن و مدل تولید آن کاهش می یابد. بازیافت هر تن کاغذ باعث کاهش ۳٫۶  میلیون تن گاز دی زنگ کربن نیز می شود. درضمن تا سال ۲۰۳۰ مرکزی برای تحول گاز دی اکسید کربن به متانول (نوعی الکل سهل است که به عنوان ضدیخ، حلال و سوخت استعمال می شود) در چین تآسیس خواهد شد که قادر خواهد بود سالانه ۶ میلیون قامت دی اکسید کربن را به متانول تحول کند.کاهش میزان خاکروبه های کاغذی: بازیافت کاغذ مقیاس تولید خاشاک را تا ۴۲ درصد کاهش می شود و درون صورتی که کاغذ ها پس از استفاده تغییر بازیافت نشوند، ۸۰ درصد آن ها به خاکروبه تحول می شوند. درضمن بازیافت یک جثه کاغذ باعث آزادشدن مساحتی داخل حدود ۲٫۷ متر مربع از زمین های خاشاک دان می شودکمک به حفظ محیط زیست: کاغذهای دارای لب سمی هستند و تهی سازی آن ها باعث آلودگی خاک می شود. درضمن کاغذهای چاپ شده دارای ذرات فلزی مضر ازجمله سرب و جیوه هستند و پس از تخلیه شدن این کاغذها گازهایی از این فلزات متصاعد می شود که استنشاق آن ها برای صلح و صفا مردم زیان بخش است؛ البته به تازگی برای چاپ اسناد از جوهرهای استانداردی استفاده می شود که دارای چربی سبزیجات از جلمه چربی تخم کتان یا برز های سویا هستند. این سنخ جوهر درون فرایند بازیافت به سادگی پاک می شوند و از بین بردن آن ها هیچ آسیبی بوسیله محیط زیست و انسان نمی زند.

معایبمضر بودن مواد سفید کننده ی موجود تو کاغذهای بازیافتی برای صلح و صفا آدم و محیط زیست؛ البته چند سال گذشته عده ای از پژوهشگان قاهر شدند جوهر کاغذها را تنها با لیزر و بدون استفاده از مواد شیمیایی و بدون آسیب دیدن بافت کاغذ تا سه بار پاک کنند.بهداشتی نبودن فدایی از کاغذها و محصولات بازیافتیاستفاده از مواد شیمیایی مضر برای تجزیه ی کاغذآلوده شدن آب و هوا: با اینکه بازیافت می تواند آلودگی آب را تا معیار زیادی کاهش دهد؛ اما از لفظ دیگر آب مورداستفاده برای بازیافت کاغذ، به مواد شیمیایی و آلاینده هایی مشابه الیاف مصنوعی آلوده می شود که می تواند برای محیط زست آثار تکرار ناپذیری را بوسیله همراه داشته باشد. درضمن کاغذهایی که غیرقابل بازیافت هستند یا دور انداخته می شوند و زمین را آلوده می کنند یا به نشانی بنزین سوزانده می شوند و آلودگی فضا را درپی دارند.

مزایا و معایب اقتصادی

در شروع باید این نکته را بیان کنیم که مزایا و معایب اقتصادی بازیافت انواع متنوع مواد بازیافتی تقریبا مانند یکدیگر است و داخل مدخل های دیگر ناچیز درمورد این موضوع بحث می کنیم.مزایاتأمین نمونه قابل توجهی از کاغذ مورد نیاز میدان: درون بازاری که دعوی به میزان زیادی در حال افزایش است، بازیافت می تواند قدری از نیاز را تأمین یواش و این فرمان می تواند واردات کاغذ را همچنین کاهش دهد.کاهش خرج ی تولید: بازیافت به دلیل کاهش مصرف کارمایه و آب موردنیاز برای تولید کاغذ جدید و همچنین کاهش نیاز بوسیله مواد خام اولیه، نفقه ی تولید کاغذ را بوسیله اندازه ی ۵۰ تا ۸۰ درصد نسبت به تولید کاغذ متاخر کاهش می دهدمنفعت بخش ترین سنخ بازیافت نسبت به بازیافت سایر مواددرآمد قابل توجه: میزان درآمد جهانی خراج از بازیافت کاغذ داخل سال ۲۰۱۷ ۴۲۹۰۰ میلیون دلار بوده است و پیش دماغ می شود این نما در آینده ای بوسیله ۵۴۹۰۰ میلیون دلار برسد.اشتغال زایی گسترده: این مورد و چند مورد دیگر از عموم کاهش هزینه ی تولید، درآمد و تأمین بخش شایان توجهی از نیاز میدان مصرفی، جزو مزایای اقتصادی تمام انواع بازیافت محسوب می شود. بخش های مختلف فرایند بازیافت ازجمله جمع آوری، قسمت قسمت کردن بندی و پردازش مواد بازیافتی، تولید مواد بازیافتی و ارائه ی خدمات مربوط بوسیله تدارکات می تواند تعداد زیادی فرصت شغلی خلق کند؛ بوسیله عنوان مثال در کشورهای تنه انجمن ی اروپا ۵۶۳ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است که آمار زیبنده توجهی محسوب می شود.مقدار کم نسبت به کاغذ معمولی: این فرمان باعث افزودن قدرت سودا مردم و تشجیع آن ها به خرید این کاغذها می شود. جالب است بدانید که سالانه ۱۱۵ میلیارد برگه ی بازیافت شده برای طبع اسناد تک استفاده قرار می گیردکاهش خرج های دفع و مدیریت خاشاک هاکاهش جرائم نقدی مرتبط با خاکروبه ها و خالی کردن آن ها: در برخی از کشورها قوانینی بخاطر حفظ زیست وضع شده است که براساس آن ها صنایعی که خاشاک ها و پسماندهای خود را به درستی رعایت نمی کنند، جریمه می شوند.یکی از صنایع طلایه داخل بن ی صرفه جویی دَوَرانی: صرفه جویی دورانی به معنای به حداقل رساندن ضایعات و زباله ها و بیشترین استفاده ی ممکن از زباله ها و ضایعات است. درسال ۲۰۱۷ میزانی درحدود ۷۲٫۳ درصد از کاغذهای استفاده شده در اروپا بازیافت شدند و مسئولان فقره متعهد شده اند این نما تا سال ۲۰۲۰ به ۷۴ درصد برسد.معایبدر دسترس نبودن فناوری های لازم بخاطر بازیافت و همچنین نبود نیروی متخصص برای مدیریت و اداره ی کارخانه داخل برخی از کشورهای داخل حال توسعه و دنیا سومدشواری جذب مشتری: جذب مشتری و بازنشسته کردن افراد برای خرید کاغذهای بازیافتی به دلیل چونی پایین این کاغذها و نبود دیدگاه مثبت نسبت به کالاهای بازیافتی، کار دشواری است و این باعث می شود فداکار از مراکز و کارخانه های بازیافت به معادل ی کافی سودآور نباشند و پس از مدتی تعطیل شوندهزینه ی نسبتا زیاد برای جمع آوری، قسمت قسمت کردن بندی و پردازش مواد قابل بازیافت و تأسیس کارخانه های بازیافتلزوم صرف لمحه و خرج ی متجاوز برای جداسازی مواد قابل بازیافت از مواد ترکیب شده با آن ها در برخی از موارد (به همین برهان انواع مختلف مواد بازیافت باید به صورت جداگانه ذخیره شوند و نباید با مواد دیگر ترکیب شوند.درضمن بسته بندی ها، قید ها و جعبه ها باید زمانی که دور انداخته می شوند فاقد هرگونه ماده ی دیگری باشند. ترکیب شدن مواد متنوع با یکدیگر مسئله بازیافت را با شاق اکید مواجه می یواش.سرمایه گذاری کم در فداکار از کشورهاتحمیل نفقه ی رفعت درصورت وجودنداشتن متقاضیمشکلات مرتبط با بازیافت کاغذ

قابل بازیافت نبودن کاعذهای دارای موم و پلاستیک و کاغذهای فویل دار مانند بسته بندی های مواد غذایی منجمد، آب محصول ها و لبنیاتقابل بازیافت نبودن مواد کاغذی آلوده و آغشته به مواد دیگر (مانند دستمال ها)قابل بازیافت نبودن تکه ها و خرده های کاغذ به دلیل ضعیف بودن بافتن آن هاکاهش کیفیت و استحکام کاغذهای بازیافتی پس از هر بار بازیافت (برخی از کاغذهای بازیافتی سطح ناصافی دارند و به برهان وجود ناخالصی هایی مثل ذرات فلزی درون آن ها، اصلا بهداشتی نیستند)ضرورت اعمال مداقه بالا درهنگام گروه بندی کاغذ ها (کاغذ های اندک چونی باید برای ساخت کالایی قرین کیسه های کاغذی کاربرد شوند و کاغذهای باکیفیت باید برای تولید کاغذهای جدید بکارگرفته شوند.دشواربودن جمع آوری کاغذهای بازیافت داخل برخی از کشورها بوسیله دلیل آشنانبودن انسان با اتیکت بازیافت خواه جدانکردن مواد زیبنده بازیافت در منازلمحدودبودن قابلیت بازیافت کاغذ: موافق داده ها اشعار شده در برخی از منابع کاغذ مورداستفاده برای روزنامه چهار تا شش اشکوب قابل بازیافت هستند و برخی از منابع دیگر این معیار را پنج تا هفت بار اظهار کرده اند.ملک های طلایه تو زمینه ی بازیافت کاغذ

درون جدول زیر می توانید کشورهای پیشتاز در بن ی بازیافت کاغذ و مدل بازیافت آن ها را مشاهده کنید.کشورمیزان تولید به ازای هر هزار نفر (عضو)سوئیس۱۶۷٫۳۶سوئد۱۶۴٫۴۱اتریش۱۵۷٫۷۷هلند۱۵۵٫۳۰آمریکا۱۴۴٫۱۴آلمان۱۴۰٫۵۵فنلاند۱۳۴٫۸۰ژاپن۱۱۶٫۵۵نروژ۹۸٫۲۶فرانسه۹۳٫۶۲

گوهر: mapsofworldبازیافت کاغذ تو ایران



درحال مهیا آمار متاخر و دقیقی از نمونه بازیافت کاغذ در ایران وجود ندارد؛ اما برابر آمار نمایش شده در سال ۱۳۹۶ از سوی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، سالانه ۴ هزار کالبد کاغذ داخل ایران استعمال می شود که ۲۵ درصد آن بازیافت و به این عارض از پیمانه هزار اصله شجر جلوگیری می شود. اولین کارخانه ی بازیافت کاغذ درون ایران درسال ۱۳۱۳ تأسیس شده است. برابر جدیدترین آمار عرضه شده، ۱۰ درصد از زباله های سرزمین را خاکروبه های کاغذی تشکیل می دهد. متاسفانه تو ایران بازیافت کاغذ اهمیت چندانی ندارد و استاندارد بازیافت داخل کشورمان نسبت به کشورهای توسعه یافته بسیار کمتر است و همین محصولات بازیافتی غم چونی قدری دارند؛ بمنظور برای کاهش هربنه ی با مایه های بی کیفیت و قدیمی تولید می شوند.

از دیگر مشکلات بازیافت در ایران می توان به جدا نشدن خاکروبه های قابل بازیافت از یکدیگر به قیافه صحیح، آشنانبودن انسان با ادب بازیافت و مزایای آن برای محیط زیست و اقتصاد و تنخواه گذاری نکردن پاره خصوصی دراین زمینه اشاره کرد.محصولات نهایی بازیافت کاغذ



کاغذ فلوتینک (لایه ی موج دار یا دنده دار وسط دولایه کارتن سبب ضربه گیری و محافظت از اشیای داخل کارتن) کاغذ تست لاینر (کاغذ مورداستفاده برای پیدایش کارتن و ورق های کارتنی) و کاغذ وایت تاپ (کاغذ مورداستفاده برای تاسیس لایه ی دل کارتن که امکان چاپ با چونی بالا روی آن حیات دارد) جزو اساسی ترین محصولات بازیافت هستند. از دیگر محصولات کاغذهای بازیافتی می نبوغ بوسیله کاغذهای مورد مصرف در چاپگرها و دستگاه های کپی، کارت پستال ها، دستمال توالت، دستمال، شانه ی برز مرغ، کیسه های کاغذی و محصولات مشابه اشاره کرد.پلاستیک



گوناگون پلاستیک قابل بازیافت

انواع پلاستیک قابل بازیافت شامل موارد زیر می شود:ردیفنوع عدد بازیافتمخفف انگلیسیموارد استفادهمحصول نهایی پس از بازیافت۱پلی اتیلن ترفتالات ۱ PETE بطری آب و نوشابه و بسته بندی غذابطری و رشته های پلیمری۲ پلی اتیلن با تراکم بالا۲ HDPEقوطی شیر، مواد شوینده، مواد سفیدکننده، محصولات مراقبت از مو، روغن اتومبیل مجری و کیسه های پلاستیکی۳پلی وینیل کلراید۳PVCلوله، ادوات بازی، اسباب و اثاثیه، امانت بندیبازیافت این سنخ پلاستیک دشوار است۴پلی اتیلین با غلظت پایین۴LDPEکاغذ کادو پلاستیکی، کیسه های پلاستیکی مورداستفاده در مغازه های خواروبار فروشی، پلاستیک ساندویچپس از بازیافت تک وهله ای مکرر به همان مواد قبل تحول می شود.۵پلی پروپیلن۵PPبطری، طناب، وان های پلاستیکی رشته های پلاستیکی۶پلی استایرن۶PSلیوان های پلاستیکی، ظروف پلاستیکی فومی، ذرات پلاستیکی ضربه انسداد بازیافت این نوع پلاستیک مشکل است۷پلاستیک ترکیبی۷- این سنخ پلاستیک که پلی اورتان یکی از آن ها است، می تواند در انواع مواد پلاستیکی استعمال شود این نوع پلاستیک معمولا بازیافت نمی شود

پلی اتیلن با تراکم بلندی یکی از بهترین و بی خطرترین مواد پلاستیکی برای بازیافت است.

توجه: مغز بازیافت منظور عددی است که معمولا در انتهای مواد پلاستیکی قابل بازیافت درون میان نماد بازیافت درج شده است. 

مراحل مختلف بازیافت

زباله های پلاستیکی معمولا علاوه بر سطل های مخصوص جمع آوری خاشاک های قابل بازیافت و مراکز گرفتن این نوع خاکروبه ها، ازطریق طرح های تشویقی اقتصادی و خرید مواد پلاستیکی از مردم همچنین جمع آوری می شوند که قبلا درمورد یکی از آن ها توضیح داده ایم. در این طرز معمولا عزب برخی از مواد پلاستیکی از انسان خریداری می شوند و خریداران قبل از ابتیاع زباله ها از افراد می خواهند خاکروبه ها را مطابق با دستورالعمل ها آن ها از یکدیگر تفکیک کنند و آلودگی ها، ناخالصی و مواد خیساندن شده با خاکروبه ها را پاک یا جدا کنند؛ به همین دلیل داخل صورت اجرای طرح های تشویق اقتصادی تقریبا نیازی بوسیله گروه بندی و پاکسازی زباله ها نیست ودرنتیجه روند بازیافت به میزان شایان توجهی سریع تر می شود.جداسازی و گروه بندی صحیح مواد پلاستیکی اهمیت بسیار یدکی تو بازیافت پلاستیک دارد

دسته بندی مواد پلاستیکی اهمیت زیادی دارد؛ زیرا بسیاری از کارخانه های بازیافت پلاستیک عزب می توانند یک سنخ پلاستیک را بازیافت کنند و درون صورتی که موادی به مغلوط به کارخانه رسول شدند، روند تولید بی نظم یا کارکرد آن کاهش می یابد و حتی ممکن است بی مو مواد عودت داده شوند. مواد پلاستیکی باید براساس رنگ ، ساختار یا قانون ی تولید بازسازی شوند. به تازگی رباتی به نام کلارک (Clarke) با قابلیت تشخیص و دسته بندی مواد غذایی مصنوع شده است که با معاون فهم تقلبی خویشتن می تواند این کار را با سرعتی علو انسانی انجام و جزئیاتی مشابه تصاویر و لوگوها را نیز امتیاز دهد.

مواد پلاستیکی پس از دسته بندی با شست و شو خواه سایز طرز ها طرز ها پاک سازی می شوند تا آلودگی ها و ناخالصی های آن ها از بین بروند. ناخالصی های مواد پلاستیکی می توانند کیفیت محصولات بازیافتی را به شدت زیر تأثیر قرار دهند.

تو مرحله ی بعدی خرده های پلاستیک بخاطر تسهیل تغییرشکل، پردازش و حمل و نقل با وسایلی همچون آسیاب پلاستیک قطعات کوچک تر تقسیم می شوند و مقادیر سرمد باقی مانده فلز با دستگاه های تشخیص دهنده ی فلز و آهنرباها از آن ها جدا می شود.



آسیاب پلاستیک

درمرحله ی مربوط باینده بازهم ذره های پلاستیک با روش های مختلفی مثل قراردادن آن ها تو تانک آب جهت تشخیص چگالی (تو این گونه ذراتی با چگالی کمینه روی سطح آب قرار می گیرند و ذرات متراکم تر در آب فرو می روند) جداسازی با محیط علت جداسازی ذرات پهناور تر، مطالعه خال ی ذوب (با آزمایش استاندارد ای از هر قسمت قسمت کردن) و جداسازی براساس رنگ، بار دیگر تفکیک و دسته بندی می شوند. تو وعده ی اینده ذرات پلاستیک پس از ذوب شدن بوسیله گلوله های پلاستیکی تبدیل می شوند که مواد تازه کار ساخت محصولات بازیافتی به شمار می قضیه.

برای بازیافت پلاستیک در بناء مقدمه باید پلاستیک را با وسیله ای مانند مخلوط کن خرد کنید و پس از آن پلاستیک را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر و در سینی داخل دمای ۱۹۰ تا ۲۰۰ درجه قرار دهید. درون وعده ی بعد ورق ی پلاستیکی را در هرحالی که هنوز داغ است، بین دو ورقه کاغذ ورق و بین دو تخته لوح قرار دهید و با قراردادن وزنه روی چوب فوقانی داخل کوتاه ترین زمان ممکن پرس کنید؛ پس از پرس کردن ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا خشک شود و پس از اینکه خشک شد، ورق را با دستگاه برش لیزری بریدن دهید.

مقاله های مرتبط:روش های میسر تر برای بازیافت پلاستیکاستارتاپی با هدف بازیافت پلاستیک بوسیله طریق ای جدید

علاوه به خشکی امدن متد مطرح شده چند روش مبتکرانه و جدید دیگری همچنین بخاطر تولید محصولات پلاستیکی بازیافتی ابداع شده است که هر یک از آن ها می توانند به تقویت و افزودن کارکرد تولید این محصولات کم کنند.فناوری های متاخر بازیافت پلاستیکتجزیه ی پلاستیک با آنزیم

استارتاپی فرانسوی به اشتهار Carbios به روش جدیدی مشت یافته است که امکان تولید محصولات بازیافتی از هر نوع پلاستیک و امکان دگرگونی پلاستیک به انواع مختلف مواد پلاستیکی را مهیا می بطی ء. در این گونه مواد پلاستیکی با آب و آنزیم های خصوصی مخلوط و خوب با یکدیگر خیساندن می شوند، این آنزیم ها پلاستیک ها را به کوچک ترین واحدهای تشکیل دهنده ی آن ها تغییر می کنند که می توانند پس از جداسازی و پالایش، مجدد بوسیله پلاستیک جدید تبدیل شوند. در این روش که به آن بازیافت زیستی می گویند، کیفیت پلاستیک برخلاف روش مد بازیافت کاهش نمی یابد و می توان بارها آن را تکرار کرد.

جداسازی روکش آلومینیومی از بسته بندی های پلاستیکی

همان طور که گفتیم موادپلاستیک ترکیب شده با مواد دیگر مثل فلزات سزاوار سرزنش بازیافت نیستند و تخلیه آن ها هم آسیب اضافی به محیط زیست می زند. پژوهشگران شرکت انگیسی Cambridgeshire به روش حل این مشکل مشت یافته اند. آن ها موفق شده اند برگه های پلاستیکی دارای روکش آلومینیومی را با امواج مایکروویو با دمایی درحدود ۶۰۰ منصب حرارت دهند و بوسیله سرگین تبدیل کنند. در جنین ی بعد آلومینیوم از گاز ایجادشده جدا و دوباره استعمال می شود. اندکی از سرگین سرمد مانده به عنوان سوخت کارخانه بازیافت مورداستفاده قرار می گیرد و بخشی دیگر پس از خنک شدن و تبدیل شدن بوسیله نفت بوسیله فروش می رسد. شرکتی به نام ساپراتک (saperatec) نیز مایعی تولید کرده است که می تواند روکش آلومینیومی یا هر روکش دیگری را از بسته بندی های پلاستیکی جدا کند تا دو ماده قابل بازیافت شود.بازیافت پلاستیک بدون آب

 چند سالی است که فناوری های متاخر پاک سازی، یخ سازی و تولید پلاستیک های بازیافتی را بدون آب امکان پذیر کرده اند. این فناوری ها علاوه به خشکی امدن کاهش مصرف انرژی، هزینه ی تولید را تا میزان زیادی کاهش می دهند.

شرکتی مکزیکی بوسیله نام Ak موفق شده است با ترکیب سه فناوری جدید، پردازش مواد پلاستیکی عاری استعمال از آب را امکان پذیر کند؛ مواد پلاستیکی موجب تبدیل شدن به تخم های کریستالی نیازمند ۱۸۰ درجه سانتی گراد حرارت هستند و پس از طاقت این طور حرارت بالایی باید با آب خنک شوند؛ بنابراین نیازمند آب زیادی بخاطر خنک سازی آن ها استفاده می شود.

درون این طرز مواد پلاستیکی بین دو خرابه که هیچ تماسی با آن ها ندارند، قرار می گیرند و غصه زمان حزن به شکل دانه های پلاستیکی تحول و هم خنک می شوند. درون این روش ۹۰ درصد از خاشاک های پلاستیکی ایجادشده از انواع متنوع پلاستیک ازجمله استیروفوم، پلی استایرن، پلی اتیلین ترفتالات و آکریلونیتریل بوتادین استایر زیبنده بازیافت هستند. از دیگر مزایای این روش می نبوغ به نیازنداشتن بوسیله دما و درنتیجه کاهش مصرف انرژی، حاجت به فضای کمتر و کاهش ۵۰ درصدی هزینه ی تولید عاری کاهش کیفیت اشاره کرد.

بازیافت پلی اتیلن با کارمایه کم

پلی اتیلن یکی از بیشترین مواد پلاستیکی تولیدی محسوب می شود؛ اما روشی با مصرف کمینه انرژی برای بازیافت آن حیات ندارد و این موضوع دشوار بزرگی برای بازیافت این مواد محسوب می شود، پژوهشگران چیره شده اند با استفاده از روشی شیمیایی این مشکل را محلول کنند. آن ها با استفاده از دو کاتالیزور درفرآیند تغییر ساختار پارافین ها، امکان تجزیه ی این نوع از مواد پلاستیکی با واکنشی ملایم را فراهم کرده اند. درکل با استفاده از روش های شیمیایی بازیافت می قابلیت هر نوع پلاستیکی را بازیافت و آن ها را به پلاستیک ابتکاری و باکیفیت تبدیل کرد. در ضمن با مصرف از این طرز ها می توان پلاستیک را به سوخت همچنین تبدیل کرد که در امتداد درمورد آن تشریح خواهیم داد.پیدایش ماده ی پلاستیکی محکم با قابلیت بازیافت آسان

پلاستیک های پلی پروپیلن و پلی اتیلن تقریبا دو ثالث از پلاستیک های زیبنده بازیافت را تشکیل می دهند. به تازگی پژوهشگران با افزایش پلیمری خاص به این دو جنس پلاستیک موفق شده اند ماده ای پلاستیکی متاخر با استواری کافی و توان بازیافت آسان برنده ابداع کنند. تمهید ی این سنخ پلاستیک نسبت به پلاستیک های مد نیازمند مواد اولیه ی کمتری است.

جداسازی برچسب از روی بطری های پلاستیکی بدون آسیب زدن به بطری

برچسب های روی بطری های پلاستیکی یکی دیگر از ناخالصی هایی هستند که مانع بازیافت مقدر شدن اضافی از مواد پلاستیکی می شوند. سیستم های پیشرفته ی جدید قادر هستند این برچسب ها را بدون آسیب زدن بطری های پلاستیکی از آن ها جدا کنند و با این توانایی خود مقیاس زباله های پلاستیکی را کاهش دهند.تدارک ی رزین از پلاستیک شایان بازیافت

بوسیله تازگی فناوری جدیدی درون اساس ی بازیافت پلاستیک ایجاد شده است که با مصرف از آن می قابلیت رنگ، رایحه و دیگر مواد اختلاط شده با پلاستیک های پلی پروپیلن (که معمولا برای ساخت سطل های لبنیات و در بطری های پلاستیکی استفاده می شوند) را از بین برد و با ایفا این کار رزینی تدارک کرد که کیفیت آن درحد رزین ابتکاری تمهید شده است.پیدایش بطری های پلاستیکی از مواد طبیعی

استارتآپی آمریکایی با نام Origin موفق بوسیله تولید بطری های پلاستیکی با مقبره اره، کارتن و گلی به نام سرشک فرشته شده است که ۸۰ درصد مواد تشکیل دهنده ی آن ها کاملا تجدیدپذیر است؛ البته اول قرار بود ۶۰ درصد از مواد این بطری ها کاملا غریزی باشد؛ ولی محدودیت منابع دردست مانع تحقق این هدف شد.تبدیل پلاستیک بوسیله مایع های صنعتی و نفت خام

همکاری اجیلیکس (Agilix) فناوری جدیدی ابداع کرده است که با استعمال از آن می نبوغ مواد پلاستیکی پلی استایرن را به منی تحول کرد و آن ها را با کارخانه های تولیدکننده ی این ماده ی فروخت. درضمن این شرکت به فناوری دیگری مشت یافته که تبدیل مواد پلاستیکی ترکیبی به نفت خام را امکان پذیر کرده است؛ البته عملی شدن این فناوری به برهان بها کم نفت غیرممکن به نظر می رسد.



همدستی ریسایکِلینگ تکنولوژیس (Recycling Technologies) همچنین دستگاهی منحصر بوسیله بی تا مخلوق که قادر است مواد پلاستیکی و مواد ساخته شده از مشتقات نفتی را دود و آن ها با استفاده از متد شکست یگانگی مولکولی بوسیله ماده ای والا عنوان پلاس (Plaxx) کند که یکی از مواد خام بدوی ی ساخت پلاستیک محسوب می شود.

شریک آیونیکا (Ioniqa) نیز مبدع سهل وساده هوشمندی است که می تواند رنگدانه ها و دیگر ناخالصی های بطری های پلاستیکی را از بین ببرد و آن ها را به ماده ی خام متناسب استفاده ای تبدیل درنگ که می استعداد از آن ها برای تولید بطری های پلاستیکی بیشتر استفاده کرد.دگرگونی پلاستیک بوسیله مواد تجدیدپذیر

شریک بیوپلاستک (Bioplastech) برای تغییر کردن مواد پلاستیکی به مواد تجزیه پذیر از باکتری های مخصوصی استفاده کرده است. این باکتری ها که از بین ۴۰۰ میکروارگانیسم انتخاب شده است، می توانند پلاستیک را به جنس خاصی از پلی استر تحول کنند که میکروارگانیسم ها می توانند آن را تجزیه کنند.تبدیل کیسه ی پلاستیکی به ژاکت

استارتاپی مافوق عنوان بیوکالکشن (Bio Collection) توانسته است با ابداع فناوری جدیدی توانسته است کیسه های پلاستیکی دورانداخته شده را به ژاکت هایی با الیاف بدلی تحول بطی ء. درون این متد با کاربرد از کاتالیزور یک زنجیره ی پلیمری سبب ابداع واکنشی زنجیره ای ایجاد شده است. تمهید ی مواد خام از پلاستیک های قابل بازیافت با استفاده از این وضع تنها سه روزگار کشش می کشد. در این متد ۷۰ درصد از مواد برازنده بازیافت به پودرهایی تبدیل می شود که باکتری های مخصوصی آن ها را تجزیه می کنند.تحول پلاستیک به انرژی

به دلیل اینکه مواد پلاستیکی حاوی کربن و هیدروژن هستند، امکان تبدیل آن ها بوسیله سوخت های متداول قرین بنزین دیزل، بنزین و مواد شیمیایی شایان استفاده در صنایع متنوع (مانند قیر) وجود دارد.

همچنین پژوهشگران به تری موفق شده اند با حرارت اعطا کردن پلاستیک های پلی پروپیلن تو دمای ۳۰۰ تا ۵۰۰ درجه در مدت زمان طولانی (۵ روزگار) و دامن فشار زیاد، ۹۱ درصد از این مواد را به نفت تبدیل کنند. همچنین تلاش هایی برای تحول سایر انواع پلاستیک بوسیله بنزین صورت پذیرفته ، اما هیچگاه یک از آن ها نتایج قابل قبولی نداشته است.



فرایند دگرگونی پلاستیک به انرژی

* نیر.گاه آذرکافت نیروگاهی برای تغییر شینیایی ماده ای بوسیله ماده ی دیگر با حرارت است. داخل این فرآینده پلاستیک به سوخت تبدیل می شود.

شرکت ژاپنی بلست (Blest) مایه کوچکی اختراع کرده است که می تواند خاکروبه های پلاستیکی مد را تحول به نفت کند؛ این دستگاه شروع خاشاک های پلاستیکی را تبدیل به سرگین می کند و سپس با خنک سازی گاز با آب، نفت تولید می بطی ء. دستگاه نفت ساز ژاپنی قادر است از هر کیلوگرم پلاستیک، یک لیتر نفت تولید بطی ء و می توانید از دشت بازپسین درست مانند نفت عادی کاربرد کنید. ابعاد کوچک این دستگاه استفاده ی آسان از آن در مکان های متنوع ازجمله منازل را امکان پذیر کرده است و استفاده از آن می توانید تولید دی اکسید کربن را تا ۸۰ درصد کاهش دهد. داخل ویدیوی دون نحوه ی کار این دستگاه نمایش داده شده است.



دانلود ویدئو

پژوهشگران انگلیسی نیز قاهر شده اند با کمک انرژی خورشید پلاستیک را به سوخت هیدروژن و چند ماده ی شیمیایی کارگر دیگر تبدیل کنند. تو این روش پلاستیک با کاتالیزگرهای نوری (کاتالیزگرهایی که درحضور نور فعال می شوند) در مایعی قلیایی فروبرده می شوند. سپس مایع در معرض نور خورشید صبر می گیرد تا آب آن تبخیر و تغییر بوسیله هیدروژن شود و پلاستیک نیز بی آرامی زمان دگرگونی به مولکول های غریزی می شوند. این تکنیک روی سه نوع پلیمر متداول یعنی پلی لاکتیک اسید، پلی اتیلن ترفتالات و پلی اورتان آزمایش شده است.

مزایا و معایب زیست محیطی بازیافت پلاستیکمزایاکمک متجاوز زیاد به حفظ هوا زیست: خاشاک های پلاستیکی به برهان اینکه از مشتقات نفتی ساخته می شوند و باکتری های طبیعی توانایی تجزیه ی آن ها را ندارند (تجزیه ی مواد پلاستیکی نیازمند تماس آن ها با نور خورشید و اشعه ی UV است) در مدت زمان زیاد اضافی تجزیه می شوند، زیادترین آسیب را به محیط زیست واقف می کنند.



 پلاستیک خام، کیسه های پلاستیکی تک استفاده داخل زندگی یومیه ی ما و بطری های پلاستیکی به ترتیب در مدت ۱۰۰۰ سال، ۱۵ تا ۲۰ سال و ۴۵۰ سال تجزیه ی می شوند که زمان های بسیار یدکی هستند؛ البته به تازگی پژوهشگران به رخساره تصادفی موفق به کشف آنزیم های تشنج یافته ای شده اند که بوسیله نعوظ طبیعی در زباله دان ها یافت می شوند و می توانند مواد پلاستیکی پلی پروپلین را جذب و تنها قید مدت چند روز تجزیه کنند.

آسیب های خاکروبه های پلاستیکی به محیط زیست و آلودگی های شاگرد از آن را می استعداد را بوسیله چند دسته انشعاب کرد:

خاک: وارد کردن مواد سمی به خاک، کاهش حاصلخیزی خاک و افزایش فرسایش آن

آب: سمی شدن آب های زیرزمینی، خفه شدن آبزیان خواه مرگ زود لخته شدن آن ها به دلیل نوشیدن مواد پلاستیکی و هضم نشدن این مواد در معده ی آن ها، ایجاد سموم و مواد کیمیایی خطرناک در آب، مسموم شدن آب های زیرزمینی و درنتیجه آب آشامیدنی

هوا: خطرناک وجود داشتن استنشاق گازهای ناشی از سوزاندن پلاستیک بخاطر آدم ها و حیوانات و احتمال تکثیر ابتلا به بیماری های قلبی، بلای ناگهانی های تنفسی همانند آسم و آمفیزم (آسیب ریه و دشوارشدن نفس کشیدن)، بیماری های پوستی بسان ضایعه ی پوستی یا راش (خارش، سرخ شدن و بی تابی پوست) و گوناگون مختلف حس های پوستی و  آسیب دید سیستم عصبی.

زنجیره ی غذایی: مسوم شدن پلاکنتون ها به دلیل مصرف ذرات پلاستیکی و تحت تأثیر قرارگرفتن سلامت موجوداتی که از پلانکتون ها تغذیه می کنند.حفظ منابع نفت و انرژی: تولید هر پیکر محصولات بازیافتی می تواند به حفظ ۵٫۷۴۴ کیلوساعت برق، ۱۶٫۳ بشکه نفت، ۹۸ میلیون بی تی یو انرژی، ۳۷۰۰ تا ۷۵۰۰ لیتر سوخت و آزاد شدن مساحتی درحدود ۲۷٫۳ متر از خاشاک دان های مواد پلاستیکی معاون کند. درضمن انرژی موردنیاز بخاطر بازیافت مواد پلاستیکی دوسوم انرژی لازم بخاطر تولید همان کالاها از مواد خام مشت نخورده است؛ تا اینکه در برخی از منابع گفته شده کارمایه مصرفی بخاطر بازیافت مواد پلاستیکی، نسبت بوسیله زمانی که این مواد از صفر تولید می شوند، ۸۸ درصد کمتر است. کاهش کاربرد بنزین های فسیلی موجب کاهش اشاعه گازهای سمی ودرنتیجه کاهش گسترش پدیده ی گرمایش جهانی می شودکاهش زباله ها: درون حال حاضر ۲۰ درصد از خاشاک های پلاستیکی در سراسر گیتی بازیافت می شود که رقم قابل توجهی است؛ البته این مدل از سال ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۵ تنها ۲۰ درصد بود.معایب

بازیافت پلاستیک آلودگی های زیادی بوسیله همراه دارد آلودگی محیطآ لودگی هوا زیست: بازیافت پلاستیک مانند بازیافت کاغذ همان طور که می تواند محیطزیست را حفظ کردن کند، می تواند به آن آسیب همچنین بزند. درون خلال ذوب پلاستیک برای تبدیل به ذرات پلاستیکی کوچک، مواد آلی فراری داخل هوا منتشر می شود که برای گیاهان و بود وحش نزدیک نیروگاه و همچنین افراد درگیر با عملیات بازیافت بسیار مضر است. با استفاده از سیاق انبازی AK که قبلا درمورد آن توضیح دادیم، می توان این مشکل را برطرف کرد. درضمن کارمایه مصرفی و گرمی ناشی از ذوب مواد پلاستیکی باعث افزایش انتشار گازهای سمی و افزایش دمای جهانی همچنین می شود. ایجاد ترکیبات مضر در خلال تجزیه ی مواد پلاستیکی همچنین یکی از عوامل آسیب بازیافت بوسیله محیط زیست محسوب می شود.آسیب زدن به اشتی انسان: رزین مورداستفاده تو پلاستیک از نفت تمهید می شود و درصورت قراردادن مواد غذایی داخل پلاستیک های بازیافتی، این ماده بوسیله درون طعام واکنش می کندو سلامت انسان ها را به خطر می اندازد. درکل توصیه می کنیم مواد غذایی را تو پلاستیک، مخصوصا پلاستیک های بازیافتی، نگه داری نکنید؛ بجای این حکم باعث افزایش ابتلا به سرطان، افزایش عیوب مادرزادی، نقص درون سیستم ایمنی بدن، اختلال در عملکرد غدد درون ریز و سایر بیماری ها و اختلال ها می شود.تولید حجم یدکی از زباله: درون فرایند بازیافت همچنین حجم یدکی خاکروبه تولید می شود که پاک سازی، قسمت قسمت کردن بندی، ذخیره و محموله و نقل آن ها انرژی زیادی مصرف می بطی ء و باعث آلودگی فضا می شود.مزایا و معایب اقتصادیمزایادرآمد بالا: بدون تردید بازیافت پلاستیک صنعت درآمدزایی محسوب می شود و آمار نشان می دهد که درآمد جهانی بازیافت پلاستیک در سال گذشته ی میلادی  ۳۷٫۶ میلیارد دلار یوده است که درآمد قابل توجهی به شمار می رودکاهش هزینه های مربوط به دفع زبالهتضمین بازگشت سرمایه (مخصوصا کیسه های پلاستیکی کوچک)ساختن درآمد نسبتا خوب بخاطر چندی از قوم ها: حصه قابل توجهی از پلاستیک های بازیافتی از شهروندان معمولی مشتری می شود و افراد می توانند با جمع آوری زباله های پلاستیکی خویشتن درآمد نسبتا مناسبی داشته باشند.معایبهزینه ی بیشتر نسبت بوسیله تولید محصولات پلاستیکی از مواد تازه کار: به برهان اینکه پلاستیک از نفت تهیه می شود، درصورتی که ارزش نفت افزایش قابل توجه داشته باشد، بازیافت بوسیله صرفه زیرفون از تولید پلاستیک متاخر از صفر است؛ اما در حال مجهز باتوجه به اینکه بازیافت پلاستیک فرایند پیچیده ای است و با نفقه ی زیادی ارتکاب می شود، به نظر می رسد تولید پلاستیک از مواد خام اولیه نسبت به تولید محصولات بازیافتی با هزینه ی کمتری ایفا می شود؛ البته یادآوری می شود که ارج برخی از محصولات پلاستیکی بازیافتی نسبت به هزینه های طولانی شده ی بازیافت آن ها بیشتر است.

 درضمن استاندارد سودآوری بازیافت بوسیله عوامل مختلفی بستگی دارد که از میان آن ها می توان به نوع کالای موردنظر بخاطر بازیافت، میزان اشتغال زایی، نمونه درخواست بازارهای داخلی و خارجی و همچنین چونی موردانتظار، معیار فاصله ی بین کارخانه ی بازیافت و محل جمع آوری خاشاک ها زیبنده بازیافت اشاره کرد.نامناسب بودن فدایی از مشاغل مرتبط با بازیافت پلاستیک: برخی از مشاغل مرتبط با این فعالیت وضعیت خوبی ندارد و افراد باید در نگرش های غیربهداشتی با شرایط کاری سخت و درآمد اندک امر کنند.مشکلات بازیافت پلاستیک

کاهش کیفیت کیسه های پلاستیکی  پس از بازیافت: کیفیت مواد پلاستیکی با هر بار بازیافت کاهش باید؛ اما می توان با استعمال از فناوری های متاخر پس از هر بازیافت پلاستیک، تا اینکه درصورت افت چونی هم از آن ها کاربرد کرد؛ بوسیله عنوان مثال پلاستیک های مورداستفاده تو گلخانه ها که معمولا جزو پلاستیک های بازیافتی هستند، می توانند وهله دیگر بازیافت و پس از دودی شدن درون مراکز پرورش قارچ دوباره استعمال شوند.محدودبودن توان بازیافت: مواد پلاستیکی پلمیری که معمولا برای ساخت بطری های پلاستیکی استعمال می شوند، معمولا تنها دو خواه سه گانه بار زیبنده استفاده هستند (البته تو برخی از منابع گفته شده است پلاستیک های پلیمری حداکثر تا ۱۰ مرتبه توان بازیافت دارند) و پس از آن کیفیت خود را کاملا از دست می دهند.زیبنده بازیافت نبودن فدایی از مواد پلاستیکی: برخی از مواد پلاستیکی مانند کیسه های پلاستیکی، فنجان های پلاستیکی کوچک، صفحه مفتاح ها، مواد پلاستیکی مصنوع شده از پلی وینیل کلراید متشابه پرده های حمام، لوله ها، قاب های پلاستیکی پنجره ها، فدایی از ابزار بازی های پلاستیکی، نی های پلاستیکی و در های بطری های پلاستیکی قابل بازیافت نیستند. درضمن همان نعوظ که گفتیم برخی از کالاهای پلاستیکی که با مواد دیگر خیساندن شده اند، همچنین متناسب بازیافت نیستند.کشورهای پیشتاز در زمینه ی بازیافت پلاستیک



آمریکا و آلمان دو ناحیه پیشتاز در زمینه ی بازیافت پلاستیک محسوب می شوند. آلمان ۶۸ درصد و آمریکا ۳۵ درصد از خاشاک های پلاستیکی خود را تحول بوسیله زباله می کنند.بازیافت پلاستیک در ایران

در ایران تنها ۹ درصد زباله های پلاستیکی و تنها یک درصد از کیسه های پلاستیکی بازیافت می شوند که آمار قابل قبولی نیست. از لفظ دیگر درون ایران سالانه ۱۷۷ هزار جثه خاکروبه ی پلاستیکی تولید می شود. متاسفانه در کشور ما فناوری ها و دستگاه های جدیدی برای بازیافت پلاستیک ها استفاده نمی شود. بخش مخصوص همچنین توانایی مالی و علمی بازیافت خاشاک های پلاستیکی با نصیب وری بالا را ندارد و تنها تعداد انگشت شماری از مراکز بازیافت پلاستیک این کار را به رخ علمی ارتکاب می دهند. از دیگر مشکلات مرتبط با بازیافت زباله ها تو ایران می استعداد به حاضر بودن مدیریت صحیح خاشاک های متناسب بازیافت پس از جمع آوری (معیار زیادی از این پسماند یا انبار می شوند یا دوباره به مراکز دفع خاکروبه بازگردادنده می شوند)، تلاش نکردن برای نزاکت سازی و آگاه کردن شهروندان و متعهد نبودن صنایع دربرابر مدیریت خاشاک ها و بازیافت آن ها اشاره کرد.ثمر نهایی بازیافت پلاستیک



پلی اتلین های دارای تراکم ارتفاع برای ساخت بطری های شامپو و مواد شوینده و پیشخوان های مختلف برای کاربردهای مختلف، پلی اتلین های دارای تراکم پایین برای تهیه ی لایه های پلاستیکی شفاف، منعطف و استوار در برابر مواد شمیایی زورمند و اسیدها، پلاستیک های  PVC نرم برای ساخت اشیایی با حالت محافظه کار و منعطف قرین دامنه های آبیاری، تراب گیرها و راه بندهای مخروطی پلاستیکی شکل، PVC شیرهدار برای ساخت کف پوش های مقاوم و لوله، پلی استر برای پیدایش یولونیت و فوم های حباب دار پلاستیکی بوسیله حکم گرفته می شوند؛ از دیگر محصولات بازیافتی می استعداد به زیراندازهای پلاستیکی، لوازم پلاستیکی آشپزخانه و کیسه های زباله اشاره کرد.بیشتر بخوانید:فورد از پسماند قهوه مک دونالد در تولید قطعات خودرو مصرف می کندآیفون چقدر دوستدار محیط زیست است؟ نگاهی به قابلیت های ربات بازیافت اپلچرا زیست تجزیه پذیرها نمی توانند بحران پلاستیک را حل کنند؟داستان اسرار تولید و توزیع مشهورترین ثمر آمازوندهکده ای مصنوع شده از ضایعات پلاستیک
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غلامعلی نورا سه شنبه ۱۹ آذر تقریر داشت که از سطح کشت شده فعلی ۴۰ هزار هکتار غله و ۲۰ هزار هکتار جو می باشد که باتوجه به باران بین ۶ تا ۱۰ میلی متری بارش در ۴۸ ساعت گذشته، شرایط برای دنباله کشت این دو ثمر در گنبدکاووس در شرق گلستان فراهم است.  

وی با رمز به قراردادهای منعقد شده برای کشت گندم و جو درون سال زراعی سیال درون گنبدکاووس پیش روی داشت که تا الان کشاورزان این شهرستان برای کاشت افزون بر ۱۰۰ هزار هکتار غله و ۲۲ هزاره هکتار جو با مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس و مراکز خدمات آن قرارداد منعقد کرده اند.  

نورا ادامه داد باتوجه بوسیله زمان جاویدان مانده برای کشت گندم و جو که معمولا در منطقه گنبدکاووس تا اختتام آذرماه می باشد و نیز باتوجه به مساعد بودن وضعیت اقلیمی و رطوبت کافی در زمین، سطح کشت این دو ثمر در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: آن دسته از کشاورزان گنبدی بویژه کشاورزان مناطق شمالی این شهرستان که زمین آنها رطوبت کافی برای کشاورزی گندم و کرهء هوا ندارد، نیز می توانند زراعت این دو محصول را به عارض انتظاری انجام داده و هواخواه بارش باران باشند در برابر با اولین بارش و پیوستن رطوبت به دانه، غله و جو سبز می شود.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس همچنین از خاتمه مهلت کشت بذر روغنی کلزا تو این شهرستان معارفه انصاف و خاطرنشان کرد: شرایط رطوبتی بخاطر کشت این محصول حاضر زدودن و کشاورزان می توانند درصورت تمایل، درون دهه سومین دی ماه امسال نسبت به کشاورزی این علیه اقدام نمایند.

نورا افزود: امسال کشاورزان گنبدی برای کشت حدود ۱۳ هزار هکتار دانه روغنی کلزا قرارداد منعقد کردند که تا الان حدود هفت هزار هکتار آن کشاورزی شده و درصورت حاضر شدن شرایط می توانند نسبت بوسیله ادامه کشت اقدام نمایند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر انباشتگی و افزون بر ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان های بنیانی استان گلستان داخل کشاورزی سه گانه محصول پاییزه بویژه گندم است که در دو سال اخیر رتبه نخست تولید این علیه استراتژیک را درون کشور داشته است.
محتوای واقعی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و درون زومیت بازنشر شده است.

این وضعیت را همه ی مسافران داخل حین تصعید با هواپیما تجربه کرده اند: کمربند پناه خودتان را می بندید، بوسیله دستورالعمل های امنیت پیش از پرواز گوش می دهید (نصیحت می شود که حتما به این توصیه ها شنوایی بدهید) و خودتان را برای برخاستن از زمین آماده می کنید. پس از اغماض چند لحظه، صدای خلبان به گوش می رسد:خانم ها و آقایان؛ ما اکنون در ارتفاع ۱۱ هزار متری هستیم. راهنمای فروش بلیط هواپیمای کجاروبلیط چارتر چیست؟بلیط Open Jaw چیست؟چگونه بلیط هواپیما را کنسل کنیم؟چگونه به صبر بلیط جت تهیه کنیم؟چگونه بلیط هواپیما ارزان به اروپا رزرو کنیم؟بهترین زمان برای فروش بلیط ارزان هواپیما چه زمانی است؟

حالا وقت آن است که به عقب تکیه بدهید و خواستار چرخ دستی مهمانداران بمانید تا پیش شما بیاید. فکر می کنید تابه حال نظر چند نفر از مسافران به این موضوع جلب شده است که چرا هواپیماها درون همان مرحله ی اول پرواز تا این بالا بالا می آیند؟ آن طور که USA Today می گوید، شایع ترین فراز پرواز هواپیماهای تجاری، رقمی تو میان ۱۰ هزار تا ۱۳ هزار متر، طبق با (تقریبا) ۶ تا هشت مایل بالاتر از سطح غرق کردن است. سایر هواپیماها در بالا ۱۰ هزار و پانصد تا ۱۱ هزاره متری پرواز می کنند. برای حساسیت بهتر اعداد و ارقام، بهتر است یادآوری شود که ارتفاع قله ی اورست درون حدود ۸۸۴۸ متر است.

انگیزه تحت فشار فراغت اعطا کردن اتاقک های جت چیست؟ طوری که افراد تو کابین، برخلاف کسانی که روی قله ی اورست می ایستند، بخاطر نفس کشیدن تقلا نکنند؟ ارتفاع پرواز هواپیماها را منطقه ی استراتوسفر پایین می نامند. به گفته ی مرکز آموزش علوم UCAR، این منطقه درست بالای تروپوسفر و پایین لطافت پاره اتمسفر است. پرواز داخل این منطقه مزایای زیادی دارد که پرواز را یکی از واقعی ترین راهکارهای نخبه ی مسافران بخاطر احاله از مکانی بوسیله مکان دیگر می سازد.چنانچه قصد بیع بلیط هواپیما از ایرلاین های داخلی یا خارجی را دارید، می توانید ازطریق سواری جستجوی پرواز کجارو بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد دید خود را یافته و از فروشنده های برومند تمهید کنید. کاربرد از کجارو باعث می شود تا نیازی نباشد بخاطر معین کردن بهترین ارج پروازهای داخلی یا خارجی، چندین سایت را بررسی کنید و آخرین بها ها از آژانس های سرشناس را یکجا مشاهده کنید.

بهره وری در مصرف سوخت

اساسی ترین دلیل بخاطر گزینش این فراز برای پرواز، مسئله ی نصیب وری درون کاربرد سوخت است. هوای ابکی موجب تخفیف از شدت کشش در هواپیما می شود که به ذهنی کاربرد از بنزین کمتر برای یکسان نگه داشتن سرعت است. بوسیله عبارت دیگر، هرچه پایداری باد کمتر باشد، قدرت هواپیما بیشتر می شود و درنتیجه، نیاز به تلاش کمتری است. صرف هزینه ی کمتر بخاطر بنزین همچنین بوسیله دلایلی کاملا روشن مزیتی بسیار عالی برای انبازی های هواپیمایی است. بنابراین، این موضوع را بوسیله فکر بسپارید که موتورهای هواپیما بخاطر کار کردن احتیاج به اکسیژن دارند. آن ها از این مولکول برای احتراق کاربرد می کنند و احتراق، به تولید انرژی می انجامد. بوسیله این ترتیب، تصعید تو پشته بالا می تواند مشکلاتی خلق کردن کند. علاوه بر این، هرچه هواپیما والاتر برود، باید سوخت بیشتری بسوزاند؛ پس، بخاطر بزمین نشستن به ارتفاعات خاص، موانعی نیز وجود دارد.اجتناب از ترافیک و خطرات ناشی از آن

این حرف اصلا عجیب نیست؛ ترافیک در آسمان غصه وجود دارد. پرواز در بلندی بالاتر به انتزاعی جلوگیری از برخورد با پرندگان، پهپادها، هواپیماهای سبک و هلیکوپترها است که تو ارتفاعات پایین تر پرواز می کنند. باتوجه بوسیله Your Mileage May Vary، جهتی که هواپیما داخل آن سفر می کند همچنین می تواند کنار انتخاب بلندی تأثیر بگذارد. هواپیماهایی که به سمت شرق (شرق، سیرت شرق و جنوب شرق) در حرکت هستند در ارتفاعاتی با اعداد بی مانند و سایرین نیز در ارتفاعات باقی باقی مانده پرواز خواهند کرد. مسیرهایی که تو یک جهت فراغت دارند نیز معمولا برای اجتناب از هرگونه اصابت و تصادفی، به گونه ای دستور کار ریزی می شوند که هواپیماها حدود ۳۰۰ متر با هم فاصله داشته باشند.

شرایط آب و فلکی

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا مناظر پشت پنجره های هواپیما را آفتابی می بینید و پس از تدارک بلیط هواپیما وارد فرودگاه تیر خود شدید، می بینید که همه جا از بارش تر است؟ این روند تماس یدکی با فراز دارد. بیشتر هواپیماها اعلی از تروپوسفر پرواز می کنند. این ارتفاع، منطقه ای است که رویدادهای آب و هوایی رخ می دهند.تربولانس یا چاله فلکی

البته، چاله ی هوایی در همگی ی هواپیماها اتفاق می افتد، اما شاید از دانستن این موضوع که به فکر کردن انجام پروازهای تجاری درون ارتفاع بالا، از تعداد آن به شدت کاسته شده است، تعجب کنید. باتوجه به گفته های وب سایت The Points Guy، وقتی هواپیماها خبردار جبهه های فضا و بادهای شدید می شوند، کنترل کننده های ترافیک فلکی ارتفاعات دیگری را برای پرواز پیشنهاد می کنند تا از تصادم تربولانس اجتناب کنند. به گفته ی USA Today، پرواز درون ارتفاعات بالاتر می تواند این گونه رویدادها را به حداقل برساند.مواقع اضطراری

پرواز تو بالا اعلی مزیت بسیار اساسی تری را در اختیار خلبانان صبر می دهد: زمان. براساس Traveller، اگر در ثانیه پرواز اتفاقی رخ بدهد که نیازمند فرود اضطراری باشد، خلبانان در ارتفاع والاتر زمان بیشتری برای ماشین اغماض به اوضاع یا یافتن محلی کم قیمت برای فرود احتیاج دارد.

هواپیماهای مختلف، ارتفاعات مختلف

همه ی هواپیماها در یک بلندی تصعید نمی کنند. براساس گفته های Thrillist، پشته متناسب بخاطر یک هواپیما براساس وزن فعلی آن و شرایط جوی تو زمان پرواز تعیین می شود. دست خط تصعید (همان نعوظ که در بالا ذکر شد)، چاله های هوایی (مبتنی بر گزارش های دریافت شده توسط سایر خلبانان داخل این سطر) و مدت زمان پرواز همچنین از یکسره مسائل مرتبط و حائز بزرگی هستند.سایر غرض گیرندگان چه کسانی هستند؟

خلبانان مسئولیت کنترل جت را به عهده دارند، ولی این عزب خلبانان نیستند که درباره ی رفعت پرواز تصمیم می گیرند. بخش کنترل ترافیک فلکی همچنین مسئولیت برنامه ریزی و تصمیم گیری درباره ی سطر و ارتفاع تصعید و نیز، ردیابی جت تو حین پرواز را دارد. بوسیله گفته ی Traveller، قوانینی بوسیله تصویب گویا اند مبنی به خشکی امدن اینکه در مناطق شهری، هواپیماها نباید در ارتفاعی پایین تر از ۳۰۰ متر تصعید کنند. همچنین، فاصله ی هواپیماها با هر فرد، وسیله ی نقلیه یا ساختمان روی زمین باید حداقل ۱۵۰ متر باشد.

خدمات بلیط هواپیمای کجارو این امکان را فراهم کرده است تا در هر زمانی بتوانید ارزان ترینبلیط هواپیما به مقصدهای خارجی و تویی شامل بلیط سیستمی، بلیط چارتری، بلیط نفس آخری و... را از میان بخانه برگشتن ها فروشنده و آژانس معتبر بلیط هواپیما نبض وجو و تهیه کنید. بیشتر بخوانید:چگونه بهینه تجربه سیر تکاملی به بالی را داشته باشیم؟کدام فرودگاه کمترین تاخیر پرواز داخل دنیا را دارد؟چگونه و از کجا بلیط مناسب جت بخریم؟اهمیت برگ ماشینی داخل فرودگاه ها در چیست؟با زیباترین برزن های بمبئی آشنا شوید
ASGHAاستارتاپکارماOOOON واقع درون کالیفرنیا بوسیله تولید خودروهای الکتریکی مشغول است. این باهم اتحاد کردن در نمایشگاه خودرو لس آنجلسعلاوه کنار سدان ریورو GTS که نسخه ی بهبودیافته ی ریورو GT محسوب می شد، مدل مفهومی CS2 را رونمایی کرد.مقاله های مرتبط:نمونه مفهومی لامبورگینی ویژن گرن توریسمو رونمایی شدکارما ریورو GTS معرفی شد

طرح مفهومی CS2 با داشتن کاپوت بلند و کابینی کوتاه، شبیه مدل گرند تور کلاسیک به دیدن می رسد. این محصول یکی از ارشد ترین درهای پروانه ای را تو بین خودروها دارد؛ کابینی مصنوع که دو صندلی زیبا تو داخلش آن را بسیار دوست داشتنی جلوه می دهد. مشابه دیگر خودرو مفهومی کارما، یعنی رودستر CS1 ویژنکه اوایل امسال معرفی شد، CS2 هم پیشرانه ی زیر جسم دارد.



مدل مفهومی CS2 الکتریکی است و موتورهای فراغت گرفته تو جلو و قفا آن ۱،۰۸۵ اسب دود قدرت و گشتاور باورنکردنی ۱۳,۵۰۰ نیوتن متر را به هر چهار چرخ منتقل می کنند. زمان فرود امدن از سکوت بوسیله سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت ۱/۹ لحظه اعلام شده است که تقریبا هم ردیف تسلا رودستر آینده و اسپارک Owl است. باتری CS2 از نوع ۱۲۰ کیلووات ساعتی است و زیر تونل مرکزی و داشبورد و صندلی ها قرار دارد و خودرو با هربار شارژ تقریبا ۵۶۴ کیلومتر را طی می یواش. از فیبرکربن داخل مقدر شدن های مختلفی از خودرو مصرف شده است و ترمزهای سرامیکی و سیستم تعلیق مشق ای از دیگر امکانات جالب این خودرو هستند.

فناوری Play and Drive کارما ظاهرا به صاحبان خودرو اذن می دهد رانندگی های قبلی را با استفاده از امتحان ی شبیه سازی شده ی داخل اتومبیل، دوباره زنده کنند. این کار به لطف دوربین باکیفیت دون بلور ی جلو و حسگرهای لیدار امکان پذیر خواهد بود تا بایگانی ۳۶۰ درجه ای از محیط اطراف خودرو انجام شود. لیدار فناوری سنجش از اسلوب دور است که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه وتحلیل نور بازتابیده شده، فاصله را معادل می گیرد.



هنگامی که شوفر پارک می کند، پروژکتور لیزری CS2 سفر را به رخ متشابه سازی شده اعاده می کند و از تلفن هوشمند متصل به دوربین پشت خودرو، به عنوان آینه ی عقب کاربرد می نرم. به گفته ی کارما، این قابلیت به رانندگان امکان می دهد مهارت های خویشتن را به مرور بهتر کنند.بیشتر بخوانید:رنو زویی برقی استاندارد مشق ای رونمایی شدتسلا سایبرتراک داخل پنج روز ۲۵۰ هزاره مایه پیش سودا داشته استتصاویر ابتکاری از وانت برقی نیورون تی وان؛ رقیب تسلا سایبرتراکشاسی بلند فولکس واگن اطلس کراس اسپرت R R شناساندن شدبی ام و TenneT استراتژی شارژ خودروهای برقی را تغییر می
مقاله های مرتبط:سامسونگ جزئیات رسمی One UI 2 را منتشر کرداندروید 10 برای کدام گوشی های سامسونگ منتشر می شود؟

دیروز سامسونگ شروع به ارائه ی به روزرسانی استوار One UI 2.0 برای گوشی گلکسی اس ۱۰ در آلمان کرد. در مبدا فقط برای کسانی که جزو پروگرام ی بودند و اکنون برای تمام گوشی های این ناحیه آماده ی دانلود است.

دارندگان گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ دریافت به روزرسانی مبتنی بر اندروید ۱۰ را آغاز کرده اند که ظرفیت آن کمی بیش از ۱/۹ گیگابایت است؛ همچنین همراه با آن به روزرسانی بسته ی امنیتی دسامبر نیز عرضه می شود. این قضیه مدال می دهد که مناطق بیشتری بوسیله زودی این به روزرسانی را قبض خواهند کرد.





برای افرادی که بیرون از آلمان زندگی می کنند و نمی توانند صبر کنند، سایت SamMobile فریم ور هر سه نسخه ی گلکسی اس ۱۰ را در سایت خود قرار داده که می توان اقدام بوسیله دانلود آن ها کرد. اگر نحوه ی فلش کردن گوشی های اس ۱۰، اس ۱۰ پلاس و اس 10e را می دانید، می توانید از طریق لینک های زیر رفتار به دریافت بوسیله روزرسانی کنید.

به خاطر داشته باشید که ابد بهتر است قبل از به روزرسانی دستی جهیز عامل، از اطلاعات خود پشتیبان تدارک کنید که چنانچه دقت نکنید امکان پذیر است به دستگاهتان آسیب وارد شود.بیشتر بخوانید:سامسونگ گلکسی اس 11 پلاس به سنسور فوکوس خودکار لیزری مجهز خواهد بودگلکسی اس 11 نسخه 5G در بنچمارک گیک بنچ دیده شداحتمالا اپل در آیفون های ۲۰۲۰ انحصارا از پنل های اولد سامسونگ استفاده می کندسامسونگ گلکسی نوت 10 لایت دارای قلم اس پن بلوتوثی خواهد بودسامسونگ احتمالا از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در گوشی های آینده اش کاربرد نمی نرم
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  مهدی تقی پور بروجنی در چهارمین نشست حلقه کشت اتاق تجارت اصفهان، از برگزاری همایش «معرفی زراعت قراردادی و تبیین سیاست های دولت» طی هفته های آینده تو اتاق تجارت اصفهان خبر داد و افزود: این همایش با حضور مدیران وزارت جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع غریزی کشور و با همکاری کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.

وی شوق از کشت قراردادی را انعقاد قراردادی با مدت معین بین برزگر و یک شرکت، پیش از آغاز فرایند تولید عنوان کرد و گفت: تو این نوع قرارداد، تنخواه گذار و برزگر در قالب شروطی درون بنیاد مطمئن نهاده های تولید، مشاوره، بازاریابی و فروش، محصولات کشاورزی را تولید می کنند.

مهتر سازمان نظام مهندسی و منابع غریزی استان اصفهان سکون درآمد کشاورزی، دسترسی بوسیله راسته قابل اتکا و جدید و امکان دسترسی به اعتبارات به اشکال مختلف را از جمله مزایای کشاورزی قراردادی عنوان کرد.

وی همچنین افزود: بخاطر ابتدایی وهله درون قلمرو سازمان نظام مهندسی کشت و منابع طبیعی رفتار به آموزش بیش از ۲۰۰ نفر کارشناس عضو سازمان در زمینه فناوری کاربرد از پهباد کرده است.

تقی پور افزود: استفاده از پهباد در سم پاشی زمین های زراعی، صرفه جویی ۹۵ درصدی مصرف آب را داخل اثر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در حال مجهز ۳۰ درصد از مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی کشور که ۷۴ مرکز هستند، در استان اصفهان معتمد شده اند.

رئیس باشگاه کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این مجمع از دریافت موافقت اولیه طرح پیشنهادی کمیسیون کشاورزی با عنوان بورس اقلیمی از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست معارفه عدل.

به گزارش ایسنا بوسیله نقل از حجره بازرگانی اصفهان، محمد صادقی افزود: برای پیگیری و کمک بوسیله محلول مشکلات آب در جرقویه علیا جلساتی با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان برگزار شده است.

وی با اظهار این که مجتمع مذکور پیگیر موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی است، تصریح کرد: متاسفانه کشاورزان به دلیل مشکلات مالی ناشی از کم آبی به ابتیاع این اراضی پرداخته و خریداران نیز بوسیله تخریب و تغییر کاربری آنها می پردازند.

رئیس حلقه کشت و محیط زیست حجره بازرگانی اصفهان با بیان این که جهاد کشاورزی و فرمانداری اصفهان با تعامل یکدیگر، ساخت و سازهای غیرمجاز درون اراضی زراعت را خرابکاری می کنند، از مشورت درخصوص ورود استانداری به این موضوع اطلاع عدالت.

هیکل تیم مدیریتی کمیته دام، طیور و شیلات این کمیسیون نیز با رمز بوسیله مشکلات موجود تو بخش دام بزرگ، گفت: نبود ابتیاع تضمینی گوشت سرخ توسط دولت، به کاهش رونق پرواربندی منجر شده است.

عباس زال بیگ دشوار عمده درون ماخذ طیور را همچنین دربرگیرنده نبود ساماندهی کم ارزش داخل حوزه تولید، عرضه و بها گذاری با حضور شفیع ها داخل این مدخل دانست و افزود: نبود دستور کار ریزی منسجم در بنیاد بیماری های ویروسی، قوانین مالیاتی و مشکلات مربوط به حمل و نقل همچنین به خشکی امدن معضلات این بخش افزوده است.

وی ادخال تله های اجنبی بدون اطلاع از شرایط زیست محیطی را از مشکلات دام استیل و تراکم متجاوز از حد کلنی های زنبور شهد درون مناطق خاص، سنتی بودن زنبورداری و مصیبت های شایع را همچنین از مشکلات زنبورداری کشور دانست.