تشریفات کسرا

نوآوری به تعبیر ساده، ایجاد تبدیل در محصولات یا خدمات خواه متد خلق و عرضه ی آن ها، با کمال مطلوب پاسخ گویی به بازارهای جدید و نیازهای متغیر مشتریان است. البته باید توجه کرد که ایفا بی عیب این تغییرات و موفقیت تو آن ها، منوط به مشاهده ی پیوندها و کشف فرصت ها و مصرف ی کم قیمت از آن ها است.مقاله های مرتبط:شناساندن کتابی که به کالبد شکافی توییتر، اینستاگرام و لینکدین می پردازدمعرفی کتاب «از نو»؛ رمان مردی که مایکروسافت را نجات داد

نقش دانش و تسلط های فناورانه درکنار خلاقیت و نوآوری در موفقیت کسب وکار بیش مهم است؛ بااین حال، بسیاری از افراد نوآوری را با اختراع اشتباه می گیرند. امکان پذیر است نوآورى در برگیرنده ی اختراع باشد؛ ولى به عوامل دیگرى همچنین نیازمند است. بااین حال، ریشه این است که کمتر نوآورى جدیدى درون گیتی وجود دارد؛ همان طورکه فرانچسکو ردى، زیست شناسِ معروف مى گوید: «هر چیز حی از یک چیز زنده بوسیله بود مى آید.» بدین معنا که نوآورى هاى امروز مبتنى کنار پیشرفت هاى گذشته هستند.

شاید معناکردن دقیق چیزی مثل نوآوری شاق باشد. یکی از دلایل این مسئله، بغرنج بودن سنجش آن است که می تواند به مانعی بخاطر صعود اقتصادی و تکنولوژیک تحول شود. به طورکلی، فراورده ی خلاق در نوآوری می تواند نرم افزاری مانند انواع خدمات (خدمات آموزشی، خدمات بهداشتی درمانی، خدمات اداری و…) یا سخت افزاری مانند کالاها (محصولات صنعتی، محصولات دارویی، محصولات غذایی و...) باشد.

نوآوری را می توان درباره ی سازمانی به فرمان برد که به طور منظم بوسیله تولید ایده های متاخر و محصولات تحدید بفرد مشغول است. مجموعه ای از سیاست ها و فعالیت ها که باعث به حیات آمدن تفاوتی درخورملاحظه با دیگر رقبا می شود، ممکن است یکی موارد استفاده از نوآوری باشد. یکی دیگر از برداشت های رایج دیگر درباره ی نوآوری، شرایطی است که اعضای گروه به فکرکردن سازنده و عقب کردن ایده های ناب اغوا می شوند.نوآوری در کلمه ی لاتین «Innovare» جوهر دارد و بوسیله طورکلی، به معنای ابداع چیز متاخر است

امروزه، نسل جدیدى از نوآورى ها در حال ظهور هستند؛ به همین دلیل، شریک ها و استارتاپ ها باید درباره ی نوآورى بدانند و آن را داخل کسب وکار خود بوسیله امر گیرند. با خواندن کتاب «ده گونه نوآورى» علاوه برآنکه مى توانید دهات روش نوآورى را شناسایى کنید، مى توانید تجارت خویشتن را نیز دگرگون سازید.

نوآوری در تعبیر ی لاتین «Innovare» ریشه دارد و به طور کلی، به معنای «ساختن چیز جدید» است. باید دقت کنید که نوآوری صرفا درباره ی محصولات تولیدی محو و خدمات به عنوان قدری عظیم از اقتصاد جوامع را همچنین دربر می گیرد. امروزه کلیدواژه ی «نوآوری در خدمات»، یکی از مباحث جدی و اساسی نوآوری در کسب وکار را بوسیله خود خاص داده است.

ارائه ی خدمات نوین در صنایع بیمه و بانکداری، تبدیل در حمل ونقل صنایع غذایی، خرده فروشی های آنلاین و عرضه ی انواع خدمات مبتنی کنار وب که به مدد ظهور اینترنت و فناوری های جدیدی بسان اینترنت اشیاء و فهم مصنوعی ممکن شده است، مثال هایی از نوآوری در خدمات و نقش آن در تغییرات ساختاری فضای کسب وکارهای خدماتی است.

تمامی باریک های بشر تا امروز، خراج ی گرایش مردم به ضربان وجوی چیزهای متاخر و متفاوت است. یکی از فردی های اساسی جوامع انسانی امروزی، میل به امتحان کردن چیزهای متفاوت است. در جهان امروز، پایانی برای فکرهای تازه نیست؛ اما باید به این نکته ی مهم توجه کرد که این فکرهای خلاقانه و ایده های جدید، زمانی ارزشمند خواهند بود که بتوانند ارج افزوده ای ایجاد کنند. اینجا است که نوآوری پا به راسته می گذارد. درواقع، وقتی ایده های نو به خلق ارزش منجر شوند، به نوآوری تبدیل می شوند. ایده ها و فکرهای نو تا زمانی که به اجرا درنیایند، ارزشی به همراه نخواهند داشت.





در اینکه نوآوری چقدر مبحث مهمی است و چه نقش ویژه ای تو صرفه جویی امروزی ما بازی می کند، شکی نیست. این غصه امری بدیهی است که سهم عظمت از بازارها دراختیار استارتاپ هایی است که با «نوآوری» خود را از دیگران شاخص کرده اند. اکثر ما فاتحه هستیم که نوآوری چقدر ارزشمند است و باید دست به نوآوری بزنیم؛ اما نکته اینجا است که اغلب نتیجه نمی گیریم.

نوآوری داخل حافظه اغلب ما چهارچوبی از پیش تعیین شده است که بوسیله ابتکار ارتکاب در محصول یا نوکری عرضه شده تلخیص می شود؛ ولی این طولانی تصادف نیست و شاید همین جا اولین دلیل ناکامی در نوآوری هایمان مشخص شود.

سال ها پیش تیمی بوسیله عقب این سؤال تشکیل شد: «چه کار کنیم تا پروژه های نوآوری، بوسیله جای ضعف طعم موفقیت را بچشند؟» ثمره ی ۳۰ سال تلاش بخاطر پاسخ به این پرسش، تولد کتابی با عنوان «دهکده متد نوآوری» بود.«چه امر کنیم تا پروژه های نوآوری، بوسیله جای شکست طعم موفقیت را بچشند؟» کتاب «ده وضع نوآوری» ثمره ی ۳۰ سال تقلا برای پاسخ به این پرسش است

این کتاب تمام ساختار ذهنی شما از نوآوری را متلاطم می شکند و امکان پذیر است با یک وعده مطالعه، شما را تو دریای اطلاعات و مثال های مربوط به نوآوری غرق کند. «قریه گونه نوآوری» کتابی است که داخل لب سادگی، نمی توان خوابیده خواند و باید با تمرکز متجاوز و حواس جمع به سراغش رفت و حتی گاهی برای بوسیله یاد آوردن مرز ظریف بین دو گونه، به پشت برگشت و مطالب را مرور کرد.

ارمغان تاریخچه «بطرف خانه طرز نوآوری» بخاطر مخاطب، دیدی همگی جانبه و منسجم درباره ی نوآوری و تاکتیک ها و اسلوب های اجرایی آن ها است. گوشه گوشه ی کتاب سرشار از شهید هایی از شرکت های معروفیت آشنای امروزی است. دفعات زیادی در متن ائتلاف می افتد که با خود بگویید: «مگر این نوآوری میوه نبود؟ اینجا که بحث از فرایند و خریدار است!»

متأسفانه صنعتگران و دانشگاهیان بر دو یا حداکثر سه گانه سنخ از مقیاس های نوآوری گفته شده درون این کتاب تمرین می دهند؛ بنابراین، قرائت کردن این کتاب به شما کمک می کند تا چهارچوب مجرد تان درباره ی نوآوری را مجددا ساختاردهی کنید و این بار چنانچه بوسیله نوآوری در مفید فکر کردید، ابعادی را درون نظر بگیرید که درون نگاه مبدا آن قدرها مهم تلقی نمی شد.معرفی تاریخچه قصبه گونه نوآوری

نوآورى یکى از واژگان محبوب در موتور جست وجوى گوگل است که در چند سال اخیر، بیش از همیشه جست وجو مى شود. در چند دهه ی گذشته، دانشمندان با قضیه ی تازه اى مواجه شده اند. بسیاری از آن ها به عقب پیدایش نظریه اى در اب نوآورى هستند؛ به همین دلیل، درحال مجهز ما با دریایى از عملی ها درباره ی نوآورى روبه رو هستیم. این نظریه ها مقدور است راه بیراهه را نشانمان دهند. با این همه، نویسندگان تاریخچه «خانه دادن رویه نوآوری» دور هم جمع شدند تا بخانه برگشتن سیاق نوآورى را ایجاد کنند.

لری کیلی، رایان پیکل، برایان کوئین و هلن والترز، نویسندگان تاریخ «ده گونه نوآوری»، نوآوری را به محصول یا خدمتتان محدود نمی دانند؛ بلکه نوآوری می‏ تواند در مقدر شدن کوچکی از فرایند اداره همچنین پیوستگی بیفتد؛ اما پی و صدای آن بلند شود و به گوش مخاطب برسد. نویسندگان تاریخ با سال‏ ها تحقیق و زیر ذره بین قراردادن سازمان‏ ها و نمونه‏ های مختلف، دهکده گونه ی متفاوت از نوآوری و ترکیبات متنوع آن را به صورتی سهل و کاربردی ارائه می‏ کنند. آن ها سعی کرده ‏اند با قاعده‏ مند کردن روش ‏های ایجاد و نمایش و به نتیجه رساندن ایده ها، میزان موفقیت پروژه ‏های نوآوری و کسب‏ وکار را افزایش دهند.نوآوری می‏ تواند در حصه کوچکی از فرایند سازمان نیز موافقت بیفتد؛ اما پی و صدای آن اهتزاز شود و بوسیله گوش مخاطب برسد

زمانى که نوآورى را تنها بوسیله عنوان محصول یا نوکری جدید تحسین مى کنید، این محل انگیزه غفلت از فرایند یکپارچه و بزرگ ترى مى شود که باید بوسیله نعوظ مستمر ارج بهینه خلق درنگ. برعکس این دیدگاه، ده گونه نوآورى تمامى اکوسیستم نوآورى، از ساختارهاى سازمانى ضرورى محزون تا جنبه هاى حیاتى دشت خواه خدمت عرضه شده را درون به خشکی امدن مى گیرد. این تاریخ تأثیر عناصر مختلف نوآورى بر مجموع تجربه ی مشترى را نیز مطالعه مى کند. تو نهایت نیز جان مایه ی سه گانه دهه تحقیقات درون مبنا ی نوآورى را درون چهارچوبى کاربردى قرار مى دهد و نقشه ای جامع براى هدایت آویشن هاى خلاق تو دست خط پرمشکلشان درون قلمروهاى جدید ارائه مى دهد.

«ولایت رویه نوآوری» یک دوره ی آماده سازی کامل را پشت سر گذاشته است. به طور خلاصه، می توان گفت که تاریخچه «ده طرز نوآوری» نتیجه کدگذاری و ساختاردهی و سهل سازی سه دهه فرمان در شریک شدن مشاوره ی دوبلین واقع در شیکاگو بوده که تو این مدت، از وحدت اسلوب شناس نامی حوزه ی طراحی، یعنی جی دوبلین، بهره منده بوده است. دوبلین از زمان اول بوسیله کارش داخل سال ۱۹۸۰، متصل یک سؤال ساده ممتنع را مطرح می کرد: «چه باید کرد تا نوآوری به جای شکست، به موفقیت بینجامد؟»

دل تاریخ «ده گونه نوآوری» حول یک اکتشاف واقع شده است. نویسندگان کتاب عقیده دارند که ده گونه نوآوری متفاوت از یکدیگر وجود دارد و متصل نیز وجود داشته است؛ نوآوری هایی که نیاز است با رعایت برخی ملاحظات با یکدیگر هماهنگ شوند تا بتوانند نوآوری تغییردهنده ای را به بود بیاورند. چنانچه با کتاب «ده گونه نوآوری» همراه شوید، به زودی به آن خواهید رسید. آنچه درحال فراهم باید بدانید، این است که این کشف ساده ای تراشیدن. درکنار این چهارچوب، به این موضوع رمز خواهیم کرد که چطور می توانید این حروف نوآوری را با استفاده از پروتکل ها و فرایندهای قدرتمندتر بوسیله شیوه ی بهتری خلال کنید.





نوآوری برای مبتدیان نیست و اغلب دستاوردهای بزرگ همچنین تصادفی نبوده اند. نوآوران بزرگ از رویکردهای قاعده مندی تبعیت می کنند و لری کیلی همچنین روشی مبتنی بر شواهد را محور گذاری کرده است که نوآوری را فراتر از بهبود صِرف محصولات کنونی می برد. داخل محیط کار، همگی به پشت استعمال از تکنیک های پیشرفته ی نوآوری هستیم تا نرخ های پیشنهادی متمایزی خلق کنیم که به سختی تقلید پذیر باشند؛ بها هایی که مشتریانمان را قریحه خورده کنند و تا مدت ها برایشان مناسب باشند.

«ده راه نوآوری» چهارچوب های بی نظیری پیش رویتان می گذارد تا بوسیله شما معاون کند نقش نوآوری در کسب وکارتان را از تازه تمجید کنید و چونی مذاکره های نوآوری را از هنری سحرآمیز بوسیله علمی کاربردی ارتقا دهید. «بخانه برگشتن گونه نوآوری» کتابی ضروری بخاطر نشان اعطا کردن چگونگی ارتکاب نوآوری های جهشی است و نقشه ی راهی را برایتان فراهم می سازد که برای ایجاد تبدیل تو هر صنعتی اجرایی است.بخش های تاریخ «بخانه برگشتن گونه نوآوری»

مدل مطرح شده داخل کتاب «خانه دادن وضع نوآوری» ساده و درعین حال هوشمندانه است. ده گونه ی مختلف نوآوری در سه گانه طبقه ی بسیار مهم طبقه بندی شده اند و عناصر هر اشکوب ویژگی های نسبتا مشابهی نشان می دهند. اگر بخواهیم نگاهی کوتاه به این اشکوب بندی و اجزای آن بیندازیم، به بخش های زیر می توانیم رمز کنیم:پیکربندی: نوآوری های این طبقه بخش های درونی و سیستم تصرف وکار موسسه را هدف فراغت می دهند؛ بنابراین، نوآوری های زیرمجموعه ی این طبقه عبارت اند از: نوآوری تو نمونه سود، شبکه، ساختار و فرایند.پیشنهاد: این گونه های نوآوری بر محصول یا خدمت اصلی دایره خواه مجموعه ای از محصولات و خدمات آن متمرکز هستند و زیرمجموعه های آن عبارت اند از: نوآوری تو عملکرد و سیستم ثمر.تجربه: این مرتبه به خشکی امدن عناصری همچون خدمات، کانال، برند و شریک مشتری متمرکز هستند که زیادترین مواجهه با مشتری را دارند.

نویسندگان کتاب «ده روش نوآوری» شما را در میان جزئیات رها نمی کنند؛ بلکه درون قالب مثال ها و میزان های موردی تلاش می کنند مفهوم را هرچه گویا تر در ذهنتان نهادینه کنند. تاریخچه داخل بخشی با عنوان «تاکتیک های نوآوری»، گوناگون تاکتیک های امکان پذیر بخاطر هرگونه از نوآوری را شهید می زند. این مثال ها نقشه ی راهی برای دنباله مسیر دراختیار مخاطب قرار می دهند و وی را از سردرگمی در میان گونه های متنوع نوآوری می رهانند. نیز درون جای جای کتاب، مقالاتی می بینیم که شما را با مفهوم نوآوری، اجرای اثربخش، صنعت و زمینه سازی تغییر مدل نوآوری در آن آشنا می کنند.

کتاب «ده گونه نوآوری» شامل ۶ بخش و ۲۴ فصل است:بسرنوشت شوم دچار کردن اول تاریخ که یک منفصل دارد و توضیحاتی درباره ی نوآوری و رشته ی متاخر تو حال تولد می دهد.بخش دوم کتاب از ۱۱ خلع تشکیل شده است و قریه راه نوآوری را تشریح کرده است که بلوک های سازنده ی پیشرفت های عظیم است.مدخل سومین کتاب از دو مفارقت تشکیل شده است و توضیح می دهد که به عزم دستیابی بوسیله تأثیر بیشتر، سیاق های نوآوری را باهم ترکیب کنید و آن ها را باهم انطباق دهید.حصه چهارم تاریخچه «بطرف خانه راه نوآوری» سه فصل دارد و پیاده شدن این موضوع تأکید می کند که تغییرات را شناسایی کنید و شرایطی را دریابید که آبستن جهش های عظیم هستند.بخش پنجم کتاب در قالب سه مفارقت به نوآوری پیشرو اشاره می کند و از مخاطب می خواهد تا از طرح های بهتری برای ایجاد تیک استفاده یواش.بخش ششم و پایانی تاریخچه بوسیله فراگیری نوآوری می پردازد و در سه عزل کارگزاری نوآوری اثربخش داخل درون سازمان ها را شرح می دهد.پیش تصور های فعلی خود از نوآوری را به خشکی امدن بگذارید و همچون بصیرت آموزی بی تجربه، پیاده شدن روال کلاس درس کتاب «ده گونه نوآوری» فراهم شوید

به نظر می رسد وقت آن رسا باشد تا پیش فرض های فعلی خویشتن از نوآوری را کنار بگذارید و همچون دانش آموزی بی تجربه، بر سر کلاس فراگیری «روستا طرز نوآوری» مهیا شوید. این تاریخ جزئیاتی از نوآوری را دراختیار خواننده قرار می دهد که حاصل ده ها سال مطالعه متخصصان و تجسس پروژه های نوآوری هزاران شرکت معتبر است؛ بنابراین بررسی ی آن را در اوضاع واحوالی که بین اقیانوس های قزل کنونی حصار شده ایم، به مخاطبان پیشنهاد می دهیم.سخن پایانی

تاریخ «دهات نحو نوآورى» رویکردى خلاق و تمامیت و جالب براى یار نوآورى است. این رویکرد خلاقانه درون کتابى به همین نام چاپ شده و مترجمان فارسى کتاب معتقدند نه تنها این رویکرد مناسب پژوهشگران است؛ بلکه هر کسى که خواهان نوآورى باشد، مى تواند از آن استفاده بهترین کند.کتاب «قصبه اسلوب نوآورى» نه تنها به مخاطبش مى آموزد که نوآورى چیست؛ بلکه به او یادآورى مى نرم اکنون کجاى دنیایش ایستاده است

تاریخ «قصبه گونه نوآورى» نه عزب به مخاطبش مى آموزد که نوآورى چیست؛ بلکه بوسیله او یادآورى مى کند اکنون کجاى دنیاى خود ایستاده است. یکى از رویه هاى مهم پول ساز شدن، داشتن نوآورى است. فناورى بدون نوآورى پیشرفت نخواهد کرد و شما عاری دانستن شبکه سازى خواه پیدایش استاندارد کسب وکار بی عیب فیروز نمى شوید.

در کتاب «بخانه برگشتن گونه نوآورى» به «فراتر از محصولات رفتن» نیز رمز شده و شما با قدرت اعداد آشنایى پیدا مى کنید. سرگذشت نویسندگان کتاب «ایالت طرز نوآورى» براى مخاطب جالب است. تصور کنید سال هاى زیادى از زندگى تان را بوسیله عنوان استراتژیست سنتى فعالیت کنید؛ ولى صنعتی مشاوره را به این دلیل صرفنظر کنید که مى خواهید نویسنده ی فیلمنامه باشید. برایان کویین این کار را اجرا داد؛ ولى درآخر فهمید مشاوره تنها کارى است که از پسِ آن بر مى آید. درنتیجه برایان کویین به فرمان سابق خود بازگشت و تغییراتى تو آن بوسیله وجود آورد.

برایان کویین پهلو حل مشکلات نوآورى براى مشتریان متمرکز شد. به گفته ی لرى کیلى، اگرچه ضرب المثل «آشپز که دو تا شد، آش خواه بیگانه مى شود یا بى نمک» درون نویسندگى بی قراری چاکری مى کند، آن ها تمام کارهایشان را گروهی ارتکاب داده اند. با قرائت کردن این جملات، مخاطب نه عزب نوآورى، بلکه قدرت فقره گروهى را مى آموزد. نوآورى ها عموما انقراض خورده هستند و این شما هستید که تصمیم مى گیرید این اتحاد بیفتد یا خیر. باوجوداین، نکته ی بی سابقه این است که نوآورى ها هرگز به دلیل نبود خلاقیت شکست نمى خورند؛ بلکه دلیل اصلى نابودى نوآورى، تمرکز صرف روى محصولات است.

درباره ی نویسنده و ناشر کتاب

سال ۲۰۱۳، انتشارات Wiley کتاب را با معروفیت اصلی Ten Types of Innovation: The Discipline of Building Breakthroughs منتشر کرد. تو ایران نیز انتشارات آریاناقلم آن را داخل تابستان ۱۳۹۷ با عنوان «شهر رویه نوآوری» و ترجمه ی بابک وطن دوست و رضا قنبرزاده میاندهی و سینا فخارمنش در ۲۶۴ صفحه و دسته بندی خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی و استارتاپ راهی بازار سرایت کرد.بیشتر بخوانید:معرفی کتابی که بوسیله هیکل شکافی توییتر، اینستاگرام و لینکدین می پردازدمعرفی تاریخ «از تازه»؛ داستان رجولیت که مایکروسافت را استقلال دادمعرفی تاریخ «خاطر سریع العمل و آهسته» اثر دنیل کانمنمعرفی کتاب مجالی برای تمرکز؛ سیستمی برای فرمان کمینه و توفیق بیشترمعرفی تاریخ اشک های یک میلیارد دلاری؛ چطور استارتاپ ها باید از شکست جلوگیری کنند
  • ۹۹/۰۹/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی