تشریفات کسرا

براساس پژوهش های جدید، برملا شده است که ترکیبی از آنتی بادی های پرتوان به مشت آمده از بیماران بهبودیافته کرونا، می تواند سازوکار عفونت ویروس را شناسایی و متوقف بطی ء و از ورود آن به سلول مانع شود. عملکرد این آنتی بادی ها با یکدیگر اندوه پوشانی دارد و هر کدام با تفاوت قدری از یکدیگر فقره خود را عمل می دهد.

باتوجه بوسیله پژوهش اجرا شده، دُزهای پایین این آنتی بادی ها بوسیله عارض مجزا خواه ممزوج از افزایش ویروس در ریه همسترها جلوگیری می درنگ و بدین ترتیب، می تواند از آن ها دربرابر ویروس کرونا محافظت نرم. این روش از آنتی بادی های ترکیبی می تواند از عملکرد محظور جستن یافته غریزی ویروس مانع شود که در همه گیری (بخاطر هزیمت از علاج) خلق شده است.

ازآنجاکه برخی از گوناگون سازوکارهای عفونت کووید ۱۹ تاکنون درون شیوع جهانی ویروس کشف شده اند، استفاده از ترکیبی از آنتی بادی ها امکان خنثی سازی طیف گسترده ای از این سنخ ویروس را مهیا می یواش. علاوه پهلو جلوگیری از ورود ویروس بوسیله سلول های میزبان، به نظر می رسد بود این آنتی بادی ها عملکرد سایر سلول های ایمنی را تنظیم می نرم که باعث پاک سازی بدن از ویروس می شود.

پژوهشگران این وارسی خاطرنشان کردند: «معتقدیم کاربرد از چندین سازوکار متمایز و مکمل (مانند ممزوج آنتی بادی ها) می تواند مزایای بیشتری برای کاربردهای بالینی مهیا کند.»مقاله های مرتبط:چرا برخی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ علائم بیماری را نشان نمی دهند؟ابتلای مجدد به کووید ۱۹ چه پیامدی برای واکسن های آن دارد؟محتمل ترین وضع ابتلا به کووید ۱۹ چیست؟

این گروه تحقیقاتی نحوه ی فقره آنتی بادی ها در سطح مولکولی را ازطریق «میکروسکوپ الکترونی کرایو» و مطالعه ی تغییرات حاصل در سازوکار عفونت ویروس را معارفه کرد. علاوه کنار جلوگیری مستقیم از تعامل ویروس با گیرنده ی میزبان، یکی از دو آنتی بادی کشف شده سازوکار عفونت را داخل حالتی غیرفعال متوقف می کند؛ بدین مجرد که ویروس دیگر نمی تواند با غشای میزبان در سطح سلول پیوند برقرار یواش. اگر ویروس کرونا نتواند بوسیله سلول میزبان همواره شود، نمی تواند بشکند و RNA خود را به سلول منتقل کند.



تصویر رنگی تهیه شده با میکروسکوپ SEM از سلول داخل حال اجل (به اثر جزیی آبی) که به شدت با ویروس های کرونا (به فام زرد) آلوده شده است.

برای کنترل شیوع کووید ۱۹ که باعث مرگ بیش از ۹۷۸ هزار مردم داخل سراسر جهان شده است، گزینه های درمانی کارآمد موردنیاز است. درحالی که دنیا داخل انتظار ساخت و تأیید واکسن های ضدکرونا است، تقلا برای یافتن داروهایی برای جلوگیری یا درمان عفونت های ویروس کرونا در حال اجرا است و این گمان وجود دارد که داروها زننده تر از واکسن ها ساخته و آزمایش شوند. ساخت این متد داروها تا زمانی که واکسن ها بوسیله طور وسیع تهیه و توزیع نشده اند، می تواند داخل جلوگیری از روند اضافه عفونت و مرگ و میر دراثر این بلای ناگهانی بسیار مؤثر باشد.

پژوهشگران این مطالعه تو سرانجام اشعار کردند: «نتایج کار ما وضع را برای استعمال آنتی بادی های ترکیبی بوسیله منظور اقدامات پیشگیرانه یا درمانی هموار می کند؛ آنتی بادی هایی که مقدور است بتواند باعث محدود کردن پریدن های گریختن ویروسی شود.» استفاده از آنتی بادی های ترکیبی در این تجسس برای آزمایش ایمنی و اثربخشی بوسیله ارتکاب آزمایش های بالینی احتیاج دارد.

یافته های این استیناف ۲۴ سپتامبر در مجله ی Scienceمنتشر شده است.بیشتر بخوانید:۷۰ درصد از ماسک های KN95 چینی فاقد استانداردهای امان هستندپارکینسون ممکن است دو بیماری تو قالب یک مصیبت باشدشناسایی ۵۰ هزار بیمار کرونایی در تهران با سیستم پیگیری دیجیتالقرنطینه دنیاگیری کووید ۱۹ چگونه کیفیت آواز پرندگان را تغییر داد؟آیا آموزش مغز واقعا موثر است؟
  • ۹۹/۰۷/۰۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی