تشریفات کسرا

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن خوشی نیا، درون ارتباط با برگزاری هفته سلامت گوارش، گفت: هر ساله هیئت قانونگذاری جهانی گوارش شعاری را در مورد سلامت گوارش ارائه می دهد و همه کشورها تلاش می کنند برنامه های آموزشی برای پزشکان و عموم داخل این بنیان داشته باشند.

وی افزود: پیاده شدن همین اساس امسال کمیته کشوری هفته سلامت گوارش شعار تشخیص زودهنگام و تداوی سرطان گوارش را مدنظر قرار داده است و پروگرام ریزی هایی داخل این بنیاد صورت گرفته و مورد توجه قرار دارد.

مهتر انجمن مصیبت های گوارش و شش استان خراسان ادامه رحم: آمار ابتلاء به سرطان گوارش تو نقاط متنوع سرزمین متفاوت است بوسیله صورتی که برخی از عطارد های دستگاه گوارش همچون عطارد مری ومعدهدر شمال و خصیصه شرق ایران شایع تر بوده و برخی سرطان های گوارش داخل مراکز پیشرفته شهری قربانیان بیشتری می گیرد که این روانی به عادات غذایی و اجتماعی افراد نیز بر می گردد.

سعادت نیا با مداومت پهلو اینکه هر چه زودتر بیماری سرطان خبر شود درمان موفقیت آمیزتر خواهد بود، گفت: تداوی موفقیت آمیز، عمر فرد را افزایش می دهد بنابراین ارتکاب غربالگری درون این زمینه زیاد حائز اهمیت است.

این علو تخصص بلای ناگهانی های گوارش و کبد، بیان داشت: خون نهانی در مدفوع یکی از علائم ابتلاء به سرطان می تواند باشد البته این ۱۰۰ درصد مرتبط با سرطان زدودن و گاهی همچنین نشانه ای از پولیپ به شمار می جوی ولی به نعوظ کلی جدی دریافت این روانی حائز وقار است و ارتقا آگاهی عمومی در شناسایی کنجکاو و به هنگام بلای ناگهانی سرطان اهمیت دارد.

سعادت نیا با بیان اینکه انجام رویه های غربالگری همچون آندوسکوپی گران است و برای همگی افراد نصیحت نمی شود، افزود: میسر ترین و در دسترس ترین روش شناسایی این بلای ناگهانی انجام آزمایش خون نهفته تو مدفوع است همچنین بررسی ۶۰ سانتی متر آخر روده بزرگ همچنین می تواند در شناسایی به موقع بیماری تا از اهمیت باشد.

وی با اشاره بوسیله اینکه بیماریابی یا غربالگری به دو رخ هدفمند و جمعیتی متناسب انجام است، گفت: طرز های هدفمند برای کسانی که سابقه ابتلاء به پولیپ یا سابقه ابتلاء بوسیله عطارد دستگاه گوارش تحتانی اقوام درجه یک خود دارند یا مبتلا به بیماری هایی همچون کولیت هستند، می تواند متجاوز مؤثر واقع شود.

رئیس انجمن بلای ناگهانی های گوارش و کبد استان خراسان، خاطرنشان کرد: حیات پولیپ ها تو دستگاه گوارش می تواند پیش نشانه ای از ابتلاء به سرطان باشد که گاهی این شاق بدون علامت است و امروزه با شناسایی بوسیله موقع جنس پولیپ می توان علت درمان زودهنگام و پیشگیری از سرطان رفتار کرد.

سعادت نیا اصرار کرد: افرادی که در خویشاوندان درجه یک خود فرد مبتلا بوسیله سرطان های دستگاه گوارش تحتانی دارند باید بوسیله این بیماری حساسیت بیشتری داشته باشد و نسبت به غربالگری نیز بوسیله موقع رفتار کنند.

وی اشعار داشت: همه افراد بالای ۵۰ سال سفارش می شود که نسبت بوسیله عمل کولونوسکوپی اقدام کنند اما این روانی تو افراد دارای خویشاوندان درجه یک مبتلا به سرطان روده بزرگ باید ۱۰ سال زودتر و تو سن ۴۰ سالگی اجرا گیرد.
دردی اکید مثل برخورد پا با جسمی سخت، حس بی مزه تصادفی در آدم به بود می آورد و انسان با درس دریافت از این تجربه ی دردناک، از موقعیت های قرین در آینده اجتناب می درنگ. این قابلیت که «یادگیری ترساندن» نامیده می شود، برای زنده ماندن به انسان ها و حیوانات کمک می کند. اما آیا می دانیم کدام بخش از عدد درباره ی وقایع دردناک بوسیله سایر بخش های عدد هشدار می دهد که بوسیله تبع آن یادگیری تهدید اتفاق می افتد؟مقاله های مرتبط:چرا تشخیص دقیق درد ناسالم برای پزشکان گاهی سخت می شود؟چرا احساس درد بین دو نوع مستوی ازاله

می دانیم بخشی از عدد به نام آمیگدال برای یادگیری تهدید مهم است؛ اما دانشمندانی از آزمایشگاه Ralf Schneggenburger درون مؤسسه ی پلی تکنیک فدرال لوزان دریافتند که درواقع، کورتکس اینسولار مغز این تهدیدها را ارسال می کند. کورتکس اینسولار داخل شیار جانبی مغز فراغت دارد و آن را به فکر کردن رمزگذاری حساس می شناسند که دربرابر بدن خودمان داریم. علاوه براین، نورون های کورتکس اینسولار به نورون های آمیگدال وصل می شوند؛ هرچند در گذشته درزمینه ی عملکرد این وحدت مغزی استیناف بخشی عمل شده است.



کورتکس اینسولار عدد موش ها و مردم ها مشابه است؛ به همین دلیل، دانشمندان بخاطر پژوهش خود سراغ موش ها رفتند. پژوهشگران از کانال های یونی نورانگیخته استفاده کردند که به طورکلی به نورون های خاصی تو مغز موش راهنمایی می شد. بدین ترتیب، می توانستند ازطریق پیچاندن پالس های کوتاهی از پرتو لیزر، فعالیت الکتریکی نورون های کورتکس اینسولار را تو طول رفتار فراگیری تهدید خاموش کنند. دانشمندان باتوجه به خاموش شدن کورتکس اینسولار در کشش واقعه ی دردناک دریافتند موش دربرابر خار الکتریکی خفیف به پایش، اساسا شجاع می شد و ترسی نداشت. درضمن، توانایی موش برای تحصیل از حادثه ی دردناک نیز به شدت کاهش می یافت.



استیناف یادشده علامت رحم کورتکس اینسولار علاوه بر معارفه رسانی حالت های بدن به مغز، سیگنال اعلام خطر قدرتمندی بوسیله بخش هایی از مغز ارسال می کند که به شکل گیری خاطره از وقوع ی ناخوشایند مرتبط هستند. اشنگن برگر می گوید:عاطفه ناخوشایندی که در حالت عادی با واقعه ای دردناک مرتبط است، با تسکین کردن کورتکس اینسولار از بین می رود؛ بنابراین، پژوهش ما نشان می دهد نورون های کورتکس اینسولار به احساس ذهنی درد و یادگیری سایر مدخل های عدد درباره ی درد منجر می شوند. به همین دلیل، فعالیت کورتکس اینسولار می تواند پیامدهای قدرتمندی در شکل گیری پیوند بخش های متنوع عدد داشته باشد که با یافته ی سایر استیناف ها درباره ی فعالیت نامعمول کورتکس اینسولار داخل افراد مبتلا بوسیله بیماری های روان پزشکی ویژه تطبیق دارد. درنتیجه، پژوهش مذکور درزمینه ی اینکه مکانیسم های عصبی عدد چطور درد را کدگذاری می کنند، درکنار پژوهش های آتی درباره ی مکانیسم های اصلی انعطاف پذیری شاید با پیشرفت تداوی بیماری های رسیده پزشکی نظیر اضطراب و اختلال استرسی پس از  آسیب روانی مرتبط باشند.بیشتر بخوانید:انسان ها و نئاندرتال ها زودتر از آنچه می پنداشتیم از یکدیگر جدا شدندچگونه ادبیات کشت عدد یک نویسنده، باعث تغییر دیدگاه نظری او شد؟تغییرات مرتبط با آلزایمر ۳۰ سال قبل از ظهور علائم بالینی، آغاز می شودآینده پساطبیعی زمین؛ ترسناک خواه زیبا؟با ۱۰ مورد از عجیب ترین اختلالات قضیه آشنا شوید (بخش دوم)

بررسی بازی Days Gone

شاید شنیده باشید که تشکر موجب ابتلابه سرطان می شود یا پیشرفت آن را نوک تیز تر می کند. از بعضی محاسبه این گفته منطقی است. داخل امتداد به این جریان می پردازیم که استعمال شکر چه تأثیری روی ابتلابه سرطان و پیشرفت آن دارد و باید چه نکاتی را در رژیم غذایی خود در دید داشته باشیم. حتما بخوانید:پیشگیری از سرطان با استفاده ۱۳ خوراکی سالمفولیک اسید؛ ۱۷ ماده غذایی بخاطر پیشگیری از سرطان و نقص عضو نوزادراههای پیشگیری از سرطان چیست؟

هریک از سلول های بدن بخاطر تولید کارمایه از قندخون (گلوکز) استفاده می کنند. ولی سلول های سرطانی حدود ۲۰۰ برابر بیشتر از سلول های غریزی و تندرست گلوکز مصرف می کنند. گلوکز مصرفی در تومورهایی که درون سلول های نازک و بی حالت (پولکی شکل) ریه ها شکل می گیرند، تا اینکه از این استاندارد نیز بیشتر است. این سلول ها بوسیله مقادیر بسیار زیادی از قند حاجت دارند تا بتواند سوخت لازم برای نمو خویشتن را تأمین کنند.

قند موردنیاز سلول های بدن فقط از دسرهای خوشمزه یا نوشیدنی های شکلاتی و شهد که مصرف می کنید، تأمین نمی شود و غذاهایی که روزانه مصرف می کنید نیز دارای قند هستند. قند در موادغذایی مافوق نیز وجود دارد: ثمر ها (فروکتوز) سبزیجات (گلوکز) محصولات لبنی (لاکتوز) کربوهیدرات ها متشابه نان، پاستا و برنج

با ایستا کردن مصرف این موادغذایی چه اتقافی می افتد؟ آیا جهت کند شدن روند ترفیع سرطان می شود یا اصلا اجازه نمی دهد که به سرطان مبتلا شوید؟

تاکنون شواهد چندانی بوسیله دست نیامده است که نشان بدهد رژیم غذایی کم قند خواه ناچیز کربوهیدرات، ظن ابتلابه سرطان را کاهش می دهد. البته یک استثناء وجود دارد و آن نیز سرطان مری است. مری مجرایی است که حنجره را به معده هموار می درنگ. اخیرا مطالعه ای نشان داده است که مصرف شکر و نوشیدنی های شیرین شده می تواند ظن ابتلابه عطارد مری را تا ۷۰٪ یا بیشتر افزایش دهد. آیا عامل اصلی، چاقی است؟



بسیاری از متخصصان و مؤسسه ها از جمله انجمن عطارد آمریکا (American Cancer Society) و مؤسسه ملی عطارد (National Cancer Institute) گمان نمی کنند که شکر انگیزه ابتلابه سرطان می شود. به گفتهٔ آنها دشوار اصلی، چاقی است. سلول های چربی، پروتئین های التهابی را آزاد می کنند که آدیپوکین (adipokine) معروفیت دارند. این پروتئین ها می توانند به DNA آسیب برسانند و تو نهایت انگیزه ایجاد تومور شوند. هرچه سلول های چربی بیشتری داشته باشید، میزان این پروتئین ها همچنین درون بدن شما بیشتر خواهد بود. اضافه وزن یا چاقی، شما را در معرض ابتلابه دست کمینه ۱۳ جنس سرطان، از عموم سرطان سینه، عطارد شش و سرطان روده بزرگ فراغت می دهد. آیا مقصر اصلی، شکر است؟

تعدادی از متخصصان اعتقاد دارند که خود شکر موجب ابتلابه سرطان می شود، نه چاقی شاگرد از آن. یکی از این متخصصان، پژوهشگر برجسته در زمینهٔ سرطان، دکتر لوئیس کنتلی (Lewis Cantley)، مدیر مرکز سرطان Meyer در پزشکی وایل کرنل (Weill Cornell Medicine، واحد تحقیقات پزشکی و مدرسهٔ پزشکی دانشگاه کرنل) داخل نیویورک است.

کنتلی عقیده دارد که بعضی از سرطان ها به برهان سطوح بالای انسولین ابداع می شوند. انسولین هورمونی است که معیار قند خون را کنترل می کند. او می گوید که پژوهش او نشان می دهد «بالا وجود داشتن سطح انسولین می تواند موجب سرطان شود و آنچه سطح انسولین را رفعت می برد، شکر است.» دکتر کنتلی به هیچ وجه تشکر کاربرد نمی کند، زیرا باور دارد که رابطهٔ میان سپاسگزاری و سرطان، فاش و صریح است. چه موادغذایی ای مصرف کنیم؟

حتی اگر خیال می کنید که تشکر نمی تواند موجب سرطان شود، باز هم بهتر است که شکر کمتری کاربرد کنید. پژوهش ها نشان می دهد که حداکثر میزان مصرف روزانهٔ شکر در زنان ۶ ملاقه چای خوری و تو مردان نیز ۹ قاشق چای خوری است. البته بیشتر آدم در امریکا حدود ۲۲ قاشق چای خوری در روز سپاس مصرف می کنند؛ یعنی کاربرد شکر آنها در کشش سال حدود ۵۹ کیلوگرم است. کنتلی می گوید این یعنی بسیاری از مردم آمریکا همیشه سطح انسولین فوقانی دارند و این قضیه خطر ابتلابه سرطان در آنها را پشته می برد.

طبیب Peiying Yang، پژوهشگر سرطان و استادیار در مرکز سرطان ام.دی. اندرسون (M.D. Anderson) در هیوستون تگزاس نیز با این رویت موافق است. او می گوید: «به نظر من بسیار عجیب است که کاهش مصرف شکر موجب کاهش کار بزرگ ابتلابه عطارد نشود. کاملا قانون دان است که کاربرد قندهای افزوده شده ای مانند شربت ذرتِ (corn syrup) دارای فروکتوز رفعت تو نوشیدنی های بدون الکل، چای های شیرین شده، نوشیدنی های ورزشی و موادغذایی فرآوری شده و همچنین شکلات ها، بیسکویت ها، بستنی و غلات صبحانهٔ شیرین شده را محدود کنیم.»

حکیم یانگ درون پاسخ به این سئوال که آیا مصرف میوه ها اشکالی ندارد (زیرا که بسیاری از میوه ها فروکتوز فوقانی دارند) می گوید: «مصرف محصول ها به عنوان بخشی از رژیم غذایی طبیعی اشکالی ندارد. اما میزان مصرف میوه ها باید کمتر از سبزیجات باشد. چنانچه مقیاس کاربرد توصیه شدهٔ ثمر و سبزیجات، ۵ وعده داخل روز باشد، مشت کم باید ۳ وعدهٔ آن شامل سبزیجات باشد.» بپا چه مواردی باشیم؟



کنترل و پیگیری تمام قندی که مصرف می کنید، متجاوز شاق است. بمنظور قند در خوراکی هایی وجود دارد که هرگز انتظارش را ندارید، خوراکی هایی شبیه سوپ، سس سالاد، کره بادام زمینی، ماست، سس کچاپ، سوپ خط سیر دوسر فوری، شیر مغزها (مانند شیر بادام) و هات داگ. تو بیشتر موارد روی برچسب این خوراکی ها حتی نامی از سپاسگزاری (ساکاروز) همچنین آورده نمی شود.

بیش از ۶۰ صیت برای سپاسگزاری و قند افزوده شده وجود دارد. بعضی از این نام ها مانند مالتوز، دکستروز و گلوکز به «اوز» ختم می شوند. به طور کلی باید مراقب موارد زیر نیز باشید: شهد ثمر شربت خواه انگبین ذرت، برنج و درخت افرا شهد ملاس (Molasses، عصاره ای غلیظ، تیره و چسبناک و محصولی جانبی در روانی تهیهٔ شکر از چغندرقند یا نیشکر) شیره یا عسل آگاوه (Agave)

ممکن است که این شیرینی ها تندرست خیس از ساکاروز به دیدن برسند، ولی همهٔ آنها برای سلول های بدن صرفا سپاسگزاری هستند. داخل دنباله بخوانید: راههای پیشگیری از سرطان چیست؟

مقالات صوتی مجموعه صوتی رژیم و تناسب اندام با نکات ورزشی و تغذیه ای این مجموعه، اندامی قابل و دوست داشتنی داشته باشید.

17000تومان 14000تومان مشاهده محصول
این روزها خوردن استیک در کشور ما بیش از گذشته عرف علنی کرده است. باتوجه به اینکه استیک از گوشت تهیه می‌شود، ارج فوقانی دارد. بنابراین بیش مهم است که با دانستن انواع برش‌های گوشت و مقیاس پخت آنها از خوردن استیک لذت ببریم. در این مطلب می‌خواهیم شما را با انواع استیک و میزان پخت آنها بیشتر آشنا کنیم. چنانچه شما هم مشتاق استیک هستید، با ادامهٔ این پیغام همراه شوید. حتما بخوانید:انواع کباب ایرانی؛ ۱۱ سنخ کبابی که باید حتما امتحان کنیدانواع پاستا؛ ۲۵ پاستای محبوب داخل طولانی دنیاسالم‌ترین فست‌فودهای دنیا؛ ۱۰ فست‌فود خوشمزه و سالم انواع استیک از شمارش برش گوشت ۱. استیک هَنگر (استیک سلاخ)



استیک هنگر از شکاف ماهیچهٔ متصل بوسیله دیافراگم تهیه می‌شود. بجهت این عضله به هیچگاه استخوانی متصل نیست، بوسیله آن ماهیچهٔ معلق نیز می‌گویند. این بخش از گوشت از لحاظ ظاهر و بافتن قرین به گوشت پهلوی گاو است. باید مبدا این قسمت از گوشت طعم‌دار شده و پس ازآن روی گریل یا باربیکیو خبره شده و درنهایت بریدن داده شود. استیک هنگر بسیار خوشمزه است و به‌تازگی تو رستوران‌ها رله خاصی برای خویشتن باز کرده است. یکی از دلایلی که بوسیله این استیک، استیک سلاخ گفته می‌شود، این است که قصاب‌ها این قسمت از گوشت را معمولا برای خودشان نگه می‌دارند. ۲. استیک لندن برویل



داخل سوپرمارکت‌های برخی کشورها برش‌هایی از گوشت با عنوان لندن بروبل فروخته می‌شود. این داخل حالی است که لندن برویل درواقع روشی برای پختن استیک تقدیر پیاده شدن است. به‌خاطر لیف فیبری و سخت‌تر گوشت پهلو باید مقدمه آن را بخاطر چند زمانه داخل مواد مختلف خواباند و پس ازآن تا درجهٔ پخت مبتدی یا ریر (کم‌پخت) تا خام مایل بوسیله متوسط یا مدیوم ریر (پخت متوسط) پخت و سپس تکه‌تکه کرد. مبدأ این سیاق برضد نامش شهر لندن نیست. بلکه این وضع تهیه استیک مربوط به آمریکای شمالی است. ۳. استیک یک دقیقه‌ای (حبه‌ای)



استیک یک دقیقه‌ای از شکاف نازک بخش سرینی یا راستهٔ گاوی تدارک می‌شود که کوبیده شده باشد. این استیک کثرت سریع روی ماهیتابه خواه تابه آماده می‌شود و اغلب همراه با استیک مرغ سرخ‌شده و استیک سوئیسی سرو می‌شود. ۴. استیک پورترهاوس



استیک پورترهاوس شبیه به استیک تی-بُن است. با این تباین که استیک پورترهاوس نسبت به تی-ماخذ مقدار بیشتری فیله دارد و باید حداقل ۳٫۱ سانتی‌متر ضخامت داشته باشد. استیک پورترهاوس از استیک‌هایی است که استخوان درون آن وجود دارد و از برش اندکی از گوشت کمر گاو تهیه می‌شود. در این برش که قرین به واژه T انگلیسی است، قدری از راسته و اندکی از فیله وجود دارد. وزن استیک پورترهاوس بین ۹۰۰ تا ۱۱۵۰ گرم است. ریشهٔ اشتهار استیک پورترهاوس محل بحث است. اما براساس اعلام دیکشنری انگلیسی آکسفورد ریشهٔ این نام به مالکین پورترهاوس منهتن در قرن نوزدهم میلادی برمی‌گردد. برای تهیهٔ استیک پورترهاوس به ادویه بخشی احتیاج بوده و بهتر است این استیک را به‌روش گریل، کبابی یا روی تابه تهیه کرد. ۵. استیک دنده



استیک کنگره از استیک‌های محتوی استخوان است. استیک دنده در فرانسه با عنوان entrecote (یعنی بین دنده‌ها) شناخته می‌شود و از غذاهای متداول در غذاخوری‌های کوچک محلی است. گریل‌کردن و پختن روی تابه از رایج‌ترین روش‌های تهیهٔ استیک دنده است. ۶. استیک ریب-آی



استیک ریب-آی (دلمونیکو یا استیک اسپنسر) یک استیک عاری استخوان از شکاف گوشت بین دنده‌های گاو است. این استیک چربی زیادی دارد و یک از آبدارترین برش‌های گاو بخاطر تهیهٔ استیک است. استیک ریب-آی بافت سخت‌تری نسبت به فیله دارد. بسیاری از طرفداران استیک این لیف گوشت را ترجیح می‌دهند. معمولا استیک ریب-آی را با نمک و فلفل سیاه طعم‌دار می‌کنند. نیز مصرف از برخی گیاهان و سایر ادویه‌جات نیز برای طعم‌دارکردن آن رایج است. استیک ریب-آی را باید روی حرارت خشک و شدید و تا میزان پخت مدیوم ریر پخت. ۷. استیک راسته



راسته در بین کمر و منطقهٔ سرینی گاو صبر داشته و از آن استیک‌های متنوعی تهیه می‌شود.

قسمت پایینی بازار داخل نزدیکی قلوه‌گاه و ساعد صبر داشته و محبوبیت کمتری دارد. قسمت پایانی راسته طعم انعام دارد اما مقدار تردی آن متجاوز کمینه از قسمت فوقانی راسته است. بسیاری از گوشت‌های آماده در سوپرمارکت‌ها از قسمت پایینی راسته تهیه می‌شوند. حتما بخوانید: طرز تهیه پیراشکی گوشت؛ غذایی محبوب ارزان میهمانی‌ها

قسمت بالایی راسته در زیر فیله قرار داشته و طعم بسیار دهش دارد. اما بافت این قسمت از راسته برای استیک‌دوستان مطلوب‌تر بوده و بهتر طعم‌دار می‌شود. قسمت فوقانی بازار از بریدن ریب-آی ارزان‌تر بوده و از برش‌های محبوب برای تهیهٔ استیک محسوب می‌شود. گوناگون استیک از رویت مدل پخت

برای دانستن مقیاس کافی پخت استیک باید ابتدا گوشت تازه کار را بشناسید. آشنایی با بریدن گوشت و تغییرات آن در حین پخت دستیار می‌کند تا استیک را به‌ اندازهٔ کافی بپزید. مطلع بهتر است گوشت خام را در دستان‌تان خمود و بافتن آن را لمس بکنید. گوشت خام، لیف نرم و اسفنجی داشته و قسمت‌های روغن آن سفت‌تر هستند. تو طی پخت، گوشت سفت‌تر شده و سپس قسمت‌های میانی آن نیز سفت‌تر می‌شوند. همچنین چربی گوشت نرم‌تر شده و تا حدی ذوب می‌شود.

آشنایی با بافت گوشت پس از پخت یکی از نیکوترین راه‌ها برای دانستن میزان کافی پخت گوشت است. بنابراین بادقت به گوشت داخل ثانیه پخت نگاه کنید تا بتوانید گوشت را به حد کافی بپزید. ۸. استیک بی تجربه خواه رِیر (Rare)



افرادی که خویش دارند گوشت‌شان نزدیک به خام و کم‌پخت باشد، ترجیح می‌دهند استیک‌شان در این اندازه بپزد. برای داشتن استیک با پخت تازه کار باید داخل گوشت گرم شده و قسمت‌های قلب آن به رنگ قهوه‌ای دربیاید. همچنین قسمت‌های مرکزی گوشت باید قرمز واضح باشد. بافت گوشت پس از پخت باید مثل گوشت نپخته بطی ء باشد، ولی سطح آن به رنگ قهوه‌ای تو بیاید.

برای تهیهٔ یک استیک یک اینچی (۲٫۵ سانتی‌متری) با پخت تازه کار باید گوشت را به‌مدت ۵ دقیقه روی گریل داغ قرار بدهید. سپس آن را برگردانید و جانب دیگرش را به‌مدت ۳ دقیقه بپزید. دمای سرنوشت تویی گوشت باید به ۱۲۰ تا ۱۳۰ درجهٔ فارنهایت (۵۰ تا ۵۵ سانتی‌گراد) برسد. ۹. استیک با پخت بین تازه کار و متوسط یا مدیوم ریر (Medium Rare)



بیشتر توصیه می‌شود استیک را بوسیله میزان مدیوم بپزید. حتی زمانی که از آشپزهای حرفه‌ای بپرسید که دوست دارند استیک‌شان چه پختی داشته باشد، اغلب آنها این میزان پخت را گزینش می‌کنند. برای پختن گوشت تا نمونه مدیوم ریر باید سرنوشت مرکزی گوشت گرم شده و در آن به رنگ صورتی با رگه‌های نازکی از رنگ قرمز در بیاید. گرداگرد گوشت باید به‌خوبی قهوه‌ای شده و دو سطح آن که روی حرارت فراغت دارد به اثر جزیی کاراملی تا قهوه‌ای تیره با مدال خط‌های صفحهٔ گریل دربیاید. زمانی که به در گوشتی تنگ کردن هوشیار کردید که با این وضع کاردان شده بود، باید فورا به‌ حالت بدوی برگردد.

برای تهیهٔ یک استیک یک اینچی باید گوشت را به‌مدت ۵ دقیقه روی گریل قرار بدهید. بعد آن را برگردانید و سمت دیگرش را به‌مدت ۴ دقیقهٔ دیگر بپزید. دمای سرنوشت مرکزی گوشت باید به ۱۳۰ تا ۱۳۵ درجه فارنهایت (۵۵ تا ۵۷ سانتی‌گراد) برسد. ۱۰. استیک با پخت متوسط خواه مدیوم (Medium)



اگر می‌خواهید برای عدهٔ نسبتا اضافی استیک ثابت قدم کنید، ما این درجه از پخت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. گوشت با پخت متوسط باید لایهٔ نسبتا کلفتی از ته رنگ صورتی در وسط داشته باشد. اما بیشتر تقدیر تویی آن باید بوسیله فام قهوه‌ای درآمده باشد. اطراف گوشت باید بوسیله رنگ قهوه‌ای پررنگ دربیاید و دو سطح گوشت باید اثر جزیی تیره‌ای داشته باشد (ولی سیاه نشود). لیف گوشت داخل حالت پخت متوسط سفت است.

برای پخت متوسط یک برش گوشت با کلفتی یک اینچ باید گوشت را به‌مدت ۶ دقیقه روی گریل مشتعل قرار بدهید. سپس آن را برگردانید و به‌مدت ۴ دقیقه طرف دیگر آن را بپزید تا دمای قسمت مرکزی آن به ۱۴۰ تا ۱۵۰ درجهٔ فارنهایت (۶۰ تا ۶۵ سانتی‌گراد) برسد. ۱۱. استیک با پخت بین متوسط و کاملا ورزیده یا مدیوم وِل (Medium Well)



این معیار از پخت گوشت ارزان افرادی است که حساس‌اند و دوست ندارند رنگ جزیی قرمز در مرکز گوشت‌شان بود داشته باشد. اگه بتوانید کسی را متقاعد کنید که به‌جای استیک کاملا پخته، استیک با این میزان پخت را مراد کند، بوسیله هر دوی خودتان لطف کرده‌اید. استیک با پخت مدیوم وارسته باید عزب یک رگهٔ نازک از رنگ صورتی تو وسط خود داشته باشد. سطح گوشت باید به رنگ قهوه‌ای پیچیده داخل بیاید و قسمت‌های بالا و پایین گوشت کاملا به فام پیچیده دربیاید. این استیک کاملا سفت است، ولی قسمت‌های مرکزی آن قدری نرم‌تر است.

بخاطر پخت مدیوم ول یک برش گوشت با ضخامت یک اینچ باید گوشت را به‌مدت ۷ دقیقه روی گریل داغ قرار دهید. سپس آن را برگردانید و به‌مدت ۵ دقیقه دیگر آن را بپزید تا دمای قسمت مرکزی آن بوسیله ۱۵۵ تا ۱۶۵ درجهٔ فارنهایت (۶۸ تا ۷۴ سانتی‌گراد) برسد. ۱۲. استیک کاملا خبره خواه افسون شده (Well)



بیشتر افراد می‌گویند که این میزان پخت مخصوص کسانی است که استیک‌خور نیستند. فارغ از درستی این ادعا بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند استیک خود را با این استاندارد پخت تمایل کنند. بنابراین دانستن پخت کامل استیک همچنین بسیار مهم است. پختن استیک با این درجه سخت‌تر از سایر روش‌هاست.

بااینکه نباید تو قسمت مرکزی این گوشت هیچ اثری از رنگ قزل یا صورتی گوشت مشاهده شود، ولی باید آن را تا حدی بپزید که سطح آن نسوزد. قسمت‌های داخلی این استیک باید بوسیله فام قهوه‌ای دربیاید، ولی خارج آن نسوزد. این استیک هنگام لمس‌کردن کاملا سفت است.

برای پخت تمام یک بریدن گوشت با ضخامت یک اینچ باید گوشت را به‌مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه روی حرارت متوسط گریل قرار بدهید. سپس آن را برگردانید و به‌مدت ۵ دقیقه دیگر آن را بپزید تا دمای قسمت مرکزی آن بوسیله ۱۷۰ درجهٔ فارنهایت (۷۷ سانتی‌گراد) یا بیشتر برسد. در دنباله بخوانید: انواع پیتزا؛ چند نوع پیتزا داریم؟
بوسیله گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سی ان بی سی؛ با اقدام آمریکادر افزایش تعرفه پهلو ۲۰۰ میلیارد دلار کالاهای چینی، دونالد ترامپ مهتر جمهور آمریکا احتمال مناظره تجاری اش را با چینبالا برد.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد ثمر آمریکا رفتار متقابل می کند. وزارت تجارت چین اعلام نکرده تاثیر این ملک به افزایش تعرفه های آمریکا چه خواهد وجود اما اطلاع دادن کرد از این وقایع عمیقا متاسف است.

شوق می رفت دو طرف پیش از انتها این مهلت فاجعه الاجل برای رفعت بردن تعرفه ها بوسیله  توافقی برسند که جستجوگر نشد. گفتگوهای تجاری بین دو صرفه جویی بزرگ دنیا جمعه امتداد می یابد.

باوجود اینکه مذاکرات درباره دستیابی بوسیله یک توافق تجاری ادامه دارد، دولت ترامپ تعرفه بر محصولات چینی را از ۱۰ درصد بوسیله ۲۵ درصد افزایش داده است. این اقدام ریسک گسترده شدن یک مجادله تجاری را بوسیله دنبال دارد که سرمایه گذاران را به وحشت انداخته و نگرانی هایی را درباره خسارت اقتصادی جهانی مطرح کرده است. ترامپ همچنین تهدید کرده بر ۳۲۵ میلیارد دلار کالاهای چینی عاری عوارض هم ۲۵ درصد تعرفه وضع می یواش.
بوسیله گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، با توجه قضاوت سیدوحید کاظمی در مسابقات AFC CUP بنابر اعلام کمیته داوران رضا عادل بازدید تیم های تراکتورسازی و پارس جنوبی را قضاوت خواهد کرد.

این ورزش روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه زمانه ۲۱:۳۰ در ورزشگاه یادگار معصوم تبریز برگزار می شود.

تیم تراکتورسازی تبریز داخل بازی رفت با یک گل به برتری دست یافته بود.

سرخپوشان تبریز درون ۲ هفته مانده به اتمام لیگ لایق فوتبال کشور با ۵۰ نمره در رده پنجم لوله کوچک استراحت داشته و به عقب کسب ۳ تشخیص ورزش برابر تیم پارس جنوبی هستند