تشریفات کسرا

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکترحسین الهی قمشه ای- دبیر و سخن سنج معاصر ایرانی- در رسوم رونمایی از کتاب "زن توسعه یافته" گفت: شب یلدا شب زایش نور است، بوسیله این معنی که خورشید از روز اول دیماه اول بوسیله اوج آمدن می یواش و این نشان می دهد که ما به طرف خزنده و گرما و بذل های بیشتر در حال حرکت هستیم.

وی افزود: شب یلدا در واقع از رویت نجومی شب معینی است که خورشید در نسبت مشخصی قرار می گیرد و در آن شب بر مدار راس الجدی عمود می شود و از فردای این شب خورشید قدری بالاتر می آید و نیکوترین ها نویدها داده می شود.

او با ذکر مثال هایی از قصه ها و اشعار فارسی با رمز به اینکه  زیبایی سند حقانیت همگی چیز است، امتداد قسط: در حال حاضر بیشترین خرج تو دنیا بخاطر زیبایی می شود؛ چرا که همه چیز در گرو زیبایی است، و باقی چیزها را غصه که انسان می خواهد بخاطر زیبایی است.

وی با بیان اینکه  می خواهم راجع به اشتی در ادبیات گفتگو کنم، گفت: مردم در جهان زیبایی ریشه دارد و نشانه آن هم موسیقی، شعر، هنر و فرهنگ است. می خواهم نسخه ای به شما بدهم، در اوضاع فعلی اشاره حفظ سلامت جسم و جان، دور غصه جمع شدن است.

الهی قمشه ای با اظهار اینکه درون دورهمی های دوستانه و خانوادگی برکات زیادی وجود دارد، اظهار کرد: می توانیم هفته ای یک روز خواه دو هفته یک روز دور هم جمع بشویم و بوسیله کارهای فرهنگی بپردازیم. مثلا اول یک قطعه موسیقی روح نواز پخش کنیم، بعد یک غزل از مولانا، نگهبان یا سعدی بخوانیم و بعد بی آرامی یک نفر قصه ای آموزنده روایت کند، نیز تاریخچه های خوب را بوسیله یکدیگر معرفی کنیم و برای دورهمی های اینده هم برنامه ای داشته باشیم تا همه انگیزه داشته باشند و سهم هر کس هویدا باشد.

وی در جزء دیگری از اظهاراتش توصیه کرد، ما به عنوان خانواده های ایرانی می توانیم شبی را درون هفته معین کنیم و به دور از رسم و تجملات خوش آمد از مهمان، دوستان و اقوام را طلبیدن کنیم و جنبه های فرهنگی وجودمان را ارتقا دهیم و از این شبها به طرف پرتو لول کنیم. نور وعده ملاقات بازپسین همگی خوبیهاست اگر نور خدایی در دل آدم تابیده شود انسان دیگر دچار هیچگاه غمی نمی شود.

این مترجم و سخن سنج با اشاره به اینکه تو بناء هایمان را بوسیله روی یکدیگر باز کنیم و نور زیبایی و دانایی را واقف زندگی هم کنیم، گفت: بهترین سنخ عشق، خاطرخواهی مبادرت به تیمار نوع است. وقتی ماندگی ها به ما انسان ها روی می آورد باید به آغوش یکدیگر پناه ببریم و از رفاقت یکدیگر یکروز مند بشویم.

الهی قمشه ای داخل پایان ابراز امیدواری کرد که شب یلدا آغازی در تغییر ارتباطات فرهنگی ایرانی ها باشد.

درون این مراسم که به همت شالوده اشتی ابریشم داخل تالار همایش های رایزن برگزار شد، علاوه بر سخنرانی الهی قمشه ای درباره مصونیت و ادبیات و رونمایی از تاریخ "عیال توسعه یافته" نوشته آتنا نصیری، فرشته طائر پور با موضوع سینما و سلامت، علی شاکری درباره معماری سلامت و تماشاچی الهی قمشه ای درباره قصه و سلامت سخنرانی کردند و تجربیات و ایده های خود را درباره الزامات توسعه پایدار در حوزه اشتی تقریر کردند.
  • ۹۸/۰۹/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی