تشریفات کسرا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غلامعلی نورا سه شنبه ۱۹ آذر تقریر داشت که از سطح کشت شده فعلی ۴۰ هزار هکتار غله و ۲۰ هزار هکتار جو می باشد که باتوجه به باران بین ۶ تا ۱۰ میلی متری بارش در ۴۸ ساعت گذشته، شرایط برای دنباله کشت این دو ثمر در گنبدکاووس در شرق گلستان فراهم است.  

وی با رمز به قراردادهای منعقد شده برای کشت گندم و جو درون سال زراعی سیال درون گنبدکاووس پیش روی داشت که تا الان کشاورزان این شهرستان برای کاشت افزون بر ۱۰۰ هزار هکتار غله و ۲۲ هزاره هکتار جو با مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس و مراکز خدمات آن قرارداد منعقد کرده اند.  

نورا ادامه داد باتوجه بوسیله زمان جاویدان مانده برای کشت گندم و جو که معمولا در منطقه گنبدکاووس تا اختتام آذرماه می باشد و نیز باتوجه به مساعد بودن وضعیت اقلیمی و رطوبت کافی در زمین، سطح کشت این دو ثمر در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: آن دسته از کشاورزان گنبدی بویژه کشاورزان مناطق شمالی این شهرستان که زمین آنها رطوبت کافی برای کشاورزی گندم و کرهء هوا ندارد، نیز می توانند زراعت این دو محصول را به عارض انتظاری انجام داده و هواخواه بارش باران باشند در برابر با اولین بارش و پیوستن رطوبت به دانه، غله و جو سبز می شود.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس همچنین از خاتمه مهلت کشت بذر روغنی کلزا تو این شهرستان معارفه انصاف و خاطرنشان کرد: شرایط رطوبتی بخاطر کشت این محصول حاضر زدودن و کشاورزان می توانند درصورت تمایل، درون دهه سومین دی ماه امسال نسبت به کشاورزی این علیه اقدام نمایند.

نورا افزود: امسال کشاورزان گنبدی برای کشت حدود ۱۳ هزار هکتار دانه روغنی کلزا قرارداد منعقد کردند که تا الان حدود هفت هزار هکتار آن کشاورزی شده و درصورت حاضر شدن شرایط می توانند نسبت بوسیله ادامه کشت اقدام نمایند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر انباشتگی و افزون بر ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان های بنیانی استان گلستان داخل کشاورزی سه گانه محصول پاییزه بویژه گندم است که در دو سال اخیر رتبه نخست تولید این علیه استراتژیک را درون کشور داشته است.
  • ۹۸/۰۹/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی