تشریفات کسرا

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن خوشی نیا، درون ارتباط با برگزاری هفته سلامت گوارش، گفت: هر ساله هیئت قانونگذاری جهانی گوارش شعاری را در مورد سلامت گوارش ارائه می دهد و همه کشورها تلاش می کنند برنامه های آموزشی برای پزشکان و عموم داخل این بنیان داشته باشند.

وی افزود: پیاده شدن همین اساس امسال کمیته کشوری هفته سلامت گوارش شعار تشخیص زودهنگام و تداوی سرطان گوارش را مدنظر قرار داده است و پروگرام ریزی هایی داخل این بنیاد صورت گرفته و مورد توجه قرار دارد.

مهتر انجمن مصیبت های گوارش و شش استان خراسان ادامه رحم: آمار ابتلاء به سرطان گوارش تو نقاط متنوع سرزمین متفاوت است بوسیله صورتی که برخی از عطارد های دستگاه گوارش همچون عطارد مری ومعدهدر شمال و خصیصه شرق ایران شایع تر بوده و برخی سرطان های گوارش داخل مراکز پیشرفته شهری قربانیان بیشتری می گیرد که این روانی به عادات غذایی و اجتماعی افراد نیز بر می گردد.

سعادت نیا با مداومت پهلو اینکه هر چه زودتر بیماری سرطان خبر شود درمان موفقیت آمیزتر خواهد بود، گفت: تداوی موفقیت آمیز، عمر فرد را افزایش می دهد بنابراین ارتکاب غربالگری درون این زمینه زیاد حائز اهمیت است.

این علو تخصص بلای ناگهانی های گوارش و کبد، بیان داشت: خون نهانی در مدفوع یکی از علائم ابتلاء به سرطان می تواند باشد البته این ۱۰۰ درصد مرتبط با سرطان زدودن و گاهی همچنین نشانه ای از پولیپ به شمار می جوی ولی به نعوظ کلی جدی دریافت این روانی حائز وقار است و ارتقا آگاهی عمومی در شناسایی کنجکاو و به هنگام بلای ناگهانی سرطان اهمیت دارد.

سعادت نیا با بیان اینکه انجام رویه های غربالگری همچون آندوسکوپی گران است و برای همگی افراد نصیحت نمی شود، افزود: میسر ترین و در دسترس ترین روش شناسایی این بلای ناگهانی انجام آزمایش خون نهفته تو مدفوع است همچنین بررسی ۶۰ سانتی متر آخر روده بزرگ همچنین می تواند در شناسایی به موقع بیماری تا از اهمیت باشد.

وی با اشاره بوسیله اینکه بیماریابی یا غربالگری به دو رخ هدفمند و جمعیتی متناسب انجام است، گفت: طرز های هدفمند برای کسانی که سابقه ابتلاء به پولیپ یا سابقه ابتلاء بوسیله عطارد دستگاه گوارش تحتانی اقوام درجه یک خود دارند یا مبتلا به بیماری هایی همچون کولیت هستند، می تواند متجاوز مؤثر واقع شود.

رئیس انجمن بلای ناگهانی های گوارش و کبد استان خراسان، خاطرنشان کرد: حیات پولیپ ها تو دستگاه گوارش می تواند پیش نشانه ای از ابتلاء به سرطان باشد که گاهی این شاق بدون علامت است و امروزه با شناسایی بوسیله موقع جنس پولیپ می توان علت درمان زودهنگام و پیشگیری از سرطان رفتار کرد.

سعادت نیا اصرار کرد: افرادی که در خویشاوندان درجه یک خود فرد مبتلا بوسیله سرطان های دستگاه گوارش تحتانی دارند باید بوسیله این بیماری حساسیت بیشتری داشته باشد و نسبت به غربالگری نیز بوسیله موقع رفتار کنند.

وی اشعار داشت: همه افراد بالای ۵۰ سال سفارش می شود که نسبت بوسیله عمل کولونوسکوپی اقدام کنند اما این روانی تو افراد دارای خویشاوندان درجه یک مبتلا به سرطان روده بزرگ باید ۱۰ سال زودتر و تو سن ۴۰ سالگی اجرا گیرد.
  • ۹۸/۰۲/۳۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی