تشریفات کسرا

این ها بخشی از جملات مجری محبوب دهه ۶۰ تلویزیون است که درباره حال و روزش در روزهای کرونایی پیش روی می شود.

بوسیله گزارش همشهری آنلاین، گیتی خامنه به ایسنا می گوید: همیشه عاشق تنهایی بوده ام. بوسیله قدری از ثانیه های تنهایی حظ می برم که توصیفش بوسیله نوعی غیرممکن است. ولی کاش تنهایی ماه های اخیر به جز کرونا دلیل دیگری می داشت و این ویروس آب زیر کاه و بیرحم اینگونه غمگینانه فصل پایانی عمر همنوعان مان را رقم نمی زد. به گمانم این منفصل عمر بسیار غریب بود. می توانم دعوی کنم یکی از افرادی هستم که پایبندی ام بوسیله قوانین زندگی در قرنطینه فوق العاده بوده است. از ابتدای شروع این هیاهو تا الان که جواب سوالاتتان را می دهم عزب دفعات معدودی و بخاطر اجرای چند برنامه از خانه خارج شده ام.

او گفتگو هایش را این طور ادامه می دهد: زمان های محدود محضر درون این پروگرام ها تنها زمان های خارج شدن من از قرنطینه ی خانگی بوده است؛ البته با حفظ همه ی معیارها که انصافا بخصوص در این عزل ابدا کار ساده ای نیست و غلام از جانب خودم از همگی ی آن ها که این مشقت را به اندیشه خودشان و دیگران تحمل می کنند قدردانی و سپاس می کنم. همیشگی زمان ها در خاموش دلخواسته ارم کوچکم تقریبا بیشتر روز را خوانده ام، نوشته ام، ترجمه کرده ام و تاریخچه شعرم را بخاطر بازنشر آماده کرده ام. تو حال نوشتن عمر مجله ام هستم. ترجمه ای را جدیدا به پایان برده ام. چند داستان بچه را به دست ناشران ودیعه ام که این وضعیت استثنائی آن ها را تیمار درگیر کرده و کارها را به تعویق انداخته است.

خامنه در طولانی این روزها بخاطر هموطنانی دعا کرده است که مثل او امکان یکروز گیری از سخاوت حقوق نه به هیچ نشانی چشمگیر بازنشستگی را ندارند که حداقل استمرار پرداختش اضطرار کار کردن داخل این حادترین وضعیت را تعدیل می کند و با طولانی قلبش آرزو کرده است که امید، بیرونی مردم وطنمان را که مستحق بهترین ها هستند هویدا نگه دارد و این روزهای حوصله سوز را بوسیله روزهای خوب پیوند بزند.

گیتی خامنه درون بخش دیگر گفت وگو با ایسنا از پدر و مادرها می خواهد تا از این موفقیت اجباری کنار غصه بودن کاربرد کرده و برای زمان کوتاهی خودشان را از فشار روزافزون عمر مختار کنند و با کودکانشان همبازی شوند. او می گوید صدای خنده ی بچه ها گاهی درمان بزرگترین دردهای زمانه است.

این مجری نام آشنا و باسابقه تلویزیون درباره قاعده تعامل صحیح با کودکان در عهد بحران کرونا می گوید: در شرایطی مثل دعوا کرونا بوسیله گمانم همه یا اگر بخواهم دقیق پر حرارت بگویم اکثر ما اجابت داریم که میزان فراگیری اغتشاش و دستیابی به خبرها از طرق مختلف، امکان کتمان این واقعیت و مجاهدت برای گمراهی ذهنیت کودکان نسبت به این موضوع را از ما می گیرد. بنابراین منطقی ترین قانون ی تلاقی با فرزندمان، داخل روانی قرار دادن اوست؛ البته با تأکید بر این نکته که جهان آمیزه ای از منت ها و بدی ها است؛ این مقطع پر اب تیمار زمانی اختتام می پذیرد و احساساتی شبیه غم و نگرانی و وحشت و ... هم به حسب قاعده همیشگی جهان دائمی نیستند و به پایان می رسند.

او از والدین می خواهد تا کودکانشان را به اشعار احساساتشان ترغیب کنند و دنباله می دهد: والدین آگاه با فرزند و دختر خود برای کشف کردن نیکوترین نحو حل ممکن همکاری می کنند. ایمن نگه داشتن کودکان از کشف حقایق لوس روزگار بالاخره روزی اعتماد آن ها را نسبت به ما مخدوش می کند و باعث کسب نوعی جهان دماغ غیرواقعی و زندگی کردن در دنیایی تخیلی می شود.

خامنه تصریح می کند: این نکته ولی به هیچ نشانی مؤید این نیست که کودکان شاهد آشفتگی پدر و مام باشند. دریافتن اینکه والد حال نیکی ندارد و احساس خوشبختی نمی کند کودک را بوسیله سمت رنجیده شدن سوق می دهد و باک زده اش می کند؛ چرا که بچه غلبه کشف لب های حال بد والد را ندارد. البته می دانم فراوان مشکل است در شرایطی مثل شرایط فعلی از خوشحال وجود داشتن و امید و حظ بردن از زندگی با کودکمان گفتگو کنیم. ما خودمان هم برای حساسیت لحظه های خوب زندگی تسلط لازم را تصرف نکرده ایم. ولی چنانچه غلام و شما این وظیفه را عهده دار نشویم از چه کسی می استعداد انجام آن را میل داشت؟

خامنه داخل میان صحبت هایش مسئله ای را در تماس با پسربچه ها یادآور شده و عنوان می کند: «دستور بدهید از این فرصت بهره ببرم و با مدد اخذ از لطف شما قبل از هر نکته ای کمی از راست پسرها دفاع کنم! ما مدت ها به برهان عدم ثروتمند بودن احاطه های پرورشی و والدگری بوسیله پسرهای کوچکمان پند کردیم که مرد باشند و مردانه اقدام کنند با آنکه حق مسلم آن ها بوده که بچگی کنند و زمان لازم را طی کنند تا مرد شوند و آنوقت است که چالش های ریز و درشت شایسته کردن که جامعه ی ما هم همگی نوعش را تجربه کرده به او قوت و شهامت و تسلط رویارویی با زندگی به نشانی یک مرد را خواهد داد. بنابراین نیازی به تعجیل نیست. نترس، تضرع نکن، پرعضله باش، هوای خواهرت را داشته باش، در غیاب بابا تو مرد خانه ای و .... همگی ی این فرمان ها و خواسته ها جنین زیادی جاهل قابل تحملی را روی دوش کودکی می گذارد که در حال حاضر هیچ چیزی بیشتر از طفولیت کردن درون زندگی او ابهت ندارد.»

این مجری و گوینده که مدتی است درون ورق شخصی اش در شبکه مدنی اینستاگرام، بوسیله پخش ویدیوهای آموزشی بخاطر بازی های ساده کودکانه رفتار کرده است، داخل این بنیان غصه توضیح می دهد: شناخت عزیزی در ابتدای آغاز فصل فراموش نشدنی کرونا، آموزش یک سری بازی طراحی شده توسط چندی از دوستان جوان شاغل در سازمان مددکاری اجتماعی ایران را داخل اختیار من گذاشت و من با باور اینکه آموزش این بازی ها می تواند کودکان را سرگرم و والدین را کمی آسوده فکر کند شروع به شریک شدن آن ها داخل صفحه ی انحصاری خودم از طریق اینستاگرام کردم و این بازی ها را داخل آن مکان آموزش داده و با شما بوسیله تعهد پرداخت می گذارم. بازی ها برای گروه های سنی مختلف خردسال، کودک و نوجوان طراحی شده و اجرای آن ها بسیار ساده و ادوات مورد نیازشان متجاوز ابتدایی است. به گونه ای که حتی در روستاهای نه چندان مرفه وطنمان نیز قابل مصرف است و این میسر الوصول بودن امکانات بازی از بارزترین نکات آن است که هر کسی در هر شرایطی می تواند از آن بهره ببرد. هفته ای یکی دو روز را به آموزش خاص داده ام و علیرغم اینکه نمی دانم دوستان تا چه نمونه توانسته اند از آن استفاده کنند ولی عکس العمل های گاه و بیگاه و علی الخصوص همراهی دوستان کوچک نابینای من و کودکان دوملیتی در بیرون از سرزمین بسیار دلگرمم می یواش. این کودکان از بازی هایشان فیلم تهیه کرده و آن را برایم ارسال کرده اند.

او امتداد می دهد: در جریانم که دوستان زیادی بخاطر سهل تر کردن این ایام به ابتکارها و خلاقیت های متفاوتی مشت زده اند که همه تو خورشید تحسین هستند. والدین را دعوت می کنم نه تنها از طریق صفحه هایی متشابه صفحه ی من که با بهره گیری از خلاقیتشان از رقیق ترین وقت ها شیرین ترین خاطرات را بسازند. زمان حال که توفیق الزامی دربرگیرنده حال اعضای بعضی خانواده ها شده و زمان های طولانی تری را تو پهلو دختر و پسرشان صرف کردن می کنند، می استعداد از روال اشتراک در این بازی ها فاصله های بین نسلی را کاهش و تعامل و همدلی و همراهی را افزودن انصاف.

او در فرجام برنامه های کاری اش درون روزهای کرونایی را اینگونه تطویل می دهد: کار کردن در یکی از دستور کار ها که کار کردن با اعمال شاقه از هر رویت بود، خوشبختانه چند ماهی است که بوسیله عاقبت گویا و حتی چنانچه دستمزدهایمان هم بالاخره پرداخت شود خاطره ی ناخوشایندش به نشانی یک استثناء باقی خواهد ماند. با برنامه «مکث» همکاری داشتم که همگی ی قسمت هایش به دلیل کار بلد بودن دسته سازنده با نظام و سرعت در طی ماه خجسته رمضان انجام شد. خوانش تعداد اضافی داستان ترجمه شده از نویسندگان بوسیله نام، از کارهای دیگری است که با افتخار همراه با همکاران ایرانصدا انجام داده ام و در طی این مدت به حالت تعلیق درآمده است. همچنین سری برنامه متجاوز خاصی که پیرامون ی پیش تولید را می گذراند و ترجیح می دهم حدس زدن نوع برنامه و مخاطبینش را بوسیله عهده داری ی خوانندگان ایسنا بگذارم.
  • ۹۹/۰۵/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی