تشریفات کسرا

ویروس کرونا که از اواخر فصل برگ ریزان در کشورهای مختلف و از اواخر زمستان درون ایران شیوع فاش کرد، کسب وکارهای بسیاری را تحت تأثیر خود فراغت داد. درون پی رشد شیوع این ویروس مرگ بار، چه متجاوز تصرف وکارهایی که با مشکلات بسیاری درزمینه ی نگه داشت مشتریان و حتی کارکنان خویشتن مواجه شدند و بسیاری از تصرف وکارها نیز توان مقابله با این وضعیت را نداشتند و ورشکست شدند.

دراین میان، تصرف وکارهایی هم هستند که با اتخاذ استراتژی درست درون این شرایط بحرانی، توانستند مشتریان خود را حفظ کردن و به حیات خود ادامه دهند. حتما می گویید کسب وکارهای مرزوبوم ی مواد شوینده و بهداشتی در این اوضاع واحوال موفق عمل کرده اند و بنا به افزایش تقاضا داخل بازار، عاری حاجت به استراتژی تلاطم با افزودن خرید مواجه شده اند؛ اما ریشه این است که با اتخاذ راهکار درست و استفاده از ابزار کم ارزش مدیر مارکتینگ،سایر کسب وکارها درون حوزه های مختلف همچنین می توانند مشتریان و فروش خود را حفظ کنند.

یکی از ابزارهای کارامد تو این بن دیجیتال مارکتینگ است. دیجیتال مارکتینگ شاخه ای از مرزوبوم ی بازاریابی است که با استعمال از ابزارهای تبلیغاتی دیجیتال به معرفی کردن برند و علیه بوسیله مشتریان بالقوه و بالقوه دستیار می نرم. این راهکار مدرن با تولید و به وجه اشتراک مجله گذاری محتوای متنی، تصویری، ویدئویی تو شبکه های اجتماعی، تبلیغات دیجیتال داخل قالب بنرهای تبلیغاتی تو وب سایت های مطرح و... بوسیله معرفی برند و محصول کسب وکارها معاون می بطی ء.

نوکری دیگر دیجیتال مارکتینگ بوسیله برندها تو حوزه ی سئو و بهبود رتبه ی وب سایت ها در سواری جست وجوی گوگل است که این امکان با قراردادن بک لینک داخل وب سایت های مطرح فراهم می شود. همان طورکه می دانید، سئو به برندها کمک می یواش مشتریان و مخاطبان آن ها را تند و مرده پر حرارت در گوگل بیابند؛ اما چگونه می قابلیت از این ابزار مدرن و محبوب و کارامد داخل دوران کرونا استفاده کرد؟ برای استفاده ی محکم از این ابزار باید نکاتی را مدنظر فراغت دهید که درادامه به آن اشاره می کنیم. پس با ما همراه باشید.استراتژی بحران تدوین کنید

هر کسب وکاری علاوه بر استراتزی کلی بازاریابی، از استراتژی دیجیتال مارکتینگ یا استراتژی بازاریابی اینترنتی نیز بهره می برد؛ اما آنچه مسلم است، این استراتژی هنگام عارضه تلاطم هایی مانند غوغا اقتصادی، شیوع مصیبت تأثیرگذار بر کسب وکار و... تغییر می بطی ء. حتی تغییر استراتژی رقیب می تواند مبنا ساز تبدیل استراتژی بازاریابی و بیع برند باشد. پس اولین کار داخل دوران بحران، خلق کردن تغییر داخل استراتژی بازاریابی دیجیتال برند یا حتی تدوین استراتژی متاخر است.

در دید داشته باشید استراتژی جدید باید منطبق بر اهداف کلی استراتژی بازاریابی و سودا با اعمال تغییرات مشخص باشد. بوسیله عنوان مثال، درون زمان حادثه بحران کرونا، فداکار از کسب وکارها استراتژی خود را از اضافه سودا به حفظ و نگه داشت مشتریان فعلی خواه ایجاد وفاداری مشتریان تغییر داده یا اگر سابق پهلو این با عرضه ی پروموشن یا کادو نمونه ی محصول به مشتری درصدد جذب مشتری بوده اند، در زمان غوغا روی کاهش قیمت یا ارائه ی خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته متمرکز شده اند. استراتژی جنگ با محاسبه کردن خطوط سرخ و دستورالعمل های استراتژی کلی بازاریابی و توجه کردن به اهداف جدید تدوین می شود.با اجتماع همسو شوید

ازآنجاکه شبکه های مدنی امروزه نقش پررنگی درون ایجاد و راه اندازی کمپین های متنوع دارند، یکی از راهکارهای بهتر دیده شدن نزد مخاطبان، حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی است که بسیاری از کسب وکارها این بنیادی را می دانند و در صفحات اجتماعی مختلف صفحه ی رسمی دارند. آنچه از نگاه فدایی از کسب وکارها دور الباقی است، همسوشدن با جریان ها در شبکه های مدنی است. می گویید چگونه؟ امروزه بسیاری از کمپین و چالش ها تو شبکه های اجتماعی با هشتک خود را معرفی می کنند. در دوران بحران کرونا نیز، هشتک های مختلفی چون #در_خانه_بمانیم، #قهرمان_سلامت، #کرونا_را_شکست_می_دهیم و... در شبکه های مدنی روی کار آمد که بسیار هم مظفر بودند.

در این وضعیت، بسیاری از کسب وکارها به نوعی در این چالش ها همدستی کردند و با اجتماع همسو شدند. به عنوان مثال، فدایی از تولیدکنندگان موادغذایی، عرضه کنندگان پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و تا اینکه غذا و خوراک حیوانات خانگی با استفاده از هشتک در خانه بمانیم، از مردم دعوت کردند به جای خرید حضوری اقلام موردنیاز خود، فروش اینترنتی را جایگزین بیع حضوری کنند و امکانات ویژه ای چون ارسال در لحظه، تعویض درصورت پشیمانی خرید، ارسال مجانی و... برای مشتریان خود در نظر گرفتند.

گفتنی است فداکار از برندها نیز تقلیل هایی بخاطر کادر علاج درون نظر گرفتند. به عنوان مثال، ۲۰ تو صد تنزل برای کادر درمان حرکت هوشمندانه ی برندهایی بود که می خواستند خود را در این روند سهیم کنند. همگی ی این اقدامات بوسیله معنای همسویی برند با جامعه و ثبت برند داخل ذهن مخاطب است؛ البته به شرطی که با عرضه ی خدمات بی چونی وجهه برند نزد مخاطب مخدوش نشود.به روش های جدید برای برقراری ارتباط با مشتری و مخاطبان خود خاطر کنید

تبلیغات بنری، تبلیغات تو شبکه های اجتماعی، اینفلوئنسرمارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، همه و همگی سیاق هایی هستند که تصرف وکارها از آن برای معرفی و توسعه ی برند خویشتن استفاده می کنند؛ اما شاید وقت آن فصیح باشد که تو همین دوران بحران، تصرف وکارها شیوه های جدیدتری برای برقراری بستگی با مخاطبان پیدا کنند. پیشنهاد ما این است که بسته بوسیله محصول خواه خدمتی که ارائه می دهید، روشی جدید برای فروش و نگه داشت خریدار پیدا کنید. می توانید اتاق پندار برگزار و بهترین رویه را انتخاب کنید. البته از آزمون و خطا گریزی نیست و مقدور است راهکار پیشنهادی شما بهترین راهکار نباشد؛ اما کسب تجربه و جدیت بخاطر انجام کاری جدید قطعا لذت پاره و باارزش خواهد بود.خود را برای دوروبر ی تداوم و گذر از بحران استراتژی بنویسید

وظیفه ی مدیر مارکتینگاین است که آینده نگر باشد و بخاطر هر موقعیتی استراتژی اختصاص داشته باشد. قطعا عهد بحران همیشگی نیست و دوران رونق فرامی رسد؛ ولی مدیر آگاه می داند باید برای اغتشاش بزرگ تیز به همان معادل آماده باشد که برای رونق. بیشتر مدیران موفق علاوه بر تدوین استراتژی بحران، حتی داخل دورانی که از نزاع درون حال گذر هستند، استراتژی تدوام مجادله را تدوین می کنند و استراتژی پس از نزاع را همچنین فراموش نمی کنند. این استراتژی امکان پذیر است در گذر زمان و به درازاکشیدن یا کوتاه شدن دوران بحران دگرگونی کند؛ اما قاب و دستور کار ی کلی درون این استراتژی ها برملا است و برند و کسب وکار را درون زمان ابداع تغییرات مثبت یا منفی غافل انسداد نمی کند.

همگی ی این ها را گفتیم که به این مولود برسیم: درون دوران هیاهو هم می توان با استعمال از ابزارهای مدرنی چون دیجیتال مارکتینگ و با کمک استراتژی محکم و تیمی کارکشته و قوی موفق بود؛ به شرطی که پیشدستی کردن زده عمل نکنیم و هدف و مخاطب و پیام خویشتن را بشناسیم و بوسیله بهترین قانون ی امکان پذیر پیام خود را به مخاطب اعلام کنیم.

یکی از بهترین منابع بخاطر پرورش بازاریابی، به ویژه دیجیتال مارکتینگ داخل ایران، وب سایت مدیر مارکتینگ است. با کمک مقاله ها و آموزش های این سایت می توانید ضابطه ها و راهکارهای به روز برای موفقیت کسب وکارتان را بیاموزید.بیشتر بخوانید:کارشناسی خودرو در تهران با اتوبلدپرفروش ترین کتاب های کمک درسی سایت چی بخونمفروش فوری ام وی ام 315 کارکرده داخل راسته خودرو با خودرو 45اهمیت ویش کلاک در مدیریت منابع انسانی به اختصاص داخل زمان دورکاریرایااستور، مرکز سودا باتری موبایل حقیقی با گارانتی
  • ۹۹/۰۵/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی