تشریفات کسرا

ASاخیراHAROOOON AMDدرزمینه ی کارایی و قدرت پردازنده های گرافیکی بررسی ها و مقایسه هایی انجام داده و معتقد است پردازنده های گرافیکی چهارگیگابایتی به نوعی منسوخ شده اند و درمقایسه با پردازنده هایی با حافظه ی VRAM بیشتر، ضعف های بنیانی دارند. آویشن قرمز با ترویج نموداری مقایسه ای، به نوعی روی ادعای خود تأکید می کند و یکروز وری پردازنده هایی با متجاوز از چهار گیگابایت ذهن را بوسیله صورت میانگین حدود ۲۰ درصد بهتر از پردازنده های چهارگیگابایتی می داند.

وارسی های متفرقه و شخصی نیز تا حدودی ادعای AMD را تأیید می کنند. بوسیله نشانی مثال، آن ها نشان می دهند با بیع پردازنده ای گرافیکی همچون RX 5500 XT، کارایی و قدرت چندانی تجربه نخواهیم کرد. اگرچه فاصله ی قدرت و بهره وری پردازنده ها با ذهن های متفاوت آن چنان نیست، همین ناچیز بودن میانگین بور نکته ی مهمی را نشان می دهد: بازی هایی که زیادترین تفاوت یکروز وری و قدرت را تجربه می کنند، بازی های جدیدتر هستند. به عنوان مثال، تجسس های AMD و رسانه های افسون شده فناوری علامت می دهد فرق پردازنده ی گرافیکی چهار و هشت گیگابایتی RX 5500XT در بازی جدیدی همچون Call of Duty: Modern Warfare به ۲۲ درصد می رسد.

در مدخل پایین رده ی بازار، بزرگی حافظه ی VRAM بخاطر کاربرد کنندگان نهایی آن چنان هویدا نیست. تولیدکنندگان عموما پردازنده های مجهز به VRAM بیشتر را با بها گران تیز به بازار عرضه می کنند و درمقابل، مصرف کنندگان نیز بوسیله معامله حافظه ی رم بیشتر از توان استعمال پردازنده تمایلی ندارند. درواقع برخی اوقات، ذهن ی رم موجود در پردازنده ی گرافیکی بیش از احتیاج پردازنده ی گرافیکی بخاطر ایفا فرایندهای پردازشی مدنظر کاربر می شود. به عنوان مثال، چنانچه کارت گرافیک شما به اندازه ای قدرتمند نباشد که بتواند سطوح جزئیات موردنیاز برای پرکردن چهار گیگابایت رم را عمل دهد، بیع پردازنده با هشت گیگابایت VRAM، کاملا بی ذهنی خواهد وجود. به هرحال، تولیدکنندگان تمایل دارند حافظه ی رم بیشتری به خریدار بفروشند؛ در برابر حاشیه ی سود VRAM تکثیر زیاد بیشتر از نفقه ی تولید آن خواهد وجود.



با نمایش ی ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ درادامه ی سال جاری، حجم پیش فرض رم کنسول های بازی بوسیله ۱۶ گیگابایت می رسد. پردازنده های گرافیکی لزوما بوسیله رقابت در این طور سطحی نیازی ندارند؛ چون حافظه ی رم درون کنسول ها بین CPU و GPU تقسیم می شود و طبیعتا باید بیشتر از حافظه ی رم کامپیوتر شخصی باشد. کامپیوترهای شخصی برای هریک از پردازنده ها رم جداگانه دارند (RAM و VRAM). البته درنهایت فاصله ی بین بهره وری و سرعت پردازنده های چهار و هشت گیگابایتی بیشتر می شود.کنسول ها بوسیله دلیل استفاده ی مشترک از رم، به حافظه ی بیشتری نیاز دارند

همان طورکه گفته شد، برهان نیاز به VRAM بیشتر این است که کامپیوترهای انحصاری برای هریک از پردازنده ها به رم جداگانه نیاز دارند. زمانی که GPU نتواند داده ی مدنظر را درون VRAM پیدا کند، بوسیله ناچار به استعمال از باس PCIe مجبور می شود. دراین میان، اگرچه پهنای باند PCIe. 4.0 سریع العمل است؛ اما با GDDR6 یا HBM مقایسه کردنی نخواهد بود و رابط آن همچنین بخاطر تأخیر اندک بهترین سازی نشده است. درنتیجه، داشتن حافظه ی VRAM کمتر از احتیاج تأثیری بسیار منفی پیاده شدن بهره وری و غلبه پردازنده ی گرافیکی خواهد گذاشت. تو چنین مواقعی، به صراحت می نبوغ تأخیر و کاهش عملکرد پردازنده ی گرافیکی تو مدیریت جزئیات همچون نقشه ها و لیف های بازی را مشاهده کرد.

مقایسه های کنونی نشان می دهد افزایش ذهن ی VRAM موجب بهبود جزئیات و سرعت بازی ها می شود. البته با اینکه مثلا در یک بازی با چهار گیگابایت VRAM نرخ فریم ۱۰ فریم برثانیه و با هشت گیگابایت VRAM نرخ فریم ۱۵ فریم برثانیه را تجربه می کنیم (۵۰ درصد بهبود)، بازهم استفاده کننده ی نهایی تفاوت خاصی حس نمی کند؛ ولی مسئله تیره زیرفون از مقایسه ی صرف کردن بها فریم خواهد حیات.

چنانچه درحال فراهم از پردازنده ی گرافیکی با چهار گیگابایت حافظه مصرف می کنید، قطعا جایی برای نگرانی ندارید. در آینده ی نزدیک، گیمرها با همین میزان ذهن عملکرد موفقی تجربه می کنند. همچنین، فراموش نکنید در مقایسه ها، جدیدترین ورزش ها با بیشترین جزئیات گرافیکی وارسی می شوند تا بیشترین فشار به VRAM متوجه شود. درنتیجه، بازی های آینده را حزن می توان با اندکی کاهش جزئیات با کیفیت مناسبی داخل پردازنده ی گرافیکی چهارگیگابایتی تجربه کرد.

مقاله های مرتبط:اولین محصول مبتنی بر معماری RDNA 2 کارت گرافیک Big Navi خواهد بودانویدیا دلیل مصرف از پردازنده های AMD تو سیستم DGX A100 را تشریح داد

کارشناسان اعتقاد دارند اظهارنظر اخیر AMD به این دلیل بوده است که آن ها ذهن ی رم بیشتری از رقبا در پردازنده های گرافیکی خویشتن مصرف می کنند. قطعا بخشی از اظهارنظر به همین دلیل بوده است؛ اما AMD از سال ها پیش چنین اعتقاد ای دارد. آن ها از زمان ارائه ی Polaris اعتقاد داشتند بافر VRAM بیشتر در پردازنده های گرافیکی شان، غلبه بیشتری درمقایسه با به محصولات رقیب، انویدیا، بوسیله همراه دارد که از پهنای باند و باس رم کمتری استفاده می درنگ. امروزه وضعیت بازی ها و جزئیات گرافیکی آ ن ها به سمتی رفته است که بوسیله نرم کردن ادعای AMD را تأیید می کنند و فشار کاملی روی چهار گیگابایت حافظه ی رم وارد می شود.

درنهایت، بازهم تأکید می کنیم که تفوق پردازنده های گرافیکی هشت گیگابایتی درمقایسه با مدل های چهارگیگابایتی به صورت میانگین آن چنان محسوس نیست و تفاوت چشمگیر را تنها در ورزش های محدودی مشاهده می کنیم. فروش پردازنده ی گرافیکی هنوزهم بسته به کارایی و نیاز مصرف کننده خریدی عاقلانه خواهد بود؛ اما کاملا مشهود است که پردازنده های هشت گیگابایتی بی آرامی بوسیله نرم کردن به حاجت مرسومی تبدیل خواهند شد.

نکته ی رادیکال و نهایی این است که پردازنده های گرافیکی محصول تولیدکنندگان متنوع وضع استفاده و مدیریت VRAM متفاوتی دارند. درواقع، نمی قابلیت اظهارنظر AMD را برای انویدیا هم تأیید کرد و صحیح دانست و باید هر محصول ودیعه به معماری و کارایی عام خود بررسی شود.بیشتر بخوانید:AMD از ارائه به روزرسانی برای درایور گرافیکی تراشه Kaby Lake-G G اینتل ابا کردپردازنده چهار هسته ای Core-i7 1165G7 اینتل بار دیگر در بنچمارک 3DMark برملا شدشیائومی احتمالا روی موبایلی با ۱۶ گیگابایت رم کار می کنددر سال ۲۰۲۰ عزب یک لپ تاپ با استعداد AMD SmartShift ارائه می شوداولین محصول مبتنی بر معماری RDNA 2 کارت گرافیک Big Navi خواهد
  • ۹۹/۰۳/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی