تشریفات کسرا

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، «سیدحسن نقوی حسینی» نماینده مردم ورامین و تن حلقه حمایت ملی و محاکمه خارجی مجلس در خصوص «پیش بینی خویشتن از باشگاه یازدهم» گفت: در دورنمای آنچه از مجلس یازدهم و منتخبین شاهد هستیم کثرت پیاده شدن شیوه رله های مجلس ضدیت و تنش صورت محزون است، نشست ها، جلسات و ضیافت های ثقل بخاطر ریاست ها برگزار می کنند و مناقشه ها داغ است. در مجلس دهم این طور نبود، نمایندگان بوسیله مجلس می آمدند و با توجه به توانمندی نمایندگان، روسای کمیسیون ها داخل یک تعامل درون تشکیلاتی انتخاب می شدند و معمولا بی آرامی اجماع حیات داشت.

او امتداد داد: در مجلس یازدهم برخی از نمایندگان تهدید کردند چنانچه رئیس فلان جا نباشند، استعفا می دهند و پلیس نمی مانند، رسیده برای ریاست پاسبان شده اند. اینها مذاکره های خوبی نیست و راندمان مجلس را تحت تأثیر قرار می دهد. امیدوارم از این مسائل عبور کنند همه نماینده هستند و پاسبان تر نداریم. اگر کسی بخواهد فعال تیز باشد با وظایف و اختیاراتی که دارد می تواند درون ایستگاه خود ایفای نقش کند.

پاسبان مردم ورامین گفت: منتخبین حلقه یازدهم تنش های اضافی دارند. کانون دهم اولین مجلسِ سه فراکسیونی بود، اداره کردن این نوع باشگاه بی نهایت سخت است چون اکثریت نیستند و اجماعی بود ندارد. دو طیف متقابل هم یعنی اصلاحات با فراکسیون امید و اصولگرایان با دو فراکسیون طبق هم بودند اما اصلا این تنش ها وجود نداشت انتخابات حلقه ها فراوان با آرامش برگزار شد و انتخابات هیئت رئیسه نیز همینطور، بقیه از کسی که رأی می آورد تبعیت می کردند این تنش ها نبود. عارف رئیس فراکسیون گرایش که شخصیتی برای خود است وقتی کاندیدا شد و رأی نیاورد، مانند بقیه نمایندگان روی صندلی کانون می نشست و کارهای نمایندگی خود را عمل می قسط و هیچگاه موقع نمی گفت استعفا می دهم و یا تعهدنامه بدهد. این مسائل را در مجلس هشتم و نهم هم نداشتیم.

نقوی حسینی گفت: مجلس یازدهم به رغم اینکه تقریبا در یک طیف فکری هستند اما انقلاب هایشان برای عناوین خیلی شدید است. خانه دادن ها نفر از منتخبین مجلس یازدهم با من ارتباط گرفتند که می خواهم رئیس فلان فراکسیون شوم، به من کمک کنید. من هم داخل پاسخ مطرح می کردم که من پلیس نیستم ولی دوستانی دارم که کمک کنند.

سخنگوی کمیسیون کنف تو جماعت دهم درخصوص عملکرد حلقه دهم گفت: با توجه به اینکه تو سه دوروبر هشتم، نهم و دهم محضر داشتم می توانم سه دوره مجلس را با هم مقایسه کنم و مجلس دهم تو این قیاس، کمیسیون مهمی بود. از نمایندگان بدون پنهانی و تأخیر هستم، در جلسات علنی و مجلس تکاپو کردم غیبت و تاخیر نداشته باشم. در طرح ها و لوایح معمولا فعال بودم و اظهارنظر می کردم. نطق های بنیانی داشتم و داخل استیضاح ها نقش داشتم. همه توانم را بوسیله امر گرفتم تا تو عمل وکالت ملت کوتاهی نکنم. اندیشه می کنم انسان بی قراری همین استادی را داشته باشند. من توفیق جناب داخل انتخابات یازدهم را اصلا نداشتم وگرنه مردم همچنان پای حکم بودند. من دوره اول ۷۹ هزار تا رأی اوردم، دوروبر دوم ۸۶ هزارتا و دوره سوم ۹۶ هزارتا یعنی هر دوره رأیم بیشتر از دوره قبل حیات که این علامت دهنده، رضایت مردم است و این دوره هم اگر توفیق معلوم می کردم حتما ۱۰۰ هزار رأی می آوردم اما مشکلاتی پیش آمد و نشد.

نقوی حسینی در پایان گفت: آرزوی توفیق برای همه نمایندگان منتخب ملت درون باشگاه یازدهم دارم و همان نعوظ که اشاره کردم، وکالت مردم مسئولیت خطیر و سنگین ولی شیرین و تأثیرگذار است و بخاطر تک مورد آنها آرزوی توفیق دارم. امیدوارم اعاشه مردم و مسائل اقتصادی را رجحان فرمان قرار دهند و اگر کمیسیون یازدهم، فقط بتواند درون حوزه اقتصادی و معیشت آدم یک گام ارزشمند بردارد تفکر کنم رسالت خود را اجرا کرده است. سپس از اتمام دوروبر شعبه خویشتن به دانشگاه می روم و بوسیله تدریس دنباله می دهم.
  • ۹۹/۰۳/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی