تشریفات کسرا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندرانبرای تبعات این تغییرات جوی سطح هشدار " نارنجی " اعلام کرد که بوسیله معنای خسارتبار بودن در رخ بی توجهی است. در این اطلاعیه هشدار آمیز اصرار شده است که حدس زیان به سازه های فوری و نااستوار بنیان ، تاسیسات و داربست ها ، شکستن شاخه درختان وجود دارد.

هواشناسی مازندران از شهروندان استان خواسته است تا نسبت به محکمی سازه های موقت و دابست های و در نظر دریافت سایر پروا های پیشگیرانه از جمله لیس صعود به ارتفاعات اقدام کنند.

استان مازندران دیروز جمعه گرم ترین روز سال ۹۹ را امتحان کرد که دمای هوا در فداکار مناطق به خصوص مناطق خاوری و مرکزی استان تا حدود ۴۰ درجه سانتیگراد رسید. 

البته طبق معیارها و استاندارهای جهانی هواشناسی این دمای در زیر سایه معادل گیری می شود و دمای واقعی یا به عبارتی دما عاطفه شده زیر آفتاب حدود ۶ درجه گرم خیس است. 

با این حال گرمای شوکه کننده دیروز افزودن ۳۰ درصدی استعمال انرژی برق را تو مازندران رقم زد که شرکت توزیع برق این معیار اضافه را مربوط به استفاده انسان از سامانه های سرمایشی و کولرها عنوان کرد. 

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا

کمک توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران روز شنبه داخل گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سامانه گرمی که روز گذشته مازندران را در برگرفت برای امروز نیز در سراسر استان تداوم خواهد داشت. 

احمد اسدی با بیان اینکه مردم مازندران امروز نیز دمای حدود ۳۹ منصب سانتیگرادی را تجربه می کنند ، افزود : گرما درون مناطق کوهستانی بوسیله عنوان قلمرو های یخ استان نیز احساس خواهد شد.

وی گفت : از پس ازآن از پشت امروز مازندران میزبان تندباد اکید خواهد بود که مقدور است در برخی ساعات از مرز سرعت ۴۰ کیلومتر کنار ساعت نیز گذر نرم و همراه با بلند شدن نستا شدید گرد و قبر باشد. 

دستیار توسعه و پیش بینی اداره طاس هواشناسی مازندران ادامه داد: از روز یکشنبه با ورود سامانه کمتر ضیق از سمت مغرب به استان ابرناکی عرش و بارش های رگباری و همچنین کاهش روبرو دما پیش بینی می شود. 

اسدی با تقریر اینکه کاهش دما به طور معمول بین حدود ۱۲درجه پیش دماغ می شود، افزود: در برخی مناطق استان ممکن است دمای فضا تا ۱۵ درجه کاهش یابد. 

به گفته او این سامانه بارشی تا اواخر روز دوشنبه مهمان انسان مازندران است و شرایط جوی برای روز دوشنبه نیز ثابت و همراه با شرایط سردی و باران است. 

امواج چهار متری مهمان سواحل مازندران

معاون توسعه و پیش بینی موسسه طاس هواشناسی مازندران همچنین به شرایط رود دریای خزر بخاطر روزهای آینده اشاره کرد و گفت: از روز یکشنبه دریای خزر مواج و توفانی پیش دماغ می شود. 

اسدی با بیان اینکه خزر تو روزهای آینده برای تمامی فعالیت های دریایی نامساعد است ، افزود: پشته امواج دریای خزر درون روزهای آینده به حدود چهار متر خواهد رسید و وضعیت توفانی را رقم می زند. 

وی با اشاره به جناب گسترده مسافران تو سواحل دریای مازندران از انسان شوق با توجه بوسیله وضعیت توفانی یبوست بوسیله هیچ وجه هوشیار آب نشوند. 

معاون هواشناسی مازندران وضعیت دریای خزر برای روزهای آینده را متجاوز خطرناک توصیف کرد و گفت: با توجه به جریانات زیرآبی خزر اصلا نباید وارد آب شد. 

شرایط جوی حال مجهز مازندران صاف و آفتابی است ایستگاه های هواشناسی قراخیل با ۳۶ درجه و محصول ناز سیال با ۳۵ درجه سانتیگرد گرم ترین مناطق استان هستند. 

همچنین دمای هوا داخل مناطق کوهستانی استان همچنین گرم احساس می شود و پل سفید با ۳۲ منصب و کیاسر با ۳۰ منصب گرم ترین های ییلاقات مازندران هستند.
  • ۹۹/۰۳/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی