تشریفات کسرا

به دیدن می رسد با ورود مایکروسافت به عرصه ی استریمویدئوهای مرتبط با بازی، هم چشمی بخاطر مهارت پهلو این راسته زیاد گرم تیز از قبل شده است. آمارهای جدید نشان می دهند که تعداد کاربران استریم کننده ی محتوا درون میکسر، پلتفرم استریمینگ مایکروسافت، از استریمرهای دو پلتفرم یوتیوب و فیسبوکگیمینگ بسیار بیشتر است.

این غول دنیای فناوری با تلاش بسیار توانسته است سرو میکسر را با وجود رقبای عرض تا چند سال پس از رویه اندازی سرپا نگه دارد. حال به دیدن می رسد زمان و سرمایه ای که مایکروسافت برای این کار صرف کردن کرده است درون حال ثمره دادن است.

مایکروسافت در پلتفرم میکسر مسیری مثل بخش ایکس باکسرا طی کرده است. همان نعوظ که در بسرنوشت شوم دچار کردن ایکس باکس تماشایی تصاحب استودیوهای بازی سازی متعدد بودیم، مایکروسافت سال گذشته در میکسر همچنین دست به سرمایه گذاری های بی شمار زد و شماری از استریمرهای برتر توییچرا با قراردادهای انحصاری متعدد به پلتفرم خویشتن آورد.مقاله های مرتبط:مصاحبه با جاستین کان، بی قراری بنیان گذار استارتاپ توییچآموزش استریم بازی با استعمال از پلتفرم توییچ داخل کامپیوتر

توییچ که بزرگ ترین پلتفرم استریم ورزش های رایانه ای بوسیله شمار می رود، در مدت حدود ریه ماه استریمرهای معروفی زیرا نینجا، شراود و ایووک را درنتیجه ی قراردادهای میکسر از دست داد. میزان موفقیت این راهبرد جسورانه ی میکسر برای نگه داشتن بینندگان داخل این پلتفرم هنوز نگرش مذاکره است؛ بااین حیات افت شدید تعداد بینندگان درون پلتفرم توییچ داخل اواخر سال ۲۰۱۹ نشان از تأثیرگذار وجود داشتن خروج فداکار چهره های مطرح دنیای استریمینگ از این پلتفرم دارد.

طبق آمار سرویس Streamlabs،  توییچ همچنان بر تمامی مدخل های راسته استریم بازی ها  سلطنت می کند؛ اما سرویس میکسر همچنین با سیلان رو به رشد خویشتن توانسته است تعداد استریمرهای خود را از مجموع استریمرهای دو پلتفرم رقیب یعنی یوتیوب و فیسبوک گیمینگ فراتر ببرد. بااینکه تعداد بینندگان میکسر از سه گانه پلتفرم دیگر کمتر است اما این پلتفرم از دیدن زمان محتوای استریم شده از ابتدای سال ۲۰۱۸ به این سو، پس از توییچ تو ایستگاه دوم راحتی می گیرد.

درون دو سال گذشته در پلتفرم میکسر حدود ۲۶۰ میلیون ساعت محتوا استریم شده است؛ درحالی که در دو سرویس یوتیوب و فیسبوک گیمینگ مجموعا ۱۲۸ میلیون ساعت محتوا استریم شده است که کمینه از نیمه پلتفرم میکسر است. طبق انتظار، توییچ با ۹۰۰ میلیون ساعت استریم محتوا در آمار و ارقام یک سر و گردن از رقبا اعلی است.



آمار تولید محتوا در پلتفرم میکسر از سال ۲۰۱۸ بوسیله این سو

مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ برای بوسیله مافوق کشیدن پلتفرم توییچ، سرویس استریم Beam را تصاحب و اشتهار آن را به میکسر تبدیل داده وجود. باتوجه بوسیله آمار فعلی به دید می رسد میکسر تاکنون درون رسیدن به هدفی که مایکروسافت بخاطر آن ترسیم کرده وجود ناکام باقی مانده است.

بااین وجود، این پلتفرم در نگه داشتن خود تو بازاری که پایین تر چیرگی ی تمام توییچ فراغت دارد به نحو شگفت آوری موفق عمل کرده است. ممکن است میکسر در آمار تعداد بینندگان استریم ها هیچ وقت به رقیب اصلی اش نرسد؛ اما این بدان معنا نیست که قراردادهای چندین میلیون دلاری آن با تولیدکنندگان محتوا بیهوده بوده اند.

یوتیوب و فیسبوک گیمینگ داخل مقایسه با میکسر تعداد کمتری تولیدکننده ی محتوا دارند اما به واسطه ی شهرتشان از تعداد بیشتری بازدیدکننده نصیب می برند؛ بااین حال دلربایی بیشتر میکسر برای استریمرهای بازی های ایکس باکس و رایانه های شخصی با تعداد کمتری بیننده، می تواند الگوی مشاهده را تغییر داده و آینده ی دنیای استریمینگ را بوسیله نحو دیگری ترسیم نرم.

سلطه ی بی چون وچرای توییچ بر بازار و فاصله ی اعاده ناپذیر آن از رقبا، باعث شده است که پلتفرم های رقیب، پیکار بیهوده و دشواری پیش روی خود ببینند؛ بااین حال این صنعت نوپا هنوز بیش پویا بوده و احتمال دگرگونی آن تو آینده بود دارد. حرکت های بزرگی نظیر شکار استعدادهای دنیای استریمینگ از سوی میکسر خواه قرارداد انحصاری یوتیوب با اکتیویژن-بلیزارد با وجود هزینه ی بالا برای شریک ها و سختی های احتمالی برای بینندگان و استریمرها می توانند تو آینده تو صورت افت توییچ از جایگاه فعلی برای این همدستی ها بسیار پرمنفعت تمام شوند.بیشتر بخوانید:Mixer به گیمرهای فعال درون پلتفرم خود قرن دلار معاون نقدی می کنددیپ مایند توانست انسان را در بازی های آتاری شکست دهدفیس بوک محدودیت های جدیدی برای سرو استریم زنده خود شناساندن کرددیسکورد چیست و آیا فقط به فرمان گیمرها می آید؟ویروس کرونای جدید چگونه بر صنعتی بازی ویدئویی تأثیر می گذارد؟
  • ۹۹/۰۱/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی