تشریفات کسرا

گوگل داخل حال انتشار نسخه ۸۰ مرورگر کروم است. هرچند بسیاری از تغییرات اعمال شده در این نسخه بوسیله تغییرات پشت صحنه مربوط می شوند؛ اما برخی از این محدودیت ها همچنین می توانند تجربه ی گشت وگذار داخل سایت ها را بوسیله مراتب بهتر کنند. البته این فردی ها را باید به صورت دستی فعال کنید.

یکی از این ویژگی ها به شما رخصت می دهد تا کادرهای آزاردهنده ی «کوشا سازی اعلانیه ها» که از سوی وب سایت ها بوسیله کاربران مدال داده می شوند را  غیرفعال کنید. فردی دیگر نیز سرعت بخشیدن بوسیله وب گردی با حذف آگهی های حجیم است.

اول از همه باید تامین شوید که از نسخه ی ۸۰ کروم استفاده می کنید. برای این کار، روی سرنوشت منو (سه خال) کلیک کنید و درون قسمت Help گزینه ی About Google Chrome را تفویض کنید. در صفحه ی ارائه داده شده، اگر متوجه اکید که هنوز از نسخه ی ۷۹ کروم کاربرد می کنید، با کلیک روی گزینه ی به روزرسانی (Update)، مرورگر خود را به نسخه ی ۸۰ ارتقاء دهید. معمولا این کار چند دقیقه بیشتر کشش نمی کشد.

خلوت کردن اعلانیه ها

اگر از کادرهای «فعال سازی اعلانیه ها» که توسط سایت ها نشان داده می شوند بیزار هستید و می خواهید از دست آن ها خلاص شوید، کروم به شما رخصت می دهد تا بدون غیرفعال کردن تمامی اعلانیه ها، صرفا از دست این نوع کادرها راحت شوید.مقاله ی مرتبط:۲۰ ترفند کاربردی مرورگر کروم اندروید

با کوشا سازی این ویژگی، به جای این که هربار با تقاضای «فعال سازی اعلانیه ها» مواجه شوید، تنها تو سرنوشت پایین صفحه به شما علامت داده می شود که چنین اعلانیه ای بود داشته و کروم آن را مسدود کرده است. البته به ظن متجاوز گوگل در آینده بخاطر افرادی که به دفعات اعلانیه ها را عقد می کنند، به صورت خودکار این محدودیت را فعال خواهد کرد. با این حال، تو حال فراهم همچنین امکان فعال سازی دستی این ویژگی حیات دارد.

برای فعال سازی این ویژگی، در نوار آدرس کروم این عبارت را تایپ کنید:chrome://flags/#quiet-notification-prompts

در صفحه ی معین شده، گزینه ی Quieter notification permission prompts را در حالت کوشا (Enabled) راحتی دهید و یک بار مرورگر خود را باز و ودیعه کنید.



در منوی واقعی کروم (منوی سه نقطه) در فراز سمت راست صفحه، روی گزینه ی Settings (تنظیمات) کلیک کنید. در این قسمت از جانب چپ گزینه ی Privacy and Security را انتخاب کرده و از کادر سمت راست گزینه ی Site Settings را گزینش کنید. در قسمت Site Settings بی آرامی از میان گزینه های موجود، روی Notifications کلیک کنید.

خواهید دید که دامن گزینه ی سرمد فعال سازی یا غیرفعال سازی تمامی اعلانیه ها، گزینه ای با عنوان Use quieter messaging افزودن شده است. کافی است این گزینه را فعال کنید و کار تمام است.

حذف آگهی های تبلیغاتی حجیم

هرچند گوگل قصد ندارد آگهی های تبلیغاتی را به نعوظ کامل از وب حذف کند؛ اما تو تلاش است تا آن گروه از آگهی ها که آزاردهنده هستند را تحت کنترل خود درآورد.  ویژگی جدیدی موسوم به Heavy Ad Intervention امکان عقد خلق کردن آگهی ها حجیم که فشار یدکی روی منابع سیستم متوجه می کنند را حاضر می بطی ء. البته در حال حاضر محسوس حلق که تعریف گوگل از آگهی «حجیم» چیست.

بخاطر کوشا سازی این ویژگی مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا در نوار آدرس، عبارت زیر را وارد کنید:chrome://flags/#enable-heavy-ad-intervention

در صفحه ی روشن شده گزینه ی Heavy Ad Intervention را روی حالت Enabled راحتی داده و مرورگر خود را باز و بسته کنید تا این ویژگی فعال شود.



البته ارزیابی این ویژگی کمی مشکل است، چرا که نمی توان بوسیله درستی امتیاز داد کدام آگهی ها و چه تعداد از آن ها مسدود می شوند. با این حال، تا اینکه حذف چند آگهی حجیم غصه می تواند به بهبود بازده رایانه کمک کند.بیشتر بخوانید:گوگل هشدار امنیتی به کاربران مرورگر اج را طی نصب افزونه های کروم راکد کردبهبود سرعت مرورگر گوگل کروم در کمتر از پنج دقیقهاپل امکان ارسال تبلیغات درون نوتیفیکیشن را برای اپلیکیشن ها فعال کردفیسبوک تبلیغات اداره جهانی بهداشت را رایگان منتشر می کندهمگام سازی افزونه ها؛ برنامه متاخر مایکروسافت برای مرورگر اج
  • ۹۸/۱۲/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی