تشریفات کسرا

به گزارش شهرنوشت: سعید صادقی افزود: پاکسازی و نظافت مسیر ٩٠ کیلومتری راهپیمایی اربعین حسینی پویشی است که چنانچه بوسیله قیافه داوطلبانه و مردمی و با مداومت بر امر به اسمی قیافه گیرد و استمرار هویدا کند، می تواند داخل آینده بسیار نزدیک بوسیله یک فرهنگ تو این راهپیمایی عظیم و میلیونی بدل شود.

مشاور شهردار تهران تشریح داد: درون کشش خوش نویسی راهپیمایی و به فاصله هر ۱۵ تا ۲۰ عمود، بنرهایی با عنوان خادم المنتظَر نصب شده است و زائران کربلا درون خوش نویسی راهپیمایی ۷۲ بنر را با این عنوان مشاهده کرده اند. این بنرها در واقع شناساندن پویشی است از جمعیتی داوخواه که نظافت مسیر راهپیمایی را را اجرا می دهند.

وی اضافه کرد: در سال های قبل مجموعه های مختلفی مانند پویش جای پای یار شامل داوطلبانی از استان یزد و استان های شرق کشور یا کلکسیون قرارگاهامام رضا(ع) داوطلبانه این مستمری مهم را به صورت خودجوش برعهده داشتند.

صادقی با رمز به اهمیت فعالیت این دسته های بشریت گفت: استمرار این طور فعالیتی می تواند بوسیله بخشی از ادب متین راهپیمایی و گردهمایی بزرگ عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) دگرگونی شود و کوچک ترین خراج آن این است که دست خط زیارت آن حضرت همیشه پاکدامن خواهد حیات.

مشاور شهردار تهران افزودن کرد: امسال ۱۲۰۰ نفر از نیروهای شهرداری تهران که عمدتا بسیجی هستند، به صورت داوطلبانه و با مرخصی به این پویش بی وقفه و از ۱۳ مهرماه در منطقه مقاوم شده اند.

صادقی افزود: این حرکت مردمی امسال به طور تقریبی جوان کنار ۱۰ هزار نفر همراه دارد که در دو شیفت ۵ هزاره نفره از نجف تا کربلا به جمع آوری زباله و آموزش بوسیله زائران و... مشغول هستند. شیفت مطلع از ۱۶ تا ۲۱ مهرماه و شیفت دوم از ۲۱ تا ۲۷مهرماه.

وی دنباله عدل: برای این پویش البته امکاناتی حاضر شده مانند ۶۰ هزار تن کیسه زباله با ابعاد ۹۰ تو ۱۲۰ و... و تلاش ما مبتنی بر تقویت روحیه نوکری داوطلبانه و همراهی با آدم تو حفظ پاکیزگی و نظافت خوش نویسی راهپیمایی است.

مشاور شهردار تهران با اظهار این مطلب که امسال نمونه زائران بوسیله نسبت سال های قبل بسیار بیشتر و غافلگیرکننده بود، گفت: افزایش تعداد زائران تقویت این لول بشریت را ضروری تر می کند. ضمن اینکه موضوع حکم بوسیله معروف در مملکت خاکروبه و یادآوری به موکب داران نیز از پروگرام هایی بوده که امسال به جد به آن توجه شد.

وی افزود: برای فرهنگسازی و تبیین موضوع نیز تماشایی طراحی پروگرام های مختلف بودیم. به عنوان نمونه ما امثال چهار دستور کار حی و نماهنگ نیز آماده کردیم که داخل چهار موکب بزرگ و در قالب خادم عاشق بخاطر زائران به عرضه درآمد.

صادقی پافشاری کرد: به لطف خدا و با این پویش مردمی، امسال گواه بودیم که وضعیت زباله با وجود حجم بالای زائران، به نسبت سال های قبل زیاد بهتر بوده است.

وی گفت: امیدوارم درون سال های آینده شرایطی فراهم شود تا در طول این مسیر دیگر شاهد ریختن خاکروبه نباشیم.
  • ۹۸/۰۷/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی