تشریفات کسرا

بوسیله گزارش دویچه وله، جان واکر لیند، یک آمریکایی هوادار سابق طالبان پس از ۱۷ سال از زندانی در برنده هاوت، در قصبه ایندیانای آمریکاآزاد شد. او که زمان حال ۳۸ سال دارد بوسیله گفته وکیلش سه سال پیش از پایان دوره محکومیت و با کفالت های سنگین آزاد شده است.

لیند در سطح بین المللی با نشانی "طالبان آمریکایی" شناخته می شود. او تو سال ۲۰۰۱ در گرماگرم حمله آمریکا بوسیله افغانستان بوسیله دست نیروهای ضدطالبان بومی بازداشت شد و به نیروهای آمریکایی تحویل گردید. یک سال بعد او در محکمه بوسیله افترا امن از طالبان و داشتن غیرقانونی اسلحه به بیست سال زندان محکوم شد. او با پذیرفتن این اتهامات از خطر بردگی ابد استخلاص یافت.

بستگان و دوستان لیند ابرام دارند که او هیچ گاه محصول کشور خویشتن دست به مهمات نبرده است. اما عقیده دیگری حزن وجود دارد که لیند را کماکان پارسا به افکار و ایده های افراطی می داند. مایک پمیئو، وزیر خارجه آمریکا از افراد دسته دوم است. او آزادی لیند را غیرقابل توضیح و غیرقابل تصویب خوانده است. پمپئو تو مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز لیند را کماکان پایبند بوسیله عقاید جهادی و بزدل و تهدیدی برای آمریکا وصف کرد.

اندکی قبل از آزادی لیند، یک شبکه تلویزیونی در آمریکا از نامه هایی معارفه انصاف که او از زندان ارسال کرده و داخل آنها ضمن ستایش از داعش، خود را هم زندانی سیاه خوانده است. این نامه ها مربوط به سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ هستند.

صبر است درون سه گانه سالی که لیند به جای زندان در بیرون بوسیله سر می برد ارتباطات اینترنتی او تحت کنترل باشد. او تنها باید به زبان انگلیسی مکاتبه کند و عاری مجوز محکمه اجازه خروج از آمریکا را ندارد.

لیند تو قوم ای کاتولیک زاده شده، اما در دوران دبستان بوسیله اسلام گرویده است. او سال ۱۹۹۸ در ۱۷ سالگی به یمن رفت تاعربی یاد بگیرد. چند ماهی قبل از حمله به برج های دوقلوی نیویورک تو سپتامبر ۲۰۱۱ او راهی افغانستان شد تا به طالبان بپیوندد. او پس از تعاون در افغانستان چند ماهی را داخل یک کشتی جنگی آمریکا بوسیله قاعده برد.
  • ۹۸/۰۳/۰۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی